Je libo kousek dortu?

KousekDortu.cz

Dorty, koláče, bonbóny, sladkosti …

Tipy na nejlepší dárky pro vaše blízké.

Piškotové těsto základní

Fialový potahovaný dort řez

Návodů na piškotové těsto jsou mraky. Já používám nejčastěji tento základní recept, protože je podle mě nejlepší:

Světlý piškot

  • 6 vajec
  • 180 g cukru krupice
  • 150 g hladké mouky
  • 50 g oleje
  • citronová kůra, popř. vanilka

Tmavý piškot

  • 6 vajec
  • 180 g cukru krupice
  • 100 g hladké mouky
  • 50 g kakaa
  • 50 g oleje
  1.  Celá vejce a cukr šlehám do husté, pevné pěny, a to opravdu dlouho, minimálně 20 minut, ale spíš 25. V závěru šlehání už jen na nízké otáčky zašlehám olej s citronovou kůrou, popř. vanilkou, a šlehač vzápětí vypnu. Gumovou stěrkou s citem zapracuji prosátou mouku (popř. mouku s kakaem).
  2. Naliji na plech nebo do formy, jejíž dno vyložím papírem na pečení (boky nikdy), a upeču při cca 180°C.

 

Co je dobré vědět

  1. Do piškotu opravdu nepatří prášek do pečiva (opravdu ne). Je zbytečné ho tam dávat a je to vlastně hloupost. Nadýchanost piškotu je dána dobře našlehanými vejci, vždyť tam kromě nich vlastně nic moc není. A kypřit práškem do pečiva vejce je jaksi nelogické. Mluvím ale o základním piškotu – jsou samozřejmě variace, do kterých se dává více mouky a cukru, čímž těsto ztěžkne a samotná vejce už to sama neutáhnou.
  2. Asi po 5 minutách šlehání vajec se zdá, že pěna je dost hustá a je hotovo. Není. Chce to vzít si k ruce hodinky a alespoň těch 20 minut vydržet. Není totiž důležitý jen objem, nýbrž i pevnost. Neošizeným šleháním získá vaječná pěna na stabilitě a pevnosti, a díky tomu pak zůstane těsto krásně mechové. Je tedy pravda, že konečně vidím smysluplnost kuchyňského robota, který pracuje sám, protože ruka od toho bolí. Dá-li jednou pámbu novou větší kuchyň, bude možná i robot.
  3. Základní piškotové těsto se dá různě obměňovat tak, že se na úkor mouky přidá kakao nebo mleté mandle nebo mleté ořechy – lžíci mouky nahradíme lžící jedné z těchto ingrediencí. U kakaového piškotu ale množství kakaa přece jen raději odvažuji podle receptu, aby to bylo pünktlich.
  4. Pokud má být světlé těsto opravdu dobré, doporučuji přidat nastrouhanou citronovou kůru nebo vanilku nebo obojí.
  5. Do kakaového piškotového těsta se citronová kůra chuťově nehodí. Může se ale nahradit kůrou z pomeranče, dodá tomu zajímavý šmrnc.
  6. Olej přiznám se neodměřuji, ale cvrnknu tam od oka, přibližně lžíci na jedno vejce. Olej se dá nahradit i rozpuštěným máslem. Tuk se ostatně do piškotu dávat nemusí, ale s ním je těsto vláčnější.
  7. Těsto se peče buď na plechu vyloženém papírem na pečení nebo ve formě. Dno formy je také dobré vyložit papírem, ale boky se nevymazávají, protože korpus se musí na stěny přichytit. Kdyby to neudělal, začal by se od stěn odchlipovat, čímž by se směrem nahoru začal zužovat a výsledkem by byl jakýsi soudek.
  8. Pokud jde o pečení, většinou se uvádí, že doba pečení piškotového těsta ve formě je asi 30 minut při 180°C, a v případě pečení plátu na plechu (na roládu apod.) asi 6 minut při 200-220°C. Pečte ale raději podle vaší trouby a zkušenosti. Já kdybych se držela rad v receptech ohledně teploty a doby pečení, vytáhla bych většinou jen černý cucek. Každopádně platí, že pečení plátu spíš uhlídáte než těsto ve vyšší formě. Když na povrch piškotu zatlačíte prstem a on se pružně vrátí zpět, je upečený. Ovšem jestli ho zmáčknete moc brzo, když je těsto ještě syrové, tak si ho tím splasknete, takže to chce neuspěchat. Nejosvědčenější metoda jako u všech jiných těst je pro mě „pohled, pohmat, špejle“.
  9. Upečený korpus se dá po upečení překlopit vzhůru nohama (i když nohy nemá), aby se povrch srovnal do roviny. Piškotové těsto ale většinou nemá tendenci vybíhat uprostřed nahoru a tam zůstat, takže ani není dobré hrnout syrové těsto ve formě od prostředka ke krajům jako u jiných těst, výsledkem by mohl být propadlý střed. Ostatně nečekejte, že piškot nějak po upečení zvýrazní objem. On sice v troubě naběhne, ale když ho vyndáte ven, během chladnutí zase spadne. Ale opět – má to svou logiku. Když si vezmete, jak je syrové piškotové těsto nadýchané, až se skoro bojíte dýchat, jak by se mohlo ještě víc nafouknout? Takže velikostně zůstane piškot zhruba nastejno jako za syrova, jen je zkrátka upečený.

 

Na okraj

Dřív jsem dělala piškot z polohrubé mouky (z hrubé ne, to už mi moc křoupalo mezi zuby), ale přišel mi pořád takový nějaký hrubý, jenže ve všech klasických kuchařkách i na internetu byla vždycky polohrubá mouka, tak jsem se toho držela. Pak jsem absolvovala kurz vaření, resp. pečení, koupila si moderní kuchařku od renomované cukrářky, a přišel objev v podobě hladké mouky. Takže teď už dělám piškot jedině z ní a je krásně mechový, přesně jak ho chci mít.

Někdy, když pospíchám, použiji zjednodušený recept s jednoduchými počty v kombinaci s rychlým postupem (viz níže postup č. 2): na jedno větší vejce 4 dkg cukru a 4 dkg hladké mouky, a taky je použitelný. Funguje též: na jedno vejce 2 lžíce cukru a 2 lžíce hladké mouky, popř. ještě lžíce oleje.

S kurzem přišel kromě hladké mouky i výše uvedený postup. Ne že bych o něm dřív nevěděla, ale přišlo mi zbytečné trávit půl hodiny držením mixéru. Teď vím, že se to vyplatí, protože piškot vyjde vždycky perfektně. Když proto nepospíchám, pěkně si tímto zdlouhavým způsobem v kombinaci se základním receptem piškot vymazlím. Jsou tu ale i další možnosti:

  1. Žloutky s cukrem se vyšlehají do pěny, bílky se vyšlehají do pevného sněhu a potom se sníh a mouka (postupně, střídavě a opatrně) vmíchají do žloutkové pěny. U tohoto postupu mi vždy vadilo, že dlouho zůstávaly nerozmíchané kousky sněhu, které pak v těstě po upečení byly vidět. A když jsem promíchávala pořádně, abych se těch kousků zbavila, tak jsem zase poněkud shodila onu nadýchanost. Nicméně s tímto postupem jsem fungovala léta a šlo to.
  2. Díky internetu jsem jednou narazila na zajímavý a pro mě zcela nový, jednoduchý a rychlý postup: bílky s cukrem se vyšlehají do pevného lesklého sněhu, cukr se během toho rozpustí (aspoň povětšinou). Nakonec se už na nízké otáčky nebo raději jen metlou zamíchají prošlehnuté žloutky s olejem a případnými ochucovadly. A pak se opatrně vařečkou vmíchá prosátá mouka. Ani nevím proč, ale nějak mě to neuspokojuje (asi je to až moc jednoduché a rychlé), takže tento postup používám, jen když chci mít těsto brzo hotové. Pak používám i onen zjednodušený recept 1-4-4. Se základním receptem tento postup vlastně ani vyzkoušený nemám.

Komentáře: 219

Bea Orihelová
10.12.2013 19:34

Dobrý večer, náhodou som natrafila na tieto rady ohľadom pečenia korpusu a úplne s Vami súhlasím, všetko sedí do poslednej bodky. Každý kto chce piecť, musí skúšať, skúšať a skúšať…a všetko si zapisovať…dovolím si zdielať Váš link stránky na mojej FB stránke: Torty a zákusky od Bei…prajem pohodové pečenie a šťastné a veselé vianočné sviatky. Bea

Eva
10.12.2013 23:01

Děkuji za podporu a máte pravdu, taky pořád zkouším a zkouším, ne vždy úspěšně, ale bez toho to ani nejde. Jen to zapisování jsem teď vyřešila tímto blogem, který je mnohem šikovnější než šuplík popsaných papírů. 🙂 Jinak jak jsem viděla Váš FB profil, Vy máte doma přímo velkovýrobnu! A k tomu tedy i zlaté a šikovné ruce.
I já Vám přeji šťastné a veselé Vánoce.

Amálka
31.1.2014 10:19

Máte úžasnú stránku, iba dnes som ju objavila. Určite vyskúšam Vaše recepty. Teším sa, že sa s nimi viete aj podeliť. Nie každý je ochotný dať svoj recept. Predsa len sa chcem spýtať. Pri piškotovom ceste v postupoch v bode 3. je Váš postup na piškotové cesto. Sú tam uvedené iba žĺtky. Sneh z bielkov tam nedávate? Aspoň ja to tam nevidím. Ďakujem za každú Vašu radu a prajem veľa tvorivých nápadov pri pečení 🙂

Eva
31.1.2014 17:32

Máte pravdu, je tam chyba, resp. byla, už je to opraveno. Mají se samozřejmě šlehat celá vejce, nechápu, že mi to tak dlouho prošlo. -) Děkuji za upozornění a hlavně za uznání. Dorty a dortíky dělám (a jím) ráda, a protože mě baví hlavně objevovat nové a neznámé recepty, ochotně se pak o ně podělím i s ostatními (když se povedou). Ve světě se dá najít tolik zajímavých a inspirativních věcí, že mám na pár dalších měsíců vystaráno. 🙂

Lenka
12.4.2014 20:30

Dobrý den,
objevila jsem Vaše stránky náhodou, moc se mi líbí. Zkusila jsem dnes upéct piškot podle Vašeho receptu a postupu 2. Chuťově super, byl krásně vysoký, ale spadl mi – jako již všechny vyzkoušené. Trubu při pečení neotvírám, až skutečně ke konci. Já někde ke konci dělám chybu, na kterou ale nemohu přijít. Zní to hloupě, ale jak postupujete po upečení? Protože než ho vyndám z trouby je nadýchaný, vysoký a pak se mi strany scvrknou dovnitř. Na chuti to nic nemění, ale když pak dělám dort, musím ho moc vyrovnávat a nevypadá to samo sebou úchvatně…
Pokud byste mi pomohla odhalit co je špatně, byla bych Vám moc vděčná…
S pozdravem Lenka

Eva
12.4.2014 21:58

Dobrý den, tak piškot mi spadne po vyndání z trouby vždycky. Během pečení naběhne, typicky uprostřed, a po vyndání z trouby zase slehne, ale opět uprostřed, takže se vlastně zarovná (proto i povrch syrového těsta ve formě jen zarovnám, nesnažím se ho nahrnout ke krajům). Já ovšem obyčejný piškot peču vždycky jen jako nižší plát, nikdy vysoký dort, na ty používám jiná těsta. Když ale píšete, že se strany scvrknou dovnitř, tak to asi vymazáváte a vysypáváte formu? Na piškot se boky formy musí nechat jen tak, těsto se na ně musí přichytit, jinak se bude od stěn odchlipovat a udělá soudek. Když peču svůj tradiční podklad, tzn. výšku třeba 5 cm, těsto se v troubě trochu nafoukne, nabude, uprostřed udělá kopeček. Vyndám ho, nechám chvíli chladnout a kopeček začne lehat. Po cca 10 minutách ostrým nožem objedu korpus kolem dokola, aby se odříznul od formy, tu odstraním a nechám vychladnout zcela. Piškotové těsto, to základní, nemá v podstatě za účel nabýt nějak zvlášť na objemu, ono je objemné už zasyrova, prostě se jen upeče.
Tak nevím, jestli jsem nějak poradila. 🙂

Eva
12.4.2014 23:53

Teď mě ještě napadlo, že když používám recept, který je uveden nahoře, pak používám vždy postup č. 3. Pro ten druhý postup, rychlý, používám i ty rychlé počty (1vejce-4dkg-4dkg). Tak jestli když tak nebyl problém v tom? 😮

Anonym
14.4.2014 12:57

Ahoj! V sobotu jsem zkusila tenhle recept a vůůůůbec jsem tomu nevěřila. Ale výsledek strašně mile překvapil. Jen jsem byla trochu zmatená z toho šlehání 20 minut. Dělala jsem to ponorákem a asi po 10 minutách vejce krásně nabyla a pak už se s tím nic nedělo. Naštěstí jsem z toho ten pracně napěchovanej vzduch nevymlátila :). Všichni si hrozně moc pochvalovali :). Díky, určitě tenhle recept zařadím do svých používaných receptů :).

Eva
14.4.2014 21:52

Tak vůůůůbec, jó? 🙂 No hlavně že jste byli spokojení. Ono se opravdu zdá už po pár minutách, že jsou vejce našlehaná a další šlehání je ztráta času, ale není. Ta pěna tou dlouhou dobou šlehání získá už ne na objemu, ale na pevnosti. Kdybys třeba šlehala 5 minut a pak to nechala stát, tak se ti z toho začne po čase oddělovat „vodička“, zatímco když šleháš poctivě dlouho, tak je ta vaječná pěna stabilní a vydrží. Měj se hezky. 🙂

Lenka
15.4.2014 9:29

Evo – ptala jsem se na ten piškot. Vysypávám, takže to by mohlo být ono, zkusím. I když je pravda, že jsem vzala postup 2 a recept jak je uveden, chuťově byl vynikající, ale sražený trochu až do gumovata…
Tak zkusím být trpělivá s mixérem 20minut v ruce…
Piškot jsem teď začala hodně hledat a zkoušet kvůli dcerce, je jí 8 měsíců a moc jí chutná a nechce se mi kupovat piškoty, když mám vlastní vejce v dostatečném množství…
Ale druhá má na čarodějnice narozeniny a chce papouškový dort – měla vloni, udělala jsem dort, polila čokoládou a nakrelsila papouška… měla jsem ale sejný problém s těmi boky dortu, tak zkouším recept, aaby se letošní narozninový povedl lépe. Doporučila byste nějaký recept na dort pro 3letou čarodějku?
Díky Lenka

Eva
15.4.2014 11:43

Pokud jde o ty boky, tak by určitě mělo pomoct vyložit papírem jen dno a stěny formy nechť zůstanou jak jsou, ať se piškot přichytí. Pokud jde o gumovatost, tak vážně nevím – jak jsem psala, já klasický piškot používám jen na nízké korpusy pod pěny a ne na celý dort. Ale ty mi gumovaté nepřijdou. Co bych snad ještě poradila: nepéct piškot v dortové formě jako celý dort najednou, ale rozprostřít jej rovnoměrně na plech a upéct plát a z něj pak vykrájet kruhy na složení dortu (nebo prostě upéct tři nižší placky postupně). Tak se pečení snáz uhlídá. Jinak už mě nic nenapadá, takže budu držet palce. A kdyby nic, tak si třeba najdete jiný recept jinde, on má každý ozkoušené a oblíbené něco jiného. 🙂 S radou pro dceru asi moc nepotěším, já totiž nejvíc miluju hořkou čokoládu, takže čokoládový dort i krém, a to hodně čokoládový, což pro děti zrovna není ono. Ale jsem přesvědčená, že dcerce bude dort od Vás určitě moc chutnat v každém případě. 🙂 Eva

Lenka
15.4.2014 12:40

díky moc

Arna
29.4.2014 22:28

Evo, nejdřív si dovolím vysmeknout poklonu vašim stránkám a krásným dortům. Dnes jsem pekla korpus podle možnosti číslo 3. 🙂 Vždy jsem pracovala s hladkou moukou, ale to šlehání a vaše rady…….Tak krásně rovný korpus jsem ještě neupekla. Těsto je po upečení opravdu jak samet. Moc děkuji a chci požádat o radu. Když peču Sacher, tak mi vždy korpus při pečení nahoře popraská. Už jsem zkoušela nechat mírně pootevřená dvířka trouby při pečení, ale nepomohlo to. Máte nějakou kouzelnou radu i tady? A ještě něco, prohledala jsem internet, ale tu vaši vanilkovou pastu jsem nikde nenašla. Poradíte i tady? Ještě jednou moc děkuji.

Eva
30.4.2014 18:23

To mám velkou radost, že se Vám piškot tak povedl a byla jste spokojená, co víc si můžu přát. 🙂
Kouzelnou radu na popraskaný povrch korpusu nemám, mně se to také u některých těst stává a beru to tak, že to k nim prostě patří. Ony jsou ty korpusy stejně i vyboulené, takže je musím seříznout do roviny, proto mě ta rozpraskanost ani moc netrápí. Pokud bych se nad tím ale měla zamyslet, tak možná by to mohlo být tím, že je tam moc prášku do pečiva a těsto se nafoukne příliš a rychle. Nebo je ještě jedna možnost, kterou mám v plánu otestovat, a to: já standardně vyložím papírem na pečení jen dno a stěny formy nechám čisté. Třeba takový piškot to i vyžaduje, jinak udělá tvar soudku. Teď jsem ale pekla čokoládové těsto a papírem na pečení jsem vyložila i ty stěny, a měla jsem pocit, jestli to nebylo lepší. Že to těsto mělo možnost po papíru povylézt a nepřipeklo se hned k formě. Jestli tedy necháváte boky taky čisté, můžete to vyzkoušet, jestli bude nějaká změna. Vlastně by šlo asi i klasicky vymazat máslem a vysypat moukou, ale tomu jsem u dortů už nějak odvykla. 🙂

Eva
30.4.2014 18:28

A ještě ta vanilková pasta. Já ji kupuji v síti obchodů s britskými a americkými potravinami Candy Store (dříve Robertson). V Praze mají pár kamenných obchodů a nevím, jak v ostatních, ale v tom na Vinohradské třídě mají pastu vždycky, když tam zabrousím. Mají i e-shop, ale tam z nějakého důvodu ta pasta není, ale určitě kdybyste jim napsala, tak by to zařídili. Tady je odkaz http://www.candy-store.cz/

Arna
1.5.2014 8:55

Děkuji za kontakt na vanilku :). K tomu těstu….na Sacher prášek do pečiva nepoužívám, ani na piškotové, ale asi to bude jak píšete, že některå těsta se prostě vyboulí. Papír dávám jen na dno a stěny vymažu a vysypu. Každopádně vyzkouším snížit po dvaceti minutách teplotu, třeba mi aspoň tak nepopraskå. 🙂

Eva
1.5.2014 12:55

Do piškotu prášek určitě ne, do Sachru ho dávám, ale těch receptů je tolik různých… Asi nezbývá než experimentovat, ono to pečení je trochu alchymie. Důležité je dělat to i přes občasné nezdary s radostí. 🙂

Arna
2.5.2014 11:57

V candy store byli velmi milí, ochotní a vanilková pasta už je na cestě. 🙂 Ještě jednou Evo děkuji za Vaše cenné rady a přeji moc úspěchů.

Eva
2.5.2014 18:36

Rádo se stalo. 🙂

Petra
17.5.2014 15:23

Dobrý den, Evo,

nemám ve zvyku psát komenáře, ale Váš recept na piškot včetně technologického postupu je opravdu zaručený.
Když jsem se držela níže uvedených zásad, co NEdělat, byl úžasně měkoučký, nadýchaný, jemný, nejlepší, jaký jsem kdy jedla. Podávala jsem jej s čerstvými jahodami a šlehačkou smíchanou s kysanou smetanou a trovhom moučkového cukru. Vlastně mě napadá, že do těsta jsem dala jen 150 gramů cukru a pro nás to bylo akorát.
Takže moc děkuji!
Zásady:
NEDÁVÁME prášek do pečiva, těsto je krásně nadýchané, ale musíme dodržet dobu šlehání.
NEODDĚLUJEME žloutky od bílků.
NEVYKLÁDÁME stěny pekáče pečicím papírem, jinak se těsto přikloní k prostředku.
NEROZHRNUJEME těsto od prostředku ke krajům, v prostředku by zůstal důlek.
NEOTEVÍRÁME troubu po dobu pečení, aby se těsto nesrazilo.
NEDIVÍME SE, když po upečení těsto spadne na původní objem, je to v pořádku, objem má zůstat stejný, jaký má nadýchané ušlehané těsto.
NEDRNCÁME s těstem (po ušlehání ani při pečení a po upečení), aby se těsto nesrazilo.
Petra Vitáková

Eva
17.5.2014 19:57

Jsem ráda, že jste spokojená. Já už se lekla, jak jsem začala číst, že se něco pokazilo a přišla jste mi vynadat. 🙂 Je fakt, že piškot, když je dobrý, tak už stačí málo, třeba právě ty čerstvé jahody se smetanou. Hmmm, to musela být dobrota…

Jardulka
28.5.2014 10:33

krásný den paní Evo,
taky jsem pekla váš korpus,povedl se,chuť vynikající!!
Mohla bych poprosit o recept na vysoký dort asi 3xprokrojený?
Pořád zkouším a zkouším,děkuji…..

Eva
28.5.2014 16:50

Já vysoké, natož velké dorty moc často nepeču, a když už, pak dělám světlé těsto toto: http://kousekdortu.cz/dortovy-korpus-madelines/ a čokoládové toto: http://kousekdortu.cz/dort-s-marcipanem-a-cokoladou/ Ovšem u obou se používá pravý marcipán, který se bohužel u nás nesežene tak snadno, na rozdíl třeba od Rakouska nebo Německa, kde ho mají normálně v obchodě po celý rok. Jinak se můžete porozhlédnout po různých receptech, tento je také skvělý: http://kousekdortu.cz/bozsky-cokoladovo-malinovy-dort/ a tenhle je zase takový základní: http://kousekdortu.cz/pistaciovy-dort/ Ale jakýkoli dort, který tu mám a je vysoký, klasický a nikoli s pěnou, tak se dá použít.

Jardulka
29.5.2014 10:10

mockrát děkuji Evičko,
nešel by použít třeba mléčný marcipán?

Eva
29.5.2014 15:04

Jestli myslíte do těsta, tak to určitě ne. Mléčný marcipán je sušené mléko s cukrem, pravý jsou mandle s cukrem, což je rozdíl. I konzistenčně je jinde. To už spíš nahradit ho směsí mletých mandlí a cukru, ale on ten marcipán má přece jen specifickou chuť a raději bych ho nezkoušela nahrazovat. To už si spíš vybrat recept na jiné těsto, určitě tu najdete něco jiného na ozkoušení. 🙂

Jardulka
29.5.2014 16:14

Děkuji Evi.

Anonym
18.6.2014 18:01

Dobrý den děkuji za vaše stránky jsou tu opravdu poučné rady a dobré recepty, tento korpus peču i na poschoďové dorty a nemůžu říct, že by se to zbortilo drží perfektně a je opravdu úžasný. Dlouho jsem hledala dobrý korpus a váš se osvědčil. Ještě jednou děkuji za to že se podílíte o vaše zkušenosti.

Eva
18.6.2014 18:17

Ráda se podělím, když je o co. 🙂

Radka
24.6.2014 23:08

Milá Evo,moc moc moc děkuji.Díky Vám jsem po upečení narozeninového dortu pro mého manžela parádně zazářila nejenom před ním, ale hlavně před celou jeho rodinou.Byl to můj první dort a přiznám se, že mě to docela i bavilo, když jste mě “ vedla “ krok za krokem. Díky a ještě jednou díky, to jsem potřebovala 😀 !!

Eva
24.6.2014 23:45

Tak to gratuluji. Ale hlavně nezapomeňte pořádně pochválit sama sebe, co by byly moje rádoby chytré rady bez šikovných rukou. 🙂

Mája
27.6.2014 12:02

Dobrý den, paní Evo. Dort jsem pekla poprvé v živodě a díky vašemu receptu byl naprosto vynikající. Všem chutnal a už mám objednávky z rodiny na další. Držela jsem se přesně vašich rad. Vajíčka jsem šlehala opravdu 25 minut (naštěstí mám robota) a piškot vyšel úplně bezvadný. Měla jsem z pečení dortu docela strach-opravdu nejsem žádná pekařka. Ale díky vám vše dopadlo přímo bezvadně. Moc děkuji.

Eva
27.6.2014 22:20

Takové zprávy mi vždycky udělají radost. Ale nutno říct, že jen předávám dál to, co už objevili jiní. (Ale i tak mám radost. 🙂 )

Dáša
30.6.2014 10:00

Dobrý den paní Evo chtěla jsem se zeptat když dělám tmavý korpus a dělám ho z 18 vajec tak mám dát 150 g kakaa? Děkuji předem za radu váš korpus nemá chybu.

Eva
30.6.2014 20:35

Přesně tak, počítáte dobře. 😉

Ája
29.7.2014 21:58

Chtěla bych Vám Evo poděkovat, díky Vám jsem doslova propadla pečící vášni. Pekla jsem už několik dortů podle Vašich receptů a všechny byly skvělé. Piškot podle Evy je jedinečný, lehký a hladký a krásně se s ním pracuje. Manžel má za týden narozeniny, tak už se klepu, až začnu pect. Zkusím čokoládovo-malinový, tak snad se povede jako všechny předešlé.

Eva
30.7.2014 22:05

Právě jsem přijela z krátké dovolené a hned taková radost na uvítanou. Těší mě, že se daří, a hlavně, že Vás to baví. Naprosto rozumím té vášni, já pečení taky dokonale propadla. Jen jsem chvíli z domu a mám skoro absťák, a hlava mi šrotuje, co za dort upeču jako další. 🙂

Markéta
15.11.2014 13:29

Dobry den, den D se blizi – dcera 5te narozeniny, tchan 65te a sestra 39.. takze se chci pokusit o upeceni dortu na oslavu. Chci se vas zeptat na uvedene mnozstvi, to je pro jak velkou pecici nadobu? ..forma, nebo plech, pripadne jak velke? Budu totiz vykrajovat z upeceneho piskotu tvary, aby mel kazdy svuj maly dortik.. no jeste je ve hre ze bude mit tri patra, ale na to bych se svou zrucnosti moc nevsazela 🙂 protoze ho chci jeste potahnout fondanem. Procetla jsem prispevky a tuto informaci jsem nenasla, pokud je uvedena jinde, omlouvam se za prehlednuti..
predem moc dekuji!

Eva
15.11.2014 14:22

Dobrý den, to množství je přibližně na formu o průměru 20 cm, a mělo by vystačit na jeden plech při pečení plátu. Ale ono záleží i na tom, jak vysoký si korpus představujete, jak máte velký plech, i třeba na tom, jak velká vejce použijete. Ale zhruba by to mělo být tak, jak jsem napsala. Ať se Vám to všechno podaří, ale oslavenci určitě rádi nějakou tu případnou chybku odpustí. Jen si dejte dostatek času, ať Vás pak netlačí, a taky rezervu surovin pro případ, že by se něco nepovedlo a musela jste to dělat znova. Ne že bych Vás chtěla strašit, ale stát se může cokoli, a jakmile je člověk vystresovaný a v presu, tak jde všechno do háje. 😉

Markéta
15.11.2014 22:39

dekuji dekuji dekuji 🙂 potrebovala jsem „odrazovy mustek“, plan mam velmi ambiciozni: dvakrat prokrojeny, tripatrovy.. ale nejnizsi patro ma mit prave 20 cm prumer, protoze to je nejmensi forma co mam a druha patra jen jednou prokrojena. Jeste jednou moc dekuji za radu a hlavne za vas web ze ktereho mohu cerpat 🙂 pocitejte ze se za tyden bud budu chlubit, nebo si psat o utechu.. ackoliv dcera me dnes potesila informaci, ze dort nemusi byt jako z cukrarny (pred dvema roky mela dort z Erhartovy cukrarny a neustale na nej poukazuje na fotkach)

Eva
16.11.2014 20:43

No tak to je vážně ambiciózní. Držím palce. Patrový dort jsem ještě nedělala, u nás by to neměl kdo pojíst, ale cvičně si ho někdy prubnout chci. Hlavně tedy to vyztužování pater mě na tom láká. 🙂

Marketa
21.11.2014 22:30

tak piskot podle vseho vysel krasne (jen ve vysoke forme se nafoukla cepicka, tak byl zvrchu pripaleny), zitra prijde to horsi 🙂 Jinak vystuhy resit nebudu, znam svoje moznosti 😀 takze se pokusim pripravit patra samostatne a az tesne pred oslavou je sesadim, za tu chvilku se snad neslozi.. nebo zustanou tri male dortiky. Kazdopadne jeste jednou moc dekuji za rady, pristi prispevek, ocekavejte u potahovaneho dortu.. predpokladam ze bude stylem „ze ja si nekoupila tu potahovaci hmotu“ 😉

Eva
21.11.2014 23:02

Tak schválně. Už se těším na další reportérský vstup. 🙂 Možná ještě malá rada. Když nebudete vyztužovat, tak ať jsou ty dorty vychlazené, až je budete dávat na sebe, z lednice jsou vždycky pevnější. … Adrenalin, že? 😉

Marketa
22.11.2014 12:26

no to mi povidejte! uz jsem vystehovala pulku lednice, ted jdu vse od ceho by mohl nacichnout pozavirat do krabicek a za chvilku mi adrenalin asi potece usima 😀 diky za radu, zitra dam urcite vedet.. ted jdu na krem 😮

Markéta
23.11.2014 19:57

Tisicere diky! Dort byl diky vasemu receptu na piskot vynikajici a diky radam, ustal i tri patra 🙂 pristi rok budu doufat ze se dceri zlepsi trochu jemna motorika, nebo nebude mit zajem mi pomahat a dort bude i v pripade potahovani opticky jak z cukrarny.. jen mi tedy bylo lito, ze ten nadherne nadychany piskot zplacla cukrova hmota, spis to priste „ukecam“ na kremovy, nepotahovany 🙂

Eva
23.11.2014 22:09

Tak super! Já myslím, že napoprvé dobrý, ne? 😉 A kdyby krémový nebo třeba čokoládový neprošel, tak můžete zkusit nějaké jiné, pevnější těsto. Rok je dlouhá doba na zkoušení a vymýšlení.

Markéta
26.11.2014 22:13

rozhodne cekejte zvysenou navstevnost v kvetnu a listopadu 🙂

Eva
27.11.2014 8:43

Tak jo, píšu do kalendáře. 🙂

Eva
4.12.2014 23:26

Supr a též děkuji. Ale tam s tím to bude horší, jsem totiž děsně plachá. 😉

Katka
5.12.2014 15:08

Já Vás chápu, mám to podobně. Fotky dávat nemusíte, ale krátké povídání by určitě potěšilo. Nicméně nenaléhám 🙂

Eva
8.2.2015 15:55

Dobrý den, zajímalo by mě, jak velký a vysoký plát těsta je z tohoto množství?

Eva
8.2.2015 20:00

Jak už jsem odpovídala výš, je to asi na 20 cm průměr formy při pečení dortového korpusu, a asi jeden plech těsta vysokého jako třeba na roládu. Ale je to jen přibližně.

Veronika
28.2.2015 16:54

Dobry den, dnes jsem vyzkousela Vas piskot a musim rict, ze je famozni 🙂 Moc dekuji za super recept! Chutove i pohledove paradni 🙂 Slehala jsem a slehala a vysledek stal za to! Mate uzasne stranky, preji spoustu novych inspirativnich receptu 🙂 Pekny den, V.

Eva
28.2.2015 23:51

Děkuji moc. Ale musím podotknout, že to není „můj“ piškot, on je to prostě základní recept na piškot. Jen se tak z nějakého důvodu často nedělá, vylepšuje se práškem do pečiva atp., tak jsem chtěla připomenout, jak by to asi mělo vypadat. Ale i tak se to hezky čte. 🙂

Petra
9.3.2015 10:18

Dobrý den, mohu se zeptat, o kolik je třeba zvětšit množství, pokud budu dělat dort o průměru 26cm ?
Děkuji

Eva
9.3.2015 12:05

Takhle velké dorty nikdy nepeču, takže nemám zkušenost, ale tipla bych tak asi o polovinu zvýšit množství.

Jana
10.4.2015 15:26

Dobry den,vyborny.Uz jiny nedelam.Vzdy jsem oddelovala vajicka(zazite ze skoly)a tohle je super.K tomu parizska slehajda je luxusni zakusek.Hezky den 😉

Eva
24.4.2015 22:02

Jojo, tyhle jednoduché záležitosti taky můžu. 🙂

Nikola
26.4.2015 21:09

Dobrý den, chtěla bych z tohoto těsta dělat malé dortíky a nikdy jsem piškotové těsto nedělala a nemám představu. Obávám se, že když těsto dám na plech, bude na dortíky příliš nízké, co byste radila? Bude lepší těsto na dortíky upéct na plechu, nebo raději v dortové formě? Děkuji.

Eva
27.4.2015 12:34

Nevím, jak malé ty dortíky chcete dělat, ale jak si to já představuji, tak bych těsto upekla na plechu a z něj vykrájela kolečka. Každé to kolečko by pak byl jeden plát dortíku a spojila bych k sobě krémem dvě nebo tři kolečka, podle toho, jak vysoký by měl dortík být. Kdybyste je nechtěla mít prokrojené, ale suché, pak by se to muselo upéct v nějaké formě, aby byl dortík vyšší.

Nikola
28.4.2015 12:22

Děkuji moc za odpověď.. Já si to takto myslela, ale pak jsem začala panikařit, jestli nebudou moc nízké. Upeču tedy těsto na plechu. Doufám, že se povedou. Hezký den. 🙂

Eva
28.4.2015 12:46

Hlavně žádnou paniku. 🙂

Petr
1.5.2015 15:22

Ahoj, hodně dlouho jsem také bojoval s tím pravým základním piškotem. Ale nejen, aby mi nepadal při pečení, ale aby byl jen ze základních surovin (vejce, cukr, mouka) – tedy žádný prdopeč ani tuk. Vyběhnout musí pomocí vajec a vláčný má být způsobem jeho přípravy. No prostě jednoduchý a hlavně dobrý piškot.
Osvědčil se mi francouzský způsob, podobný zde prezentovanému, v cukrařině známý jako „nahřívaná šlehaná hmota“.
Celá vejce s cukrem do šlehací mísy od robotu a zahřát ve vodní lázni za stálého míchání na cca 45°C (poznáme rukou, že už pálí). Význam nahřívání: dochází k částečné koagulaci vaječných bílkovin, tedy k jejich určitému zpevnění, což se v dalším postupu projeví ve vzniku pevnější pěny a zvýší šlehatelnost hmoty. Zahřátou hmotu šleháme do vystydnutí (10-15 min. v robotu, ručně déle).
Potom ručně stěrkou zabalíme mouku, kakao, atd. a pečeme ve formě na 175°C-180°C cca 30 min. Dno formy vyložené pečícím papírem. V případě, že jsem nechal stěny formy čisté, těsto se přichytilo, nemohlo pracovat a stávalo se, že ke konci pečení spadl prostředek. Proto stěny vymazávám máslem a sypu hrubou moukou. Těsto, když je upečené, tak se jemně odchlípne od stěn. Rozhodně se však směrem nahoru nezužuje.
Teď to nejdůležitější. Neboť odmítám dávat do piškotu jakýkoli tuk, natož olej, ale i tak chci mít piškot vláčný a ne suchý, je velice důležitá chvíle, kdy se má forma vyndat z trouby. Prostě jí vyndat těsně před tím, než je piškot uvnitř zcela upečený. Neboť i po vyndání z trouby se piškot ještě nějakou dobu uvnitř peče. Kdybychom jej vyndali ve chvíli, kdy je 100% upečený, tak než vystydne se vysuší.
Poměr surovin: Na 1 vejce – 30g mouky, 30g cukru
Hezký den

Eva
1.5.2015 18:07

Na mě, přiznám se, příliš složité, zvlášť když osvědčený způsob mi skvěle funguje. Ostatně vysoké piškotové dorty stejně nepeču, jsou na mě moc obyčejné a suché, piškot používám jen na tenčí podklady a rolády. Ale jiným rady přijdou určitě vhod, takže díky.

Inna
4.5.2015 22:13

Tak, ani ja si nemuzu odpustit komentar (i kdyz nikdy nekomentuji), ale v tomto pripade nemohu jinak… Ten recept je DOKONALY 🙂 nikdy v zivote se mi nepovedlo piskotove testo – pokazde spadlo a tak nejak cele ztuhlo (a ze jsem to zkousela hodnekrat, az jsem se citila jako blbec – vsechna jina testa vc. kynuteho jsem zvladala levou zadni a tohle porad nic). A pak jsem si rekla, ze mu zkusim dat posledni sanci a ejhle, nasla jsem tenhle skvely recept se spoustou rad a tipu a hned napoprve bum – perfetni piskot, uzasne nadychany, zadny kus sutru s propadlym stredem jako doposud 🙂 takze VELICE dekuji Evo, diky vam jsem obohatila sve pekarake umeni 🙂 (i kdyz ma rodina a pratele uz asi takovou radost nemaji – za poslednich 14 dnu jim pecu uz ctvrty dort 😀 pry se odstehuji nekam daleko, jinak brzy neprojdou dvermi 😀
). Kazdopadne velke diky a smekam pred Vasim pekarskym umem 🙂

Eva
4.5.2015 22:57

Gratuluji k Vašemu prvnímu komentáři! 🙂 Já mám takovou radost. Ale vážně na tom nemám valnou zásluhu, tenhle recept je takový poměrně základní a určitě jsem ho já nevymyslela, najít se dá v různých kuchařkách. Pouze jsem ho sama pro sebe objevila a teď šířím dál, včetně osobních postřehů. Ale i tak mám radost. 😉

Inna
5.5.2015 11:00

Mozna ten recept je i jinde, ale rozhodne je bez osobnich postrehu, ktere jsou mnohdy pro uspech klicove, takze stejne budu navzdy vdecna Vam a nikomu jinemu 🙂 o vikendu se chystam na oriskovou verzi, kterou planuji udelat s Vasim maslovym kremem s bilkem (udelam ho s citronkem), boky posypu platky mandli a nahore kandovanou citronovou kurou – bude pro mamku, ona ma rada orisky a maslove kremy 🙂 kazdopadne dekuji za Vase skvele stranky a preji krasnou jarni naladu 😉

Nikola
5.5.2015 18:39

Dobrý den, také bych chtěla poděkovat za recept a rady a tipy na to, jak piškot upéct. Měla jsem z toho hrůzu, ale dortíky se úžasně povedly, piškot byl nadýchaný, lehoučký a přítel byl nadšený (a že ten je ve sladkém vybíravý!). Možná jste nevymyslela recept, ale mnohdy to jsou právě ty drobnosti, které kuchařky neuvedou, a přitom na nich ve výsledku hodně záleží. 🙂

Eva
5.5.2015 23:01

Tak hlavně že jste holky spokojené, snad vám to vydrží. 🙂

Jana
20.5.2015 19:47

Kdysi mi podobný postup poradila cukrářka, co pekla na svatby, ale ta dávala na 1 vejce 1 pol. lžíci krupicového cukru a 1 lžíci mouky (na 6 vajec dávala 3 lžíce polohrubé, 2 lžíce hladké a 1 lžíci Solamylu – dík Solamylu se nemusel plát na roládu motat ještě vřelý z trouby, ale může se počkat, až trochu prochladne, neláme se tolik a smotává se to i s tím pečícím papírem, ten se odloupne později). A na tu hustotu pěny z vajec a cukru mi poradila ještě něco fikaného – správná prošlehanost se pozná, když do pěny namočíte střenku lžíce a vytáhnete a pěna nestéká, ale jakoby pruží zpátky nahoru k té střence. Pak máte už dostatečně hustou pěnu, aby se mohla přidat mouka.
Taky mi poradila dobrý fígl na máslový krém, který ne nesrazí (aspoň mně se tedy nesrazil nikdy, když jsem postupovala podle její rady). Svaří se 1/4 l mléka s 1 vanilk.pudinkem na hodně hustou kaši (vaříme bez cukru). Do mísy šlehače si připravíme 15 dkg krupicového cukru a 1 vanilkový, na to kydneme z kastrůlku ještě vřelý pudink a hned začneme šlehat – to proto, aby se na povrchu té husté uvařené kaše nezačal dělat škraloup (jeho kousky pak vadí ve zdobičce při zdobení). Šlehá se to tak dlouho, až to úplně vychladne, ten pudink se pak jakoby táhne. Do vychladlého postupně po kouskách zašleháváme 1- 1/2 másla (1 máslo = 250 g). Když už je krém krásně našlehaný, lze ho dochutit kapkou rumu (nebo tresti rumové a dá se i vanilková), dá se obarvit kakaem, přidat do něj oříšky – prostě podle toho, nač ho potřebujeme. Množství vyjde na 1 menší dort a 1 roládu nebo na 1 bohatě zdobený dort.
Na tu paní cukrářku, co mi tohle kdysi poradila, dodnes myslím vždycky, když peču piškot nebo dělám krém, rady to byly skvělé. Piškot nikdy nesednul, krém se mi nikdy nesrazil.

Jana
20.5.2015 19:49

Ještě doopravuji – do krému se zašlehává 1 až 1 a půl másla (kostka = 250g)

Ivana
16.7.2015 9:14

Dobrý den. Poprvé se mi piškot nádherně povedl. Dnes už 30 min šlehám a pěna ne a ne vzejít. Je to dost tekuté. Je to kvůli tomu, že jsem přidala trochu barviva v prášku? Děkuji

Eva
16.7.2015 13:04

Pokud se nic jiného nezměnilo, pak to tím asi bude. Já barvy v prášku nepoužívám, jen gelové, a vždycky až do hotového těsta nebo krému.

Tereza
17.7.2015 19:11

Já jsem také dnes dělala piškot podle tohoto receptu, překvapilo mne, jak rychle se vyšlehala ona pěna z vajec a cukru, ale ještě jsem vytrvala a 15 min dál šlehala. Nyní čekám, až mi piškot zchladne, vypadá dobře, vyběhl trochu, ale zase to kleslo. To ale je přesně podle toho, jak jste psala – objemný byl už předtím díky šlehání vajec. Tak jsem zvědavá, jak půjde rozkrojit, chci ho plnit jen šlehačkou a ovocem, a to až zítra, v den podávání.

Eva
17.7.2015 22:12

Ačkoli nejraději krájím dorty obyčejnou nití, tak na piškot je lepší použít dlouhý zubatý nůž, protože těsto je tak trochu jako gumové a nit jím tak snadno neprojede.

Martina
28.8.2015 22:59

Dobrý den, Evo. I já se musím připojit k zástupu děkujících nadšených dam. Díky Vašim radám a postřehům se i mně piškot povedl. Do teď mi šel je takový ten nízký (cca 1,5 cm) na ovoce se šlehačkou a jakýkoli pokus o nějaký vyšší piškot na dort dopadl tak, že se mi piškot po vyndání z trouby srazil. Zanevřela jsem na něj a do dortů dělala korpus z kefírového těsta. Zítra můj tatínek slaví šedesátiny a tak jsem si řekla, že tomu dám ještě šanci a znovu se pokusím o piškot. Naštěstí jsem našla Váš návod, a tak se v lednici chladí krásně nadýchaný dort. Ráno ho ještě potáhnu hmotou a s dětmi nalepím figurky, které vymodelovali. Mám velikou radost a těším se na zítřejší oslavu. Díky!
P.S.: Rozkrojit šel krásně. Po obvodu jsem ho nařízla zubatým nožem a střed dodělala nití (nůž nemám dost dlouhý).

Eva
29.8.2015 23:13

Takové zprávy čtu nejraději. Doufám, že se oslava vydařila a že jste si užili hezký den – nejen díky dortu. 🙂

Silvie
24.9.2015 23:21

Mila Evo, velka gratulace k uzasnym strankam plnych praktickych a overenych rad. Jednou (resp. 2x v rijnu) pecu potahovany dort pro dcery. A vzdy nanovo, protoze vse zapomenu:-). Uz loni jsem se na Vas obracela:-). Tentokrat bych potrebovala jen rychlou radu: pokud budu pect dort o prum 16cm, bude stacit varka ze 4vajec? Dekuji!silvie

Eva
25.9.2015 12:12

Pokud nechcete zvlášť vysoký dort, tak to stačí.

Inka
4.10.2015 13:48

Dobrý den, dostala jsem recept na Kávový (piškotový) dort a mimo jiné je v surovinách uvedeno: 1 sáček pomůcky na přípravu piškotu (např. biskuit-apart). Já vůbec nemám ponětí co by to mohlo být, můžete poradit? Hledala jsem na netu, ale výsledek žádný. Prášek do pečiva to nebude, ten je v receptu uvedený zvlášť. Děkuji, Inka.

Eva
4.10.2015 23:24

Tak já jsem to dala do google obrázků a vyskočilo to hned. Je to snad nějaká směs mouky a škrobu, jestli jsem to dobře pochopila, a mělo by to nějak urychlit přípravu těsta nebo zajistit, aby se povedlo. Nevím teda jak. Ale myslím, že je to jedno, tady to stejně neseženete.

simona
19.11.2015 16:46

Dobrý den.Peču podle vás již několikátý dort a vždy se mi piškot povedl.Opravdu moc děkuji za tyto úžasné stránky 🙂

Eva
19.11.2015 21:19

Děkuji. 😉

lidka
22.11.2015 11:25

Dobrý den , chtěla jsem vám moc poděkovat za báječný recept na piškot, pokaždé jsem hledala recept ale všechny jsou z polohrubé mouky a po každém vyndání z trouby se mě srazil jak popisujete a pak sem náhodou objevila vaše stránky. I když trochu nevěřícně jsem se dala do pečení , výsledek byl úžasný a vznikly dva výborné dorty 🙂 to bylo v létě. Dnes se chystám na další dortík .Přeji krásný den

Eva
22.11.2015 14:47

Mám radost, že jsem pomohla. Ať se daří i nadále. 🙂

jana
29.12.2015 11:22

dobrý den,chtěla bych vám napsat muj piškot.já dělám př:5celých vajec,5polévkových lžíc cukru krupice,a citronovou kuru a vanilkový cukr šlehám nad párou do husté pěny,potom zleha vmíchávám 5polévkových lžic polohrubé mouky.e vynikajíci.ted jsem dělala korpus z 15vajec.15lžíc cukru 15lžíc mouky.

Dalšínka
23.1.2016 21:44

Dobrý den,
děkuji moc za recept. Díky Vám se mi po letech poprvé podařil skutenčně piškotový korpus. Všichni mi říkala, že musím pořádně šlehat sních a míchat to atd. Nikdo mi neřkl, že to jde také jinak. Moc jsem tomu také nevěřila, že z celých vajec to jde a bez prdopeče a bez vymazané formy. Neuvěřitelné. Opravdu vše funguje. Je to úžasné. A díky robotu i jednoduché. A méně nádobí, nemuse se špinit další nádoba na sníh. Už jsem odkaz na Vaše stránky poslala i švagrové, která je jistě také ocení.
Těším se, až zase nějaký ten Váš recept vyzkouším.
Děkuji a přeji vše dobré
Dalšínka

Eva
24.1.2016 12:35

Ráda měním lidem život k lepšímu. 🙂

Lubina
10.2.2016 13:29

Potřebovala jsem najít recept na piškotové těsto a tento recept se mi osvědčil. Děkuji.

Eva
10.2.2016 17:57

Rádo se stalo. 🙂

Ivan
24.3.2016 12:51

Dobrý den.
Samotný recept jsem vyzkoušel a je opravdu výborný. Vše se povedlo jak má, ale mám problém s formou na dort. Všude se nově objevují teflonové formy, které těsto po stranách neudrží a pak se mi udělá nechtěný soudeček. Mám si pořídit obyčejnou formu anebo na to existuje nějaká vychytávka? Dík

Eva
24.3.2016 17:13

No tak to teda nevím. Já jsem dodnes myslela, že mám taky formu s teflonem, ale tenhle problém neznám, těsto na nevymazaném povrchu drží spolehlivě. Takže se možná pletu a teflon to není. Taky je pravda, že formy vždycky kupuji ty nejlevnější. Jestli Vaše forma takhle fest odpuzuje těsto, asi na to žádná vychytávka nepomůže. Leda fakt zkusit nějakou jinou.

ara
14.4.2016 18:15

dobrý den může být dno plechu vymazané a vysypané děkuji

Eva
15.4.2016 19:20

Já už jsem tomu úplně odvykla (kromě bábovky), ale nevidím důvod, proč by to nešlo. Určitě ano. Vždyť naše maminky a babičky piškot taky pekly a žádný papír tehdy nebyl. 🙂

Adéla
29.5.2016 10:05

Dobrý den, mamka peče piškotové dorty poměrně často. Většinou jí těsto udělalo přesně ten soudek a ona musela dopékat ještě plát ze tří vajec, aby byl dort po zarovnání dost vysoký. Z toho fíglu, kdy se strany formy nevymazávají, je naprosto unešená a nechápe, jak to může fungovat 😀 Ale funguje to skvěle. Díky

Eva
29.5.2016 16:44

Člověk pořád něco úžasného objevuje. 🙂

Martina
26.6.2016 8:52

Dobrý den, vaše recepty jsou vážně úžasné a tento také funguje skvěle (a to už mi pár korpusů taky nedopadlo). Nyní bych potřebovala vyrobit ořechový piškotovy korpus. Myslíte, že by v nějaké obměně bylo možné využít tento recept (nebo snad jen přidat ořechy)? Děkuji a hodně radosti při pečení

Eva
26.6.2016 22:01

Děkuji. 🙂 Určitě stačí tento recept jen obměnit, část mouky se jednoduše nahradí mletými ořechy. Jeden jediný recept nemám, mouku nahrazuji ořechy tak různě podle oka. Někdo mimochodem radí nahradit to množstevně, tzn. lžíci za lžíci, protože mleté ořechy jsou lehčí než mouka a na váhu jich tedy objemově vychází víc. Ale ořechy jsou zase nadýchanější, je mezi nimi vzduch, takže těsto tolik nezahustí, a dají se proto myslím klidně nahrazovat i na váhu – deset gramů mouky za deset gramů ořechů apod. Nebo něco mezi tím. (To jsou rady pro kočku, co? 🙂 ) Poměr mouky a ořechů může být různý, čím míň mouky ale bude, tím bude piškot méně mechový, protože lepek je lepek. Ale i to jde, viz tento recept: http://kousekdortu.cz/mandlovy-dort-s-kavovym-kremem/ Ořechový piškot jsem použila např. v těchto receptech: http://kousekdortu.cz/smetanovo-cokoladovy-ostruzinovy-dort/ nebo http://kousekdortu.cz/dortik-s-cokoladovou-penou-a-karamelovou-naplni/ , tak se můžete zkusit inspirovat. 😉

Hanka
27.6.2016 17:13

Dobrý den, prosím o radu. Ať peču korpus jaký chci, skoro vždycky se mi při pečení uprostřed propadne – někdy je dokonce uprostřed sražený. Troubu při pečení neotevírám, boky formy nevymazávám, těsto ke krajům nenahrnuju a přesto se nedaří. Zkusila jsem snížit teplotu v troubě na cca 160. Bohužel se mi totéž stalo i s vaším receptem, ale aspoň míň než s jiným receptem. V čem dělám chybu??? To už snad je nějaké dortové prokletí…..:o(( // Mimochodem, stejný receptč.1 jsem použila v menší dávce na plát do rolády, byl jak pěříčko.

Eva
27.6.2016 23:47

To mi povídejte. Ona je to asi vážně magie, protože tuhle se mi stalo to samé. Pekla jsem dort, pokaždé dříve se upekl bez problémů, a teď se uprostřed propadl. Samozřejmě když mi na něm záleželo (to asi hraje taky roli). Upekla jsem ho večer honem ještě jednou… a to samé. Tak jsem plácala ze dvou korpusů jeden dort a byla jsem z toho nešťastná. Hlavně proto, že sama taky vůbec netuším, proč to tak bylo. Mám tendenci svalovat vinu na troubu, která už je hodně stará, ale ve skutečnosti nevím. Takže Vám asi neporadím. Pokud by šlo jen o piškot, tak u něj je důležité, aby se těsto připeklo ke stěnám formy, proto se také nevymazávají. Ale u jiných těst těžko říct. Když jsem zkoušela hledat po internetu, našla jsem různé rady, nejčastěji právě že je to troubou, ale prý za to může i mouka, ale moc mi to nepomohlo. Teď už se skoro bojím péct, resp. pokud to jde, peču jen nízké korpusy. Tak jen můžete vidět, že v tom nejste sama. 🙂

Zuza
7.7.2016 13:39

Dobrý den,

Vždycky jsem pekla piškot jen z vajec,polohrubé mouky a cukru, šlehala jsem zvlášť žloutky s cukrem, vyšlehala bílkovou pěnu a tu až nakonec zamíchala do zbytku. Piškot byl vždycky skvělý, nadýchaný, i na dvě patra. Zkusila jsem Váš recept a připadám si jako blbec, protože se mi piškot poprvé v životě nepovedl. Hlavně když člověk stojí půl hodiny nad šlehačem a pak může výsledek lít do záchodu 🙂 vajíčka jsem vyšlehala v pohodě do tuha, ale když jsem přidala olej, tak už trochu zřídlo a asi díky tomu bylo pak nemožné, aby se povedlo zapracování mouky. Byla prosátá, dělala jsem to pomalu (stejně jako tisíckrát předtím), ale ta mouka prostě udělala hroudy (asi jak těsto zřídlo). Hraje nějakou roli, jaký olej člověk použije, teplota něčeho nebo druh mouky a nebo jde prostě jen o to (jak jste psala výše), že mi prostě až moc záleželo na tom, aby se povedl?

Moc děkuji za případné postřehy, jinak postup vypadá fajn, takže jsem měla chuť vyzkoušet olej i hladkou mouku a mrzí mě, že se mi nepovedl 🙁

Hezký den,

Zuzka

Eva
9.7.2016 14:19

Těžko říct, co se nepovedlo. Druh oleje by to myslím ovlivnit neměl. Já tedy používám slunečnicový. Hlavně to chce těsto s olejem už nešlehat, jen při nejnižší rychlosti nechat vmíchat a hned šlehač vypnout. Taky lze olej vmíchat jen drátěnou metlou. Můžete udělat piškot i bez oleje, on tam vyloženě nutný není. Ať se příště daří lépe. 🙂 (A nebo prostě zůstaňte u svého receptu, když jste s ním spokojená, tak asi není důvod něco měnit. 😉 )

Barbora
1.8.2016 10:54

Včera jsem poprvé upekla kakaové piškotové těsto podle Vašeho receptu a nemůžu si ho vynachválit! Zatím jsem nikdy nejedla tak lehké nadýchané piškotové těsto 🙂 Jelikož jsem kokosový milovník, tak jsem si ho udělala s kokosovou „polevou“ nevím jak to jinak napsat 😀 … Děkuji za skvělý recept

Eva
1.8.2016 22:11

Tak jsem ráda, že se pro změnu zase někomu povedl. Kombinace s kokosem zní skvěle. 🙂

Eva
14.8.2016 22:47

Dobrý den, pri pátrání po receptu na Schwarzwald jsem narazila postupně az na Vás a poctivě pročetla i odkaz na piškotové těsto a zjistila jsem, ze asi piškotové, co znám a dělám spoustu let podle maminky, asi neni ten správný piškot (1 lžíce poloh.mouky a cukru na 1 vejce a prášek do pečiva), nicméně je vzdy krasne nadychany. Proto me překvapilo, ze Váš recept, ač jsem poctivě (a poprvé v životě) šlehala skutečne tech 20 min, je takový az moc hutny. Ale z toho mého výše popsaného si neumím představit dělat dort, který budu prepulovat, takze asi to tak je správně. Ale k dotazu: nikdy jsem moc v receptech nechapala použití gumové stěrky ke vmichavaji hrudky snadno tvořící suché ingredience. Dnes, abych to mela fakt přesně, jsem to poprvé udělala a dopadlo to tak, ze se mi ta mouka s kakaem v tom suchem stavu usadila u dna a kdyz jsem to pak napravovala klasickou metlou, tak mi ten objem spadl asi na polovinu a uz tehdy jsem podle hodně tuhé konzistence tusila, ze to nadychane nebude. Takze tu gumovou štěrku i v tomto případě opět nechápu 🙂 A taky se me zdálo, ze tam je strasne moc toho kakaa, snad jsem to teda dobre odvážila. Zítra jdu pokračovat, doufám, ze uspesneji. Díky

Eva
15.8.2016 0:06

Co na to říct? Já jsem zatím s přípravou piškotu nikdy problém neměla a jak se zdá z reakcí, tak většině (ale ne všem, to je pravda) to také funguje bez problémů. U pečení je ale vždycky možnost, že se něco nepovede, i kdyby stokrát před tím ano. 🙂 Mouku do vyšlehaných vajec bych ale určitě nevmíchávala metlou – metlou se šlehá, i když jen ručně a ne elektricky, zatímco sypké suroviny se musí opravdu jen vmíchat, a to zlehka.

Katka
27.8.2016 12:22

Tenhle piškot je prostě nejlepší. Peču už jedině tenhle a zatím pokaždé super. Mouku si vždy po částech vmíchám metlou nebo stěrkou, podle toho co je při ruce. 😊 Nahoru dávám většinou broskve a pak tvaroh,zakysanou smetanu a do toho jednu šlehačku. Nakonec posypu čokoládou a všichni se olizují 🙂

Eva
28.8.2016 21:29

Máte pravdu, piškotové těsto je opravdu nejlepší s ovocem a jakoukoli verzí smetanového krému. Vůbec se nedivím, že se u Vás všichni oblizují. 🙂

Lucie
30.10.2016 10:55

Dobrý den,
poradíte mi na kokosový piškot? Použila jsem 2/3 hladké mouky a 1/3 kokosové mouky a stejné množství oleje jako na základní piškot. Korpus byl tužší a lehce se propadl-je možné, že to dělá kokos, který je mastný, proto přidat méně oleje? Děkuji za tipy

Eva
30.10.2016 21:16

Určitě to bude kokosem, ale možná ne proto, že by byl mastný, ale protože je oproti mouce hrubý. Když se vmíchá do vaječné pěny, pochopitelně se do ní tak nezačlení a nevytvoří hladkou hmotu. Možná bych proto nechala mouku v původním množství, nebo skoro v takovém, a kokos dala navíc. Je ale možné, že by pak těsto potřebovalo trochu prášku do pečiva, protože už by tam bylo víc sypkých surovin. Ale to jen odhaduji. Určitě musíte trpělivě zkoušet a počítat s případnými nezdary, tak se na to když tak duševně připravte. 🙂

Lucie
1.11.2016 7:44

Právě že kokosová mouka je uplně hladká-vypadá jak klasická mouka, jen voní po kokosu. Těsto vypadalo uplně stejně jako když se držím původního receptu. Těsto bylo tužší, tak nevím, zda jsem ho mohla přepíct.

Eva
1.11.2016 11:53

Aha, no to mě vůbec nenapadlo, já hned viděla strouhaný kokos. Je pravda, že tuto mouku jsem měla v ruce v našem zdravém obchůdku, ale jak jsem viděla cenovku, hned jsem ji vrátila do police. 🙂 No zkusila jsem chvilku hledat na internetu a všude píšou, že oproti klasické mouce kokosová mouka hodně nabyde, že jeden hrnek hladké mouky se nahrazuje asi jen 1/4 hrnkem kokosové, takže problém bude asi v tomto. Také píšou, že při výrobě kokosové mouky se odstraní většina tuku, nadmírou tuku by tedy Vaše problémy způsobeny být neměly. Ale tohle budete asi vědět lépe Vy, já s kokosovou moukou opravdu nemám žádnou zkušenost a všechno jsem si jen narychlo vygooglovala. Žádné zdravotní problémy s trávením apod. zaplaťpámbu nemám, proto jsem zvyklá péct z tradičních surovin. 🙂

Lucie
2.11.2016 18:32

Děkuji za tip 😉 Já jí koupila jen z důvodu kokosového aroma-budu dělat dort alá Rafaelo a do krému nechci dávat kokos. Budu zkoušet dávat menší poměry kokosový mouky a doufat, že docílím vláčného korpusu.

Eva
2.11.2016 20:43

Zkuste ještě pohledat v internetových diskusích, určitě tam najdete nějaké zkušenosti a tipy. Podobně zdravě teď pečou mnozí a určitě si o tom povídají. Na internetu se najde všechno. 🙂

Dominika
3.11.2016 10:32

Dobrý den, tak jdu dnes péct 🙂 Děda bude mít 80 let, tak doufám, že se mi to povede 🙂

Eva
3.11.2016 23:31

Držím palce. 🙂

Hanka
16.12.2016 20:36

Dobrý den.peču vás korpus jiz potřetí a je skvělý jen u kakaové verze s pomerančem se mi zdá nahorkly tak nám strach aby dort nebyl zkažený a přemýšlím zda upéct korpus nový.bude to asi tím pomerančem že.jinak je ale hrozně voňavý.

Eva
17.12.2016 13:22

Já nevím, já s pomerančovou kůrou nikdy problém neměla, že by byla nahořklá. Hořké to bude, když se ostrouhá s oranžovou vrchní vrstvou i ta spodní bílá. Ale teď psal jeden muž, že dělal pomerančovou marmeládu a že je hořká. A dušoval se, že tu bílou vrstvu tam určitě nedal. Takže vážně nevím. Že by byly divné pomeranče, nebo co? 🙁

Adéla
27.12.2016 10:18

Dobrý den,
chtěla bych Vám moc poděkovat za tento recept. Pekla jsem podle něj už podruhé a je skvělý. Naposledy jsme z něj, se sestrou, pekly dort pro synovce, na kterém byl nahoře duch. Korpus krásně držel a byl vláčný. A to i bez oleje, který jsme tam se sestrou omylem nepřidaly.

Eva
28.12.2016 16:29

Jsem ráda, že patříte k většině, které se těsto podle tohoto receptu daří. A máte pravdu, že i bez oleje je piškot dobrý. Přeji šťastný nový rok a mnoho povedených dortů. 🙂

Madla
6.1.2017 14:53

Dobrý den, právě jsem podle receptu oddělala mixér.:) To bude asi zatím ten nejdražší piškot. Jsem zvědavá, ještě je v troubě…

Eva
6.1.2017 19:52

No teda… Nevydržel asi těch 25 minut, že? To mě mrzí. Třeba Ježíšek zapomněl nějaký nový ve skříni…?

ANDREA
18.1.2017 19:54

Dobry večer,můžete mi prosím poradit nevim čím to je ,pekla jsem korpus ze 3 vajec a ten se mi povedl byl krásně rovný a teď jsem dopekla ze 6 vajec a mám ho propadlý jako kolibku tak do půlky pekla jsem ho na 150 st může to být tim.Děkuji

Eva
19.1.2017 11:18

Myslím, že jste to odhadla naprosto přesně. (Ne že by se mi někdy piškot nepropadl i z jiných důvodů a stále nevím proč.) Piškotové těsto potřebuje vyšší teplotu než těžší těsta právě proto, aby se rychle zapeklo. Syrové piškotové těsto je našlehané a ta našlehanost nevydrží věčně, proto se musí poměrně rychle upéct, aby nemělo čas spadnout. Určitě bych proto u pečení korpusu pekla na 180 st., ale samozřejmě záleží také individuálně na každé troubě. Snad to příště vyjde lépe. 🙂

Mona
17.2.2017 10:25

Dobrý den, postupovala jsem přesně podle postupu, vejce s cukrem šlehala 25 minut, těsto krásně naběhlo.Druhý den jsem chtěla korpus rozkrojit a celý se mi rozpadl.Vůbec nevím proč 🙁 děkuji za radu

Eva
17.2.2017 22:57

To je mi líto, ale bohužel nevím, co se stalo. Že by se piškot rozpadl, s tím jsem se ještě nesetkala. 🙁

Lucie
25.3.2017 23:08

Dobrý den, můžu se zeptat, na jak vysoký korpus je tento piškot ze 6 vajec? Mám formu o průměru 22cm, ale pomůže mi finální výška korpusu v jakémkoliv průměru formy, to už si potom přepočítám.

Eva
26.3.2017 21:12

No to neumím přesně říct. Já pekla piškot ze 6 vajec jen na plech jako roládu. Formu mám průměr 20cm a do té jsem dávala množství ze 4 vajec. Ze 6 by to mohlo odpovídat průměru asi 25cm, ale nejsem si jistá. Přesto myslím, že kdybyste dala plné množství receptu na 22cm formu, že by to bylo hodně. Ale ze 4 vajec by to zase plné nebylo, tak možná ze dvou třetin, pokud jde o výšku. No asi to budete muset vyzkoušet, to bude nejjistější. 🙂

Jana
5.4.2017 13:55

Toto nie je piškótové cesto, do toho sa olej nedáva !! Piškótové cesto : 6 žĺtkov, 6 bielkov, 21 dg polohrubej múky, 21 dg cukru. Žĺtka vymiešať s cukrom, pridať múku a opatrne sneh zo 6 bielkov. Toť vše, žiadny olej, žiadny prdopec !

Jana
5.4.2017 14:01

Ale to neznamená, že nie je dobrý, určite ho vyskúšam. Vďaka.

Eva
5.4.2017 19:19

A to jste vzala kde, že olej do piškotu nepatří? A ještě se dvěma vykřičníky. 🙂 Ono neexistuje jedno jediné správné piškotové těsto, je jich mraky variací. Mně naopak přijde nepřijatelný Váš recept, protože tolik mouky tu nadýchanost spolehlivě zabije, navíc polohrubá mouka je pro mě na piškot málo jemná. Cukru je také zbytečně moc. Je to takový český piškot, jen tam většina ještě dává PDP. Stejné je to s postupy, i ty mohou být různé. Ale to je prostě o osobních preferencích, každý je zvyklý na to svoje. Já se v těchto základních cukrářských receptech obracím spíš na francouzské recepty, protože to je cukrařina nejvyšší úrovně. Francouzi často používají do piškotu rozpuštěné máslo. Varianta s olejem je ale také častá, má ji ve své kuchařce i vyhlášená mistryně ve svém oboru Mirka Slavíková, včetně stejného postupu. Piškotů jsem vyzkoušela dost, a tenhle mi prostě chutná nejvíc. Ale já jsem já a každý jsme jiný. 😉

Zuzana
21.4.2017 12:47

Dobrý deň, prosím Vás, pokial mám tortovu formu 28cm, mam dat dvoj-nasobne mnozstvo surovin?
Dakujem

Hanka
21.4.2017 20:49

Dobrý den.tak mému prispevku z prosince ohledně na horké chuti korpusu po pridaní pomerančové kůry bych chtěla s odstupem času dodat že dort byl ve finále úžasný.ta hořkost nakonec zmizela když byl dort komplet.nyní už peču dorty sama protože s vaším receptem je to vždy tak výborné že už nic jiného nechceme.korpus je opravdu perfektní.moc děkuji za skvělý postup.

Eva
21.4.2017 22:43

Zuzana: Když já mám největší formu 20cm. 28centimetrovou si ani neumím představit, jak musí být dort z ní obrovský. Tudíž můžu jen naslepo odhadovat jako Vy. Možná je dvojnásobek moc, já bych možná zkusila upéct piškot z 10 vajec. Ale je to jen „možná“. 🙂

Eva
21.4.2017 22:45

Hanka: Tak to jsem ráda, že se to nakonec samo vyřešilo. A máte pravdu, domácí dorty jsou většinou opravdu lepší než ty z cukrárny – inu kvalitní suroviny dělají své. 😉

Jana
2.5.2017 5:50

Mame vlastni vajicka, ikdyz nekrmime kukurici, zlouzky jsou jak slunicka. Jenze musim nyni udelat asi 4 dorty behem 2 dnu a mame ruzne rasy a vejce jsou ruzne velika. Na michana vajicka to nevadi. V nekterych cukrarskych receptech neni pocet vajec, ale jsou na gramy. Kolik asi tak vazi tech 6 standartnich vajec (se skorabkou / bez skorabky)? A pouziji-li tucnejsi vejce, lze vynechat olej? Bohuzel nemam cas experimentovat.

Eva
3.5.2017 11:16

Já používám různá vejce, většinou spíš větší a také domácí, a vždycky nechávám gramáž ostatních surovin stejnou. Jen když jsou opravdu prťavá, tak vajíčko přidám nebo ostatního uberu. Teď jsem nějaké vajíčko zvážila a má 65g, ale určitě bych v lednici našla jiné menší a další zase větší. Olej můžete vynechat, dává se tam navíc, aby těsto nebylo tak suché, ale nutný určitě není.

martina
7.5.2017 21:05

Musím se (a tím pádem i Vás) pochválit 🙂 Piškot se mi poprvé povedl a dort chutnal tak, že zmizel do posledního drobku. Díky moc za recept a cenné rady! Vaše stránky jsem si prošla, a určitě piškot nebude jediný, u kterého zůstanu. Díky za čas a energii, kterou dáváte do toho, abyste se s námi o ty dobroty podělila 🙂

Eva
7.5.2017 22:35

Martino, moc děkuji a hlavně mám radost, že jste měla úspěch. 🙂

Hedvika
11.5.2017 21:12

Dobrý den,
koukám na tento recept a moc se mi líbí. Mohla bych poprosit o informaci jaké máte náplně v dortíku na fotce? Stále se nemůžu rozhodnout jaké krémy udělat. Chtěla jsem původně dva, jeden čokoládový a druhý jahodový ale nevím jak na ně :-/
Děkuji moc a krásný den.

Eva
12.5.2017 22:25

Už vůbec nevím, co je na fotce, je stará několik let. Krémy udělejte podle své chuti. Mně třeba k piškotu sedí něco lehčího, nejlépe šlehačka a ovoce. Ale jiní piškot kombinují klidně i s máslovým krémem, dokonce piškot i potahují. Takže je to opravdu jen na Vás. Musíte zkrátka zkoušet a ochutnávat. 🙂

Hedvika
13.5.2017 7:42

Děkuji, už jsem se rozhodla a odpoledne budu dodělávat, tak snad to dopadne. Mějte se hezky a musím vám moc poděkovat za stránky, jsou skvělé 🙂

Vendula
15.5.2017 12:07

Děkuji za úplně super luxusní a úžasný recept na ten nejlepší korpus ♥ Šlehání je krapet opruz, ale opravdu se to vyplatí. Doporučuji, kde jen můžu.

Eva
16.5.2017 18:26

To je báječné. 🙂

Libul
16.5.2017 21:08

Báječné recepty, jsem nadšená.

Eva
17.5.2017 23:01

A já jsem nadšená, že Vy jste nadšená. 😉

simona
16.6.2017 11:00

Dobrý den,

neznáte nějaký fígl při ořezu korpusu z formy – když není vymazaná atd, aby řez neponičil boční strukturu korpusu? Se mi nedaří oříznout, abych dostala krásný tvar, ale vždy jen jedna strana a z druhe se droli, odlamuji kousky 🙁 používám dortový nůž, korpus vychladlý…

děkuji

Eva
17.6.2017 12:24

Já korpus prostě jen ve formě objedu ostrým nožem kolem dokola, aby se od formy uvolnil, a dál už s ním nic nedělám. Když vykrajuji něco z plátu piškotu, tak s tím problémy moc nebývají, ale to je ten plát vždycky poměrně nízký.

Martina
26.6.2017 8:52

Dobry den, moc dekuji ze jsem narazila na tuto stranku, ten recept vypada moc dobre a vas popsany postup je vycerpavajici 🙂 Chtela jsem se zeptat, zda byste mi neporadila, budu tento tyden delat dort pro syna k prvnim narozeninam, bude asi pro 20 lidi, takze dvoupatrovy, nemate nejaky recept? Pisete, ze tento se nehodi pro korpusy, ktere se musi rozrezavat, ale ja je budu rozrezavat na tri dily a plnit kremem z tvarohu a zakysane smetany, mate tedy nejaky recept na takovy vyssi korpus? Vetsi forma ma 28×6 cm. A jeste k tomu kremu, myslite, ze neslehne u tak vyssiho dortu? Poradila mi zo totiz tchyne, ale nevim nevim… moc dekuji za rady, pokud mi odpovite 🙂

Eva
27.6.2017 20:42

Piškot se dá péct jako vysoký korpus, pak se prořezává a promazává. Nejsem si jistá, že tu píšu, že se to nedělá. Ale je to lehké nadýchané těsto, takže v případě patrového dortu a ještě navíc tohoto typu krému, který na rozdíl od máslového nebo čokoládového v lednici neztvrdne, je třeba spodní patro vyztužit, aby ho tíha horního patra nesplácla. Upečte, na co se cítíte, když si projdete zdejší recepty, tak byste u nich měla poznat, jak to asi bude chutnat i jak se těsto bude chovat. Napoví i vzhled dortu, který jsem podle nich upekla, a pokud je těsto na klasický dort třeba nevhodné, tak to také vždy uvádím. Hodně štěstí. 🙂

Renata
14.7.2017 9:43

Ahoj, z těch 6 vajec – v jak velké formě pečete, potřebovala bych aspoň 29 cm, aby to nebylo nízké…. díky

Alenka
15.7.2017 8:50

Milá paní Evo, je těsto použitelné na piškotovou bublaninu? Chystám se použít (světlou verzi) v kombinaci s borůvkami; na menší plech. 🙂

Eva
16.7.2017 18:59

Renata: V diskusi výš už se velikost mnohokrát řešila. Sama peču max. 20cm dorty, takže nemám zkušenost. Možná dvojnásobek by mohl být akorát, ale jistě to nevím.

Eva
16.7.2017 19:01

Alenka: Mně už jako malé bublanina nechutnala, ani nevím proč, sladké sním přitom skoro všechno. Takže jak se vlastně bublanina peče, to nevím, nevím co je piškotová bublanina. Toto je prostě základní piškot, ale jestli je vhodný na bublaninu,to netuším.

Pavla
7.8.2017 16:45

Dobry den,
Vyzkousela jsem Vase zakladni piskotove testo, a dovolne abych smekla poklonu, lepsi jsem nikdy nejedla ani nepripravovala, moc dekuji ze jste sem tento recept dala. Nebudu uz delat jine testo a vsem budu jen doporucovat, opravdu velky dik :-):-):-)

Eva
12.8.2017 21:45

Další do klubu spokojených. To mě těší. 🙂

Gabi
12.10.2017 18:12

Váš recept je úžasnej a ráda ho doporučuji. Jen tedy místo hladké mouky dávám špaldovou a je super taky. Pak mám pocit, že jíme zdravěji 😬

Eva
12.10.2017 18:57

No vidíte, to bych mohla taky vyzkoušet. 🙂

Aja
10.11.2017 14:01

Dobrý den,

Dekuji moc za prima recept. Je to jediny piskot, ktery se mi vzdy povede. Tedy…neni z nej placka ☺. Vsechno je fajn jen se mi nedari zcela promichat mouku, aniz by se v teste sem tam neobjevily kousky mouky. Micham sterkou. Opatrne. Ale asi moc opatrne. Bojim se aby testo nespadlo a nevim uplne co vydrzi. Nemate na to nejakou radu? Davat mouku postupne? Michat cca x minut? Dekuji moc za radu.

Eva
11.11.2017 17:20

Já mouku do mísy na vyšlehaná vejce vždycky proseji přes síto a všechnu najednou – ono jí ostatně moc není. Osobně se mi osvědčil postup, že tu mouku nejdřív vmíchávám jen při povrchu, do horní vrstvy vaječné pěny. Tam se spolu lépe promísí a pak už začnu zabírat hlouběji a ode dna. Když zaberu ode dna hned na začátku, tak si vlastně přesunu většinu mouky dolů a tam ji pak musím složitěji hledat, aby se zapracovala. Takže tak zlehka „šmrdlám“ stěrkou nahoře, a když už je mouka tak trochu vmíchaná, promíchám to celé řádně. Na minuty to nevím, musí to být prostě bez „kousků“ mouky. Čím kratší dobu se míchá, tím samozřejmě lépe, ale hlavní je míchat zlehka, doba až takovou roli nehraje. Mouky je opravdu málo, právě proto, aby vyšlehaná vajíčka nezatížila.

Lenka
13.11.2017 17:01

Zdravím, tak po předchozích neúspěších jsem vyzkoušela Váš recept a musím říct, že lepší korpus na dort jsem nechutnala. Dělala jsem čokoládový dort, takže jsem použila recept na tmavý piškot, opravdu vyrdžel nadýchaný,takže bezva. Osobně dorty moc nemusím, ale ten korpus byl výbroný, příště zkusím světlý 🙂 Ještě, že mi vaši stránku google našel. Díky

Aja
13.11.2017 20:49

Diky moc za odpoved. Je fakt ze jsem minule lovila mouku ze spodu. Takze budu priste smrdlat na vrchu. ☺ jeste jednou diky za radu i za vyborny recept.

Eva
14.11.2017 17:03

Piškotové těsto je nejlepší! 😉

JItulik
16.11.2017 8:02

Super postřehy, díky moc. Zaujala mne záměna polohrubé mouky za hladkou a nevhodnost citronové kůry do kakaového těsta, určitě to zkusím! Prosím Vás ještě o jednu radu k velikosti vajec. Jaká vejce máte v receptu na mysli Vy? Asi M? Ale i ta mouhou mít plus mínus 5g, což je v součtu 6 vajec plus mínus 30 g a to už je dost. Profi cukráři prý dnes nejprve vejce váží přesně na gramy a podle váhy vajec vždy přepočítávají ostatní složky korpusu. Na internetu jsem ale takový návod nenašla. Díky moc za případnou odpověď.

JItulik
16.11.2017 8:09

A ještě k vymazání formy. Mám také opačnou zkušenost s vymazáváním boků formy, než uvádíte. Ono zřejmě záleží na konkrétním receptu, troubě …. No je to věda! Dokud jsem já stěny nevymazávala, nebo dokonce vymazávala s vysypáním moukou, pravidelně se mi stávalo, že se stěny dortu přilepily k formě a vyběhl tak jen střed dortu a dort měl ve výsledku čepici (nerovný povrch). Krásně rovný povrch dortu mám od doby, kdy stěny vyložím pečicím papírem, který ještě pomažu tukem. A dort vyndavám 5 minut poté, co se začne odchlipovat od stěn. Nemusela bych ani píchat špejlí :), i když to stejně dělám, nějak si nemůžu pomoci :-D.

Eva
19.11.2017 14:07

Já se přiznám, že velikost vajec neřeším. Většinou používám domácí, která bývají spíš větší. Ale i když použiju kupované M, tak nechávám množství mouky a cukru stejné. Leda nepatrně podvážím nebo naopak u větších vajec trošičku přisypu, ale na váze mám prostě nastaveno vždy to samé. To s vymazáváním je zajímavé, protože mě se všechna lehká piškotová těsta od vymazaných boků odlepí. A jakmile se odlepí, tak samozřejmě začnou stěny korpusu ubíhat dovnitř, nedrží kolmý směr nahoru a vytvoří se efekt soudku. Stejně tak s vypouklým vrškem. Ta vyběhlá „čepice“ je typická pro těsta kypřená PDP, piškot by toto dělat neměl, už se své podstaty. Samozřejmě se vejce v troubě trochu nafouknou, ale po vychladnutí korpus zase splaskne a vždycky je rovný. To je právě na piškotu sympatické.

Alexin
24.11.2017 8:32

Diiiiiky. Měla jsem z piškotového těsta strach a opravdu nepečuju, ale tento popis je dostatečně popisný i pro mě. Už je těsto v troubě a vypadá to dobře. Šlehačka jsem 25 min. v robotu a těsto je jak obláček. Ještě jednou díky.

Anonym
11.1.2018 10:32

Těsto hotovo a je krásné nadychane. Jen se chci zeptat zda můžu přikládat s pařížským kremem. Pekla jsem na plechu tři platy vaseho tmaveho testa vyrizla kruh a chci spojit tim pařížským kremem. Děkuji za odpověď

Eva
21.1.2018 22:20

Ano.

Deni
1.3.2018 9:11

Mohu říct, že jsem lepší korpus neměla.. Peču dorty a jiné dobroty velice často a Váš recept je naprosto úžasný a korpus používám na všechny dorty ❤️, no je prostě boží a já Vám za něj děkuji.. 🙂

Eva
1.3.2018 11:16

Boží je, o tom žádná, ale už jsem párkrát zmiňovala, že to není můj recept, je to prostě takový základní recept na piškot. Jen jsem ho zveřejnila a jsem moc ráda, že se úspěšně šíří. 🙂

Kristyna
3.3.2018 13:33

Dobry den, vcera jsem korpus pekla a i pres to, ze jsem musela odbihat k nespicimu diteti se hezky podarim. Sladila jsem kokosovym cukrem a troufla si odebrat jen 10g, abych moc nerozhodila pomery. Ale i tak je na mne testo prilis sladke. Da se s tim neco prosim udelat? Mohu ubrat cukru vice, aniz by mi byl odepren stejne vynikajici vysledek? 🙂 dekuji

Eva
7.3.2018 21:25

Nevím, to musíte vyzkoušet, navíc nemám vůbec zkušenost s kokosovým cukrem. Používám normální a piškot mi přijde sladký tak akorát.

Linda
12.3.2018 19:42

Uf,jdu na to! Prispevek vyse me potěšil,počítám,ze jak zacnu slehat,rarach se vzbudi a to nema sanci v loznici slyset ani tuk. Jsem uplne desne napnuta!

Katka
26.3.2018 14:15

Dobrý den, o víkendu jsem pekla dort dle Vašeho návodu a děkuji mnohonásobně. Nejdříve jsem udělala pár pokusů a nakonec naostro. Dělala jsem pro syna duhový dort právě z Vašeho základního piškotu, šest barevných pater a celé polité čokoladovou ganache. Ganache pro mě byla užasným objevem, je škoda, že jsem byla lenivá a místo bílé ganache dělala stékající kapky kupovanou polevou, protože dort nahoře trochu popraskal po jejím obvodu. Ale celkově velký úspěch a za něj moc děkuji.

Eva
26.3.2018 21:51

Tak to je báječné. Podobné duhové dorty jsem viděla na obrázcích, ale vždycky jsem na barvení byla moc líná. 🙂 Ale je to moc hezké a syn byl určitě nadšený.

Karolina
14.5.2018 19:56

Dobry den, mohu se zeptat, zda lze piskotove tmave testo pouzit na korpus na dort. Chtela bych pak rozkrojit a plnit mascarpone&slehackou ?
Jen kdyz přepočtu na prumer 24cm tj, tak 240g hl.m., vychazi mi to na cca 10 vajec, neni to moc? Dekuji

Eva
17.5.2018 20:21

Určitě lze použít, piškot lze péct jako tenkou placku i jako vyšší korpus. A se smetanovými krémy je nejlepší, naopak máslové k němu podle mě moc neladí.
Jinak na 10 vajec by odpovídalo 250 g mouky, ale mně přijde, že na průměr formy 24 cm by mělo stačit upéct piškot z dávky vyšší o 1/3 – tedy 8 vajec, 200 g mouky, 240 g cukru. Ale sama větší dorty než 20cm nepeču, je to jen odhad.

Kamila S.
8.6.2018 16:51

Vy jste uplne uzasna. Diky vasemu receptu se mi povedl minuly tyden dort pro manzela, prvni v mem zivote a presne takovy, jaky chtel – 100 g mouky jsem nahradila sekanymi blansirovanymi liskaci a trochou arasidu, vanilkovy krem vyslehala s bilou cokoladou a to cele pod cervenym marcipanem. A prave jsem dodelala pro tchana cokoladovy potreny slehanou ganache (s podilem masla, bylo malo slehacky, ale i tak je to trochu pornografie) a jako svicka oblevany ze stran kyselou bilou ganache. Ha! A to jsem se cely zivot bala delat piskotove testo, protoze mama me nechavala slehat bilky a byl to boj a strasne prace! Je fakt, ze napriste uz neplanuji slehat tycovym mixerem, kde musim celou dobu drzet tlacitko Turbo a snad uz nebudu pect ve tricet let stare More po predchozich majitelich..(A na ty fondanove realisticke ruze se taky navzdy vykaslu) No ale proste Ha! Diky Vam jsem dokazala udelat dobry dort a pribrala dve kila! Dekuji:)

Eva
9.6.2018 23:08

Super! A za ta dvě kila se omlouvám. 🙂

Iveta
26.7.2018 14:55

Dobrý den, ráda bych se zeptala, jestli mi tato dávka stačí na korpus o velikosti 35na 35? Dort nebude prokrojovany, budu pouze vrstvit náplně.. Děkuji mockrát za odpověď Iveta Č.

Iveta
26.7.2018 14:58

A ještě bych se ráda zeptala, jak dlouho myslíte péct, jako na roladu? Možná něco mezi.. 🤔

Eva
6.8.2018 22:29

Po pravdě řečeno – nevím. Snad ale ano, i když taky záleží na tom, jak má být korpus vysoký. Od tloušťky těsta se pak odvíjí i doba pečení.

jarka
29.8.2018 23:08

Jsme jediki, komu tohle těsto přijde priserne preslazeny?
Na sladký jsme rozhodne,ale tphleje fakt moc ☹

markéta
1.9.2018 9:12

Tak já včera potřebovala jen malý „piškotek“ na vytvoření překvapení pro partnera (vykrojené srdce, spojené marmeládou, čokoládová poleva) a SUPER!! Vše jsem pokrátila na 1/3 a chutná i vypadá skvěle. Děkuji za recept a tip na šlehání, to jsem nevěděla a je to svatá pravda.

Eva
8.9.2018 23:27

Váš partner má sladký život. 😉

Dita
18.12.2018 14:42

Dobrý den,
Chystám se zítra na pečení dortu. Mám průměr formy 28cm ráda bych si prosím ujistila množství surovin, budu péct tmavý i světlý, děkuji moc za odpověď.
Hezké svátky 😉

Andy
17.3.2019 16:34

Parádní těsto.
Dělala jsem ze špaldové mouky a třtinového cukru a krásně mi naběhlo. I když musím říct že se mixér zapotil :-).
Děkuji ze recept, jiný piškot už dělat nebudu.

Lucie
27.3.2019 8:53

Dobry den, v komentari jsem si precetla, ze na vysoke dorty pouzivate jine testo nez toto piskotove.Mohla byste se se mnou prosim podelit o recept? 🙂 chtela bych upect vysoky naked cake. Predem moc dekuji za odpoved. Lucie.

Eva
28.3.2019 11:43

O recepty se tu ale přece dělím neustále. 🙂 Nic speciálního si pro sebe nesyslím. Tím, že na vysoké dorty používám „jiná těsta“, jsem prostě myslela nějaká pevnější, a je jedno jaké konkrétně, jestli ořechové, čokoládové, madelines… prostě podle nálady a potřeby.

Jitka
3.4.2019 9:15

Dobrý den paní Evo,prosila bych o radu. Potřebovala bych korpus upéct v předstihu, 2dny před plněním(3dny před podáváním).Mrazit nechci a nejsem si jistá, zda uložený v chladu(zabalený ve folii) vydrží v perfektní kondici. Podle Vašich receptů jsem již pekla mnohokrát a vždy byl výsledek skvělý. Mnohokrát děkuji

Jaroslav
5.4.2019 14:16

mnohokrát děkuji za recept skvělé návod i pro blbce jako já a výsledek skvělý jen tak dál už ho du dělat dnes potřetí a všem moc chutná a já jsem za boha pečení díky vám. Jen tak dál mnoho z nás potřebuje opravdu podrobný návod takže ještě jednou děkuji

Katka
10.4.2019 11:43

Dobry den, myslite, ze by na piskotovy korpus sla dat napln z dortu Malakov, samozrejme myslim bez piskotu (kompotovane broskve, zakysana smetana, tvaroh). Neroztece se to? Nebo pouzit zelatinu? Dekuji
PS: Vase stranka se mi moc libi, asi zacnu pect dorty, uz jsem si koupila dortovou formu:))

Eva
21.4.2019 15:37

To nevím, musíte to vyzkoušet.

Eva
21.4.2019 15:42

Jaroslav: To mě těší. 🙂
Jitka: Já peču vždy čerstvé, se skladováním nemám zkušenost. Něco to určitě vydrží, jen to prostě nebude tak čerstvé.

muf
27.4.2019 19:02

Co je to pámbu? 🙂 Jinak dobrý 🙂

Eva
27.4.2019 20:05

Ale no tak. 🙂

Renata
9.5.2019 0:34

Dobrý den, teplota cca 180°C platí pro horkovzdušnou nebo normální troubu?

Gábina
6.6.2019 7:59

Dobrý den, pořád zkouším a pořád jsem nespokojená. Tak se zkusím zeptat vás.. Z kolika vajec dělat korpus do formy o průměru 26 cm?

Eva
9.6.2019 22:01

Jenže korpus může být vysoký 2 cm, nebo třeba 8 cm, takže asi těžko radit.Pokud opravdu pořád zkoušíte, tak už musíte vědět, na jakou výšku Vám jaké množství vystačí. Takže stačí jen podle potřeby upravit.

Marika
14.6.2019 20:11

Dobrý den,
tak těsto jsem dělala přesně dle receptu, vše ok dle popisu – až do chvíle, kdy jsem ho vyndala z trouby, asi za minutu se úúúplně prpadl prostředek??
Boky jsem nevymazávala, těsto v krajích se drží formy, ale prostředek se hodně propadl – propadl se o dost vůči původnímu objemu.
Co mám špatně??

Marika
14.6.2019 22:38

a ještě jak se to propadlo, vršek dost popraskal, ale tím, že to je propadlé, je to popraskané dost do hloubky, tak se děsím, že to nezůstane pohromadě, až to budu prořezávat….

Veronika
27.6.2019 12:43

Piškotový korpus se povedl na jedničku a chutná taky skvěle. Pěkně nadýchaný a vláčný. Už se piškotového těsta nebudu bát 🙂 Jen jsem musela pohlídat délku pečení (dortová forma 26cm a piškot ze 3 vajec), ale to je normální. Děkuji.

Lenka
4.10.2019 18:50

Za mě nejlepší recept, který jsem vyzkoušela, vždy se povedl 🙂

Sim
15.11.2019 5:54

Ahoj, chtela bych se zeptat, zda mohu pouzit i cukr moucka misto cukr krupice.
Dekuji 🙂

Petra
5.2.2020 10:06

Dobrý den, podle tohoto receptu jsem vyrobila úžasný piškotový dort, kterým jsem ohromila celou rodinu včetně velmi mlsného manžela.
Děkuji

Martina
16.4.2020 10:41

Dobrý den, miluji vaše webovky, nepeču častu, ale několikrát jsem dortík dělala…. prosím jen mi poraďte, jak spolehlivě vyndat z formy, aby se mi strany korpusu, které jsou přilepeny na formu, nepoškodily? Vždy to vezmu po okrajích tenoučkým nožem a pomaličku odlepuji, ale jak vyndám, stejně to mám dost poškozené…jaká je zásada, odlepovat zásadně po uplnem vychladnutíí? možná na to spěchám a nenechám ho vychladnout….moc děkuji za radu!

Simona
11.5.2020 14:17

Dobry den, dekuji ja vase stranky. Recept na piskot nema chybu a zrychlena verze je moje nejoblibenejsi. Hlavne diky memu robotu Kitchen Aid se vzdy povede. Jen co mam za problem, ze pri mazani dortu se mi do kremu dostavaji drobky z korpusu.. je pravda, ze dorty nedelam moc casto tak chybi ta zrucnost. Ale vzdy kdyz si neco vymyslim tak se to povede, ale dnes jsem delala krem z mascarpone a tvarohu a ten je dost tuhy. A dostalo se mi tam spostu drobku z korpusu.
Asi budu muset vice pect. 🙂

Len Ka
29.5.2020 10:26

Dobry den Evo,
Piskot na tento zpusob jsem delala poprve, jinak vzdy (stejne, jak jste osala Vy) z polohrube mouky. A tento je teda fakt DOKONALÝ! 🤩

Julie
24.7.2020 10:57

Dobrý den,
při vmíchávání mouky mně krém splaskl tak o polovinu.. co jsem dělala špatně? Míchala jsem to 25 minut mixérem a potom jsem postupně přísípala mouku a zamíchával stěrkou 🙁

Veronika
10.10.2020 11:37

Dobrý den,
moc děkuji za Váš recept. Jsem začátečník, velmi jsem ocenila všechny Vaše doporučení a poznámky k pečení. Korpus se krásně povedl a byl chválen 🙂

Jitka
11.10.2020 8:52

Tak konečně si odškrtávám i na beton super recept na piškot. Je mi 45 let a fakt celý život hledám, zkoumám, sypu kypřicí prášek, šlehám bílky, dávám od hrubé po polohrubou… a vždycky se děsím, když děti chtějí dort proříznutý, na který potřebuju piškot. A tuten recept je na beton! Fakt vychytané, geniální, neprůstřelné, dokonalé. Díky moc. Vystačím s ním do konce života!!!

Dagmar
3.2.2021 13:00

Dobrý den, možná to nejede v komentářích je, ale jaký piškot používáte na dorty?

Kamila
11.2.2021 20:06

Dobrý den, mohla byste mi prosím poradit, co dělám špatně při dělání kakaového piškotového těsta?
Dělám piškot dle Vašeho postupu, světlý je skvěle nadýchaný, ale 2x jsem zkoušela kakaový a při i když opatrném přidání kakaa mně vždycky hned těsto klesne a při pečení vůbec nevyskočí. Kakao jsem zamíchala s moukou. Není těch 50g kakaa moc? Děkuji za radu

Katka
20.3.2021 9:47

Dobrý den, Jitko, Vaše stránky jsou naprosto dokonalé, musím před Vámi smeknout. Líbí se mi Vaše recepty a hlavně i podrobné návody a Vaše tipy. Je fajn, že každému odpovíte a poradíte. Už peču pro radost a známým několik let, mám svůj osvědčený korpus a musím říct, že tento je také moc skvělý a chutný, zkusila jsem ho s potahovou hmotou v kombinaci s máslovým sněhovým krémem a ovocem, který je famózní a na dort jsem kreslila folklorní motiv☺️ Díky Vám dort nabral na vyšší úrovni, moc děkuji! Určitě budu používat a vyzkouším další recepty 🤗. Ať se Vám stále daří!

Bubliková Ilona
29.7.2021 19:57

Za mě skvělý recept, nemá chybu, jiný už nedělám, děkuji

Tereza
26.6.2022 12:16

Dobrý den, děkuji za perfektní recept. Ještě nikdy jsem neměla tak výborný piškot 🙂 Jsem ráda, že jsem náhodně Vaše stránky objevila a určitě vyzkouším i další! Krásný den 🙂

Tereza
27.1.2023 19:35

Vše dělám jak jste napsala, ale když jsem do ty úžasný pěny přidala rozpuštěné vychladne máslo pena byla fuč…

Kristýna
13.4.2024 13:11

Dobrý den,piškot je výborný,ale po vychladnutí se hrozně to těsto drolí, dělá to i Vám??

Jméno, e-mail, ani stránku nemusíte vyplňovat. Vložený e-mail nebude zveřejněn ani nikomu předán, může být použit pro získání obrázku avataru ze služeb třetích stran. Pokud chcete mít u komentáře lepší obrázek, použijte gravatar.com. Odesláním komentáře nám udělujete právo k jeho zveřejnění i k cenzuře.


Kousek dortu
Rybí oko
Eva@KousekDortu.cz
© 2013-16 KousekDortu.cz

Navrženo pro mobily