Je libo kousek dortu?

KousekDortu.cz

Dorty, koláče, bonbóny, sladkosti …

Tipy na nejlepší dárky pro vaše blízké.

Pomoc, vybírám novou troubu!

trouba

Po sedmnácti letech zařizuji novou kuchyň a tak samozřejmě vybírám i novou vestavnou troubu. A čím déle vybírám, tím méně v tom mám jasno. Tak jsem se rozhodla z toho vypsat, třeba mi i někdo poradí. Jestli bude následující příspěvek poněkud zmatený, je to v naprostém pořádku, protože bude jen odrážet mé současné duševní rozpoložení.

Moje současná trouba IKEA by Whirlpool vydržela docela dlouho. Za tu dobu u ní byl sice dvakrát opravář na výměnu porouchaného topného tělesa, ale i tak je to myslím slušný výsledek. Kdysi v IKEA byla jedna z těch dražších, protože už tehdy měla trojité sklo a je celá v nerezu. Poslední dobou ale na ni docela nadávám. Sice peče poměrně rovnoměrně (když na plech rozložím plátky toastového chleba, zhnědnou vcelku stejně), ale hrozně připaluje. Jakmile v ní poklesne teplota, tak v těch následujících minutách během dohřívání, se vše povrchově připálí. Vím, že snad každá trouba má své vrtochy a chce to se s nimi naučit pracovat, ale přece jen už mě nebaví u všech dortů ořezávat připálené okraje a vršky. A bez nich to nejde, protože by se těsto uvnitř nepropeklo. Také je nemožné péct v ní sněhové pečivo, pokaždé totiž hodně zhnědne, i když nastavím teplotu hodně nízkou. Opět – jakmile prostě začne spirála žhavit, všechno spálí.

Takže co od nové trouby očekávám? Nic překvapivého: obecně řečeno, aby dobře pekla, aby nebyla moc drahá a hlavně aby dlouho vydržela bez poruch. Což je asi největší kámen úrazu. Řešením je dlouhá záruka. Dnes všichni výrobci dávají pouze standardní zákonnou dvouletou záruku, po níž se většinou spotřebič pokazí. I my jsme to zažili s varnou indukční deskou, asi měsíc po záruce. Myslím, že to nemůže být náhoda. IKEA dává  standardně záruku 5 let, což je hodně lákavá záležitost. Navíc co tak vím, nedělá obvykle s reklamacemi problémy a já bych se nerada s nějakým technikem dohadovala, jestli závada splňuje podmínky záručního servisu. Donedávna jsem viděla na e-shopech pětiletou záruku i u trub Mora, ale asi šlo o dočasnou akci. Nyní ji nahradili „zajímavější“ akcí: ke každé troubě 10 kg mouky zdarma – což je dárek v hodnotě cca 150 Kč. No nekupte to. 🙂

Dále některé značky nabízejí prodloužení záruky za registraci, např. na 4 roky Brandt a De Dietrich. U Miele si můžete zakoupit poukázku na 10 let servisu zdarma za 7500 Kč. No, zdarma to tak úplně není, že. U nejlevnějších trub Miele se to tudíž ani moc nevyplatí. Všechny tři posledně jmenované značky jsou mi sice pochopitelně sympatické, nicméně i ty bonusové záruční roky uběhnou a řešit pak případné opravy, to se asi u drahých značek pěkně prodraží. Jenže když dám za troubu 20000 Kč (a to je ještě nejlevnější varianta), asi ji nebudu chtít po pár letech vyhodit. Takže drahé náhradní díly, drahý opravář… nehezké vyhlídky. Pomohla by jistota, že se trouba prostě nerozbije, jenže to vám nezaručí nikdo, ani ty nejluxusnější značky. Navíc dnes už ty výrobky všeobecně nevydrží jako kdysi. My máme třeba ledničku, které je přes 20 let, byla levná a přesto šlape jako hodinky bez jediné poruchy. Pochybuji, že by tak dlouho vydržela lednice koupená dnes.

Další moje požadavky jsou: Horkovzduch, ale i s klasickým pečením zespoda + shora, ideálně s možností nastavit jen spodní ohřev. Gril. Větší vnitřní objem, aspoň 70 l. Pyrolytické čištění, protože nechci, aby trouba vypadala po několika letech tak, jako ta moje stará. S tím souvisí i čtyřsklo, aby se dvířka nepřehřívala. Pyrolýza by měla jak doufám spálit veškerou špínu a usazenou mastnotu na prach. Jak jsem tak četla, je k tomu zapotřebí větrat a nemít doma drobnou zvěř typu papoušek, protože by se z toho zakuckal. My však máme oken dost a kočka si zajde ráda ven lovit krtka.

Nadmíra funkcí mě spíš odrazuje, protože čím složitější výrobek a čím víc elektroniky, tím spíš se něco může pokazit. Navíc já v troubě hlavně peču dorty, koláče, buchty, cukroví apod., proto mě programy pizza, kuře a další nechávají chladnou. Jeden prodejce mi hrozně dlouho vysvětloval výhody programu kuře, jak ho trouba úplně sama a skvěle upeče, a nedal se přerušit. Mohl si ušetřit plíce, protože já maso nejím. A ani jiná jídla v troubě moc nepřipravuji, natož abych k tomu potřebovala naprogramované funkce. Jde mi opravdu hlavně jen o pečení všeho sladkého. Jako poslední aspekt bych ještě zmínila elektronický ukazatel teploty a dotykový displej. U elektronického nastavení teploty je větší jistota, že teplota v troubě bude přesná, což u mechanických ovladačů s namalovanou stupnicí může být problém. A dotykový panel se zase lépe čistí ve srovnání s klasickými otočnými knoflíky. Výsuvný rošt jsem si v obchodě vyzkoušela a ne – možná jde jen o zvyk, ale vůbec mi manipulace s ním nepřišla jednodušší. Parní trouba mě taky neoslovila.

Po ujasnění si požadavků hurá číst internetové recenze a zkušenosti s troubami. Přečetla jsem snad všechno, a nakonec je to hlavně asi o důvěře a štěstí, takže nic moc racionálního. Většinou každý chválí to, co má, a většinou všichni nadávají na levnější značky. Jak se zdá, většina spotřebičů se stejně vyrábí ve stejných závodech, jen na ně pak lípnou jiné logo. A u každé značky platí bohužel to, že můžete mít štěstí nebo naopak smůlu a chytnete vadný kus. To se ohlídat nedá. Přesto by asi měla být nějaká statistika poruchovosti, aby člověk zjistil, u které značky je větší pravděpodobnost delší výdrže a vyšší kvality. Ale nic spolehlivého jsem nenašla. Přehled by mohli mít opraváři, ale jeden má špatnou zkušenost s Bosch, jiný s Gorenje, další s Electrolux, většina s Whirlpool, a zase nevím nic.

Vodítkem by mohlo být to, v jaké zemi se trouba či jiný spotřebič vyrábí. Made in Poland, Italy či nedejbože China důvěru většinou nevzbuzuje. Ale právě tam drtivá většina elektrospotřebičů vzniká. Nic proti Polákům a Rumunům, ale naivně si myslím, že trouba vyrobená v Německu bude mít kvalitu vyšší. Jednou z takových je Miele, která by měla být vyráběna v Německu, ale také v Rakousku nebo Česku. To je pro mě velmi důvěryhodné, ale značka je to hodně drahá. Kdyby, tak bych vybrala nejlevnější řadu, jenže připlácet za 10 let záruky třetinu ceny je asi nesmysl. A pokud bych měla smůlu na horší kus a trouba se po běžné 2leté záruce rozbila, asi by mi návštěva opraváře pěkně provětrala peněženku. Navíc teď mi v jednom obchodě tvrdili, že Miele v Německu vlastně jen kompletuje a komponenty jsou z Číny, tak nevím.

Dále by měla v Německu vyrábět značka Gaggenau, kterou prý používají profi kuchaři. Pro mne je to ale moc drahé. Zaujala mě i značka De Dietrich, trouby vypadají vážně dobře, jenže opět ta cena je nad mé možnosti. Je tu ale její levnější alternativa Brandt, což už je cenově snesitelnější. Obě značky trub se údajně vyrábějí ve Francii, a jak nám bylo vysvětleno, Francouzi jsou gurmáni a proto si při výrobě trub dávají záležet a dělají je kvalitně. Což je docela originální argument. Jenže aby to nebylo tak jednoduché, když se podíváte na francouzský web výrobce, u některých trub mají viditelný údaj „Záruka, že je to vyrobené ve Francii“. Takže logicky ne všechny se ve Francii opravdu vyrábějí. A v české distribuci mají modely Brandt jiné označení než ty ve francouzské distribuci. Takže jsem se zeptala u českého distributora, jestli jsou jím dovážené trouby vyrobené opravdu ve Francii – a nikdo mi neodpověděl. Což je taky zřejmě odpověď: patrně nejsou.

Kdysi se dalo spolehnout na Siemens, Bosch či AEG, že vyrábějí v Německu. Dnes už to tak bohužel není. Vyrobeno to prý může být kdekoli, a s přesunutím výroby šla údajně kvalita dolů. Dostaly se tak v podstatě na úroveň Electroluxu, jen jsou dražší. Electrolux je pro mne ještě tak značka na hranici důvěryhodnosti a kvality. Horším, resp. levnějším značkám prostě nedůvěřuji, proto nechci nic takového jako Beko, Candy, Gorenje, Amica ani Whirlpool. Stejně tak jsem zavrhla Hlubočky u Olomóce, kde člověk nijak nezjistí, jestli trouba Mora je vyrobená na Moravě nebo někde v cizině, a pak, kvalitou ta značka pověstná není. Ostatně jen málo značek se chlubí umístěním svých výrobních závodů.

No a nakonec tu máme IKEA. Klidně přiznám, že patříme do širokého okruhu spotřebitelů tohoto řetězce, a nestydím se za to. Mnozí na ni nadávají a pohrdají těmi, kdo v IKEA nakupují. Mě by jen zajímalo, kde nakupují nábytek oni, protože ostatní nábytkové řetězce mi přijdou ještě horší. V IKEA sice není kvalita kdovíjaká, ale to není nikde, ovšem na rozdíl od jiných značek se mi líbí jejich skandinávský styl. A že mají dokonale promyšlený marketing, o tom žádná. Všechno si prohlédnout, všechno si osahat a osedět a oležet, doma si zkoušet vymýšlet sestavy, u všeho člověk vidí na internetu cenu, dostane katalogy. To prostě jinde není. Mnoho let máme třeba knihovny Billy nebo pohovku Klippan, a pro nás jsou takřka dokonalé. Ale zpět ke spotřebičům. Vypadá to, že kuchyni nakonec pořídíme taky v IKEA, kuchyňská studia jsou moc drahá a truhlář se na nás tak trochu vykašlal, navíc bychom čekali několik měsíců. Spotřebiče bychom tam koupili taky, ať je to jednodušší, jen právě s troubou si nejsem jistá, chtěla bych opravdu nějakou, co bude dobrá.

Kupovat spotřebiče v IKEA jinak není vůbec špatný nápad. Standardně totiž poskytují 5letou záruku, jak už jsem psala v úvodu, a to už je hodně silný argument. Taková záruka určitě stojí za zvážení. Vyrábí a servisuje pro ně Whirlpool (levnější spotřebiče) a Electrolux (dražší spotřebiče). Vždycky je proto dobré podívat se na štítek v konkrétním spotřebiči, protože jestli je tam logo Electroluxu (vypadá jako tanga), je asi větší pravděpodobnost, že vydrží. Občas můžete chytnout i dobrou cenu, teď v únoru to byla třeba sleva 3000 Kč na indukční desku. Už ji máme pod postelí. 🙂

Po dlouhém zkoumání, které mě značně unavilo, protože stejně nic jistého nezjistíte, jsem dospěla k pesimistickému názoru, že každá trouba bude mít nějaký nedostatek a každá se může těsně po záruce rozbít. Závěr: nechce se mi kupovat drahý spotřebič. Takže jsem našla nejlevnější vestavnou troubu z mnou akceptovatelných značek, s dotykovým ovládáním a pyrolýzou a objemem 72 l, a to Electrolux model EOC5750AOX. A jako protipól k ní trouby Mirakulös a Kulinarisk. Tyto dvě se liší ovládáním (otočné ovladače vs. dotykové) a pečicími programy. Otočné ovladače se mi moc nelíbí, protože je mám teď, a za ta léta jsou z nich (resp. z jejich okolí) setřeny ikonky, takže člověk musí nastavovat jen po paměti. U dotykového panelu jsou popisky pod sklem, takže se nesetřou. Obě mají tanga, takže je to Electrolux, takže dobré. Kulinarisk je mi sympatičtější, ale je asi o čtvrtinu dražší než trouba EOC5750AOX. Ale zase je tam ta o 3 roky delší záruka. Ach jo.

Momentálně mi z toho tedy vyšlo následující:

1) rozumná cena a kvalita: Electrolux EOC5750AOX cca 13000 Kč

2) mírně dražší, ale 5 let záruka: IKEA Kulinarisk cca 16000 Kč

3) dražší, ale snad kvalitnější, ale na mě moc drahá: Miele H 2265 BP Active cca 24000 Kč(!)

4) ještě dražší, tolik za troubu nedám, ale líbí se mi moc (a 4 roky záruka): De Dietrich DOP7350A cca 30000 Kč(!!!)

Co byste mi poradili vy? Co máte doma, jak jste spokojeni a jaké máte zkušenosti?

Komentáře: 22

Jana Neubauerová
26.2.2018 19:29

Dobrý den, jak tak čtu mám to s výběrem spotřebyčů stejné, můj muž je vždy ze mě na nervy, tak si ho s sebou už neberu, a nebo vybírám v klidu z domu po internetu. Nemusím poslouchat otravné řeči prodavačů, kteří se snaží mi prodat zboží co dlouho stojí na krámě. Nejčastěji využívám Heuréku, kde je srovnání parametrů i cen různých prodejců a recenze uživatelů,ale stoprocentně se jimi neřídím, jen se orientuji. V poslední době přemýšlím o koupi cukrářské pece, jen na 4 plechy. Když jen pečete dorty apd. tak by třeba byla lepší než klasik. trouba. Slyším na ni samou chválu, ale zase je jen volně stojící a ne vestavěná. Já vlastním troubu ZANUSI tu jste ani nezmínila. Mám ji 14let s jedinou výměnou topné spirály a jsem s pečením velmi spokojená. Mám ji bez zbytečných vychytávek,které stojí jen peníze a v důsledku se to ani nevyužije. Také se můžete přeptat v některém servisu, které trouby jsou nejméně poruchové S výdrží spotřebyčů je to jako se vším, buďto kápnete na šunt ,nebo vám vydrží spoustu let.Je to nevyzpytatelné.E -shopy upřednostňuji kvůli tomu, že když nejsem spokojená ,můžu věc vráti a nikdo nechce důvody proč, což v kamenném obchodě nejde. Takže jedině vyzkoušet a uvidíte. P.S. výsuvný rošt je opravdu jen přítěž, zkoušela jsem u dcery a byla to hrůza. Přeji Vám šťastnou ruku při výběru trouby . Jana

Eva
26.2.2018 19:40

Troubu bych samozřejmě kupovala přes e-shop, pokud by to tedy nebyla IKEA. Recenze na Heurece čtu, ale podle nich člověk moc nepozná, protože lidi hodnotí výrobek hned po koupi, což je k ničemu. Někteří dokonce přiznají, že troubu ještě nepoužili, ale je moc hezká, takže 100 %. 🙂 Do kamenných obchodů chodím proto, abych spotřebiče viděla na vlastní oči, protože na fotce je všechno pěkné, ale pak to člověk vezme do ruky a hned vidí, co je levný šunt a co kvalitnější materiál. Prodavačů se vyptávám, ale i když prodávají více značek, tak nic moc užitečného neřeknou. Pořád to samé: nejlepší je Miele, pak Siemens a AEG a Bosch (v tom rozdíl v podstatě nedělají) a na spodní hranici ještě kvalitních výrobků Electrolux. Takže nakonec asi stejně rozhodne cena. Jinak já nepeču jen sladké, občas samozřejmě dojde i na nějaké zapékané jídlo nebo grilovanou zeleninu, ale na to nepotřebuji žádné zvláštní funkce natož programy. Ovšem jakmile chci pyrolýzu, tak se jedná asi o vyšší level trub a ty programy tam stejně vrážejí. Ale děkuji za názor, aspoň někdo se zatím ozval. 🙂

Pavel
27.2.2018 21:57

Dobrý den paní Evo. Trochu mi připomínáte jednoho našeho kamaráda, který s naší cca 14člennou partou vyrazil sjíždět vodu. Měl obrovské obavy z klíšťat. Podnikl proti tomu spoustu opatření a příprav. Nakonec byl jediný, kdo po čtyř denní dovolené dovezl přisáté klíště, které naštěstí nebylo infikované. 🙂 Pevně věřím tomu, že si na sebe nepřivoláte podobným způsobem problémy s novou troubou.
Já používám troubu TECA s horkozduchem, pyrolýzou a manuálním ovládáním teploty. Po nové troubě taky toužím. 😊 Při zařizování domu jsme neměli tolik času na vybírání, a tak jsem byl u této trouby trochu nemile překvapen. Spočívalo to tedy hlavně v plechách, které mají zvláštním způsobem tvarované dno. Při používání ráfku tam vznikají takové nešikovné škvíry. Mám tedy jeden plech od mamky, který je krásně rovný a na tyto akce ho používám. Jinak jsem s troubou spokojený.
K funkcím, které uvádíte jako stěžejní, se přikláním. Já osobně bych se zaměřil i na ty plechy. Navíc bych byl rád, pokud by se plechy ze staré trouby dali používat i v té nové. Další funkcí, kterou nabízí moderní trouby je zvuková signalizace při dosažení požadované teploty při nahřívání trouby, což se mi zdá šikovné. Osobně bych uvítal i teplotní jehlu pří přípravě roast beef, což je pro Vás asi zbytečné.
Z toho, co píšete, mě pro Vás nejlépe vychází IKEA a to hned z několika důvodů. Jedním z nich je, že budete mít kuchyň také od nich. Mělo by to tedy krásně zapadat a lícovat do celkového konceptu. Moje poslední nepříjemná zkušenost s (i značkovými) e-shopy, mě směřuje spíše do kamenných obchodů. Ikee se dá v tomto směru důvěřovat.
Přeji hodně štěstí a ať se vám celková rekonstrukce vydaří v klidu a pohodě. Hlavně aby se Vám dobře peklo a už těším na další recepty. Dneska jsem dělal Švédský mandlový a je luxusní. Děkuji za skvělý recept.
PS:
V článku píšete, že Vaše kočka ráda krtky. Rád bych jí touto cestou nabídl klidně i 3Odenní pobyt u nás na zahradě s All Inclusive. V tomto ohledu už začínám být trochu zoufalý. Ty hajzlíci vytahali ven už asi 4 kolečka hlíny 🙁 Každým rokem se to zhoršuje.

Eva
27.2.2018 23:33

Máte pravdu, Pavle, že většinou se obavy vyplní, proto je lepší se neobávat.
Kočce jsem Vaši nabídku pobytu all inclusive vyřídila, ale tvářila se nezúčastněně a nic neříkala. Stejně by Vám nebyla moc platná, protože soudíc podle stavu naší zahrady si s dotyčným krtkem jen hrají na schovávanou. 🙂

Jana
5.3.2018 9:46

Zdravím, paní Evo před časem, jsem též kupovala troubu. Z internetu jsem si vybrala drahou troubu, se všemi moderními vychytávkami, neměla jsem odvahu kupovat v eschopu tak jsem šla do obchodu. Příjemný prodavač se nejdříve zeptal na co hlavně budu troubu používat, když slyšel, že na pečení zákusku a dortů, doporučil mi, troubu bez zbytečných vychytávek. Troubu Elektrolux mám více než dva roky,má objem 72l , pečení se vzduchem i bez, velké plechy, na drobné cukroví dávám 3 plechy najednou, peče stejnoměrně a dobře se čistí. A hlavně ušetřila jsem asi 10 000 tisíc.

Alice
5.3.2018 14:58

paní Jano, můžete prosím napsat i typ té trouby Elektroluxu?
Díky,
Alice

Jana
5.3.2018 16:22

Elektrolux EOA455510X , Jana

Jana Neubauerová
16.3.2018 7:20

Dobrý den, jak jste pokročila s výběrem trouby již pečete?Neubauerová

Eva
16.3.2018 22:39

Děkuji za optání, Jano, ale péct asi hned tak nebudu, protože stavební firma se nějak zasekla. Je to o nervy. Na konci prosince mělo být hotovo, a zdaleka to ještě nevypadá. 🙁 Ale trouba už je koupená, spolu s kuchyní čeká na montáž. Takže je to IKEA. 🙂 A musím říct, že jsem ráda, že je to vyřízené. Hrozně jsme to řešili a už jsme toho měli plné zuby, protože nikdy u žádné značky nebudete mít jistotu, že trouba bude perfektně péct a vydrží mnoho let. Miele byla prostě moc drahá (navíc nám někdo vyprávěl, že komusi odešly spotřebiče Miele taky po 2leté záruce). Natož De Dietrich – ale fakt krásná. Už jsem byla rozhodnutá pro jednu troubu od Brandt (levnější Dietrich), asi za 15000 Kč, černá, hezká… ale zjistila jsem, že nemá samostatný spodní ohřev a bez toho troubu nechci. Takže jsme to nakonec sfoukli všechno při jednom nákupu. Pokud nebudeme mít smůlu na vadný kus, tak trouba použitelná bude, a ta 5letá záruka je prostě fajn. Jen doufám, že ji příští měsíc nebudou mít v akci. Teď v březnu zlevnili ten samý model, jen místo pyrolýzy je s párou, takže bohužel.

Jana Neubauerová
17.3.2018 12:20

Držím palce, aby to vyšlo a byla jste spokojená, protože se už těším na Vaše další předobré dortíky. Přeji hezký den a pěkné Velikonoce ať na né již napečete v nové troubě Jana N

Barbora
18.3.2018 8:24

Máme troubu Bosch, nikdy jsem neměla tak krásně upečený korpus. 🙂

Eva
18.3.2018 19:26

To se máte. 🙂

Simona
21.3.2018 7:52

Já mám kombinovanou troubu ( nahoře plynový sporák, trouba elektrická ) je to nějaká neznámá značka Mastercook. Kupovali jsme to narychlo a nová stála 5000,- kč. Máme ji 10 let a ani jedna oprava, pořád šlape a už se s námi i stěhovala. 😉

Eva
21.3.2018 17:27

Staré spotřebiče vydržely prostě déle, my taky máme ledničku Calex, úplně jednoduchou levnou, máme ji aspoň 20 let a nikdy s ní nebyl problém. Nové spotřebiče s radostí odcházejí těsně po záruce, takže u nás převážil právě aspekt dlouhé záruční lhůty. Tak uvidíme. 😉

Adéla
20.4.2018 17:40

Milá Evo, úplně se vidím dva roky zpátky, když jsem zařizovala novou kuchyni já. Požadavky na troubu jsem měla podobné jako vy a byl to boj. Ikea byla taky hodně dlouho ve hře, jenže přítel trval na tom, že dvířka všech spotřebičů musí být bílá, jinak že si mám koupit, co chci. Vysvětlujte někomu, kdo v životě nic nepekl, že barva zvenčí není jaksi úplně všechno… 🙂 Nakonec jsem splašila troubu značky Whirlpool, sice má otáčecí knoflíky, nemá pyrolýzu, v pravém zadním rohu peče víc a teploměr do trouby je nutnost, protože na horkovzdušný program peče víc než na běžný. Ale hlavně je bílá! 😀
Ve výsledku jsem s ní spokojená. Po pár karambolech jsme se sžily a sehnala jsem i účinný čistič na trouby, že na ní při čištění nenechám ruce. 🙂
Přeju vám, aby nová trouba dobře a dlouho sloužila a aby se rekonstrukce dobrala ke zdárnému konci. Nová kuchyně je nová kuchyně, i když se to někdy vleče, ať se vám v ní hezky peče! 🙂

Adéla
20.4.2018 17:48

A jen tak mimochodem. Kuchyni máme taky z Ikea, jen do kuchyňské desky jsem investovala a pořídila z kaleného matného skla. Skříňky jsme skládali sami, přítel seřídil dvířka a když přišel kamarád truhlář, tak jen hvízdl, že on by prý lepší kuchyni neudělal, natož za tyhle peníze. Takže se není vůbec za co stydět. 🙂 A ta skleněná deska byla asi moje nejlepší investice v životě. Po dvou letech každodenního používání je pořád jako nová. 😉

Eva
25.4.2018 16:09

Já taky věřím, že trouba snad nebude úplně aušusová, a pak už jen stačí se s ní sblížit a pochopit ji. 🙂 Za Ikeu se nestydím, pro mě u nábytku není alternativa. Mám ráda odlehčený skandinávský styl, nábytek ala Hanák mi vůbec nic neříká, natož nějaké Asko. Osobně mám vypozorované, že na Ikeu nejvíc nadávají ti, kteří ji vůbec neznají a kterým se apriori protiví ten koncept a možná lidová masovost. Jo, a pak ještě truhláři, ti jsou nejlepší. Jeden vychvaluje svoje kování Blum, když řekneme, že Ikea dává do kuchyní taky Blum, tak oponuje „ale my dáváme lepší“ – načež kuchyň nacení s jiným levným kováním s tím, že „ty Blumy pak dořešíme“. Další zase pomlouvá kuchyňské korpusy, že Ikea dává tenké desky, jen 15mm, on že používá 17mm. Tak doma přeměříme korpus u staré kuchyně a má 18mm. Takže asi tak. O kvalitě si iluze nedělám, ale i tam se dá vybírat lepší a horší, důležitý je pro mě vzhled a funkčnost, a Ikea u mě jasně vede. A co si budeme povídat, baví mě jejich obchoďák a systém nakupování. A taky montování nábytku, pro mě je to zábava. 😉

Jana Neubauerová
12.6.2018 13:05

Dobrý den paní Evo, uplynul nějaký čas od koupi Vaší nové trouby, tak se chci optat, jak jste spokojená.Zdalipak jste si vybrala dobře. Děkuji za odpověď Jana Neubauerová

Eva
14.6.2018 22:53

Paní Jano, děkuji za optání. Trouba peče zdá se dobře. 🙂 Ale bohužel ještě pořád nejsme nastěhovaní, protože stavba má skluz, teď se teprve začínáme přestěhovávat, ale troubu už jsem nicméně vyzkoušela. Rozdíl je to neskutečný. Vůbec nechápu, jak jsem mohla v té staré troubě něco upéct. Teď konečně dávají smysl rady v receptech typu: pečte při 180 st. 45 minut. Ono to totiž v normální troubě funguje! Já měla vždycky po čtvrthodině všechno shora skoro černé, musela jsem to přikrývat, protože uvnitř bylo těsto samozřejmě syrové, navíc mi vždycky vystřelil z těsta obrovský kopec uprostřed zatímco boky se nahoru nezvedly ani o píď. Poslední dobou už jsem se ani moc nepouštěla do složitějších věcí. Takže už se na pečení moc těším. Jen se budu muset vlastně všechno učit nově, jaký program na kolik a jak dlouho. Snad to brzo vychytám. 😉
Také jsem si udělala toastový test (plátky toastového chleba rozložené po plechu, jestli se opečou rovnoměrně) a ten taky dopadl uspokojivě. Zkrátka do mého života vstoupila nová kvalita a já mám z toho radost. 🙂

Jana Neubauerová
15.6.2018 13:33

Tak to jsem ráde za Vás a už se těším na nějaké kouzalné dortíky . Mějte se pěkně a pečení zdar. Jana

Eliška
13.5.2020 11:32

Zdravím, taky teď sháníme troubu a ráda bych se zeptala, jaké máte zkušenosti s moderními čistícími funkcemi. Vyplatí se připlatit si za troubu s pyrolýzou, nebo to není takový rozdíl? 🙂 Kdyžtak můžete mi poradit s výběrem, jestli máte někdo zkušenosti s některou z trub z tohohle žebříčku? https://www.arecenze.cz/trouby/ Díky! 🙂

Tomáš
11.12.2023 20:55

Dobrý den, vím, že odpovídám o dost později než byl dotaz, ale vždy se odpověď může hodit někomu dalšímu.
Sám jsem před pár lety řešil a časem budu řešit v jiné kuchyni.
S určitými parametry Vaší volby souhlasím. Na příklad pyročištění bude opravdu super vlastnost.
Před pár lety jsem koupil nejdražší model od Mory (Moru vlastní chorvatský Gorenje) a je to v rodině již asi 4 Mora, z toho druhá vestavná. Jako na českého výrobce nedám na Moru dopustit – je to solidní kvalita. Tahle trouba je multifunkční i horkovzdušná trouba s grilem apod. Má už dotykové ovládání, což je pro hodně lidí fajn, já bych uvítal spíše otočné ovladače, občas mám problém s dotykovými ovládáními … Ale celkově fajn. Za celou dobu provozu řeším jen občas trochu vibrace a uvolněné těsnění – zatekl tam olej a klouzalo to pro spojení zpět.

Až budu vybírat novou troubu, tak určitě budu chtít, aby měla i parní systém, ideálně i teploměr nebo možnost wi-fi aplikace. Vidím u pračky, jak je to super. Z prvotního výzkumu to zatím vypadá na De Dietrich, což je dnes luxusní značka ze skupiny Brandt. Ale s velmi dlouhou původní tradicí. Nevybírám trouby podle ceny, ale je fakt, že to nekupujete na rok nebo dva. Auto také kupujete podle vlastností a ne ceny. Takže raději chvíli počkat a našetřit, než se omezovat příliš nízkým rozpočtem. To už byste mohli koupit rovnou klasický sporák a ne vestavný spotřebič. A i tady by se dalo určitě najít něco dost kvalitního …

Jméno, e-mail, ani stránku nemusíte vyplňovat. Vložený e-mail nebude zveřejněn ani nikomu předán, může být použit pro získání obrázku avataru ze služeb třetích stran. Pokud chcete mít u komentáře lepší obrázek, použijte gravatar.com. Odesláním komentáře nám udělujete právo k jeho zveřejnění i k cenzuře.


Kousek dortu
Rybí oko
Eva@KousekDortu.cz
© 2013-16 KousekDortu.cz

Navrženo pro mobily