Je libo kousek dortu?

KousekDortu.cz

Dorty, koláče, bonbóny, sladkosti …

Tipy na nejlepší dárky pro vaše blízké.

Čokoládový dort s marcipánem

 cokoladovy_dort_marcipan

Čokoládový korpus s mandlemi

  • 100 g tmavé čokolády
  • 225 g másla
  • 200 g cukru krupice
  • 35 g kakaa
  • 1 vejce
  • 6 žloutků
  • 6 bílků
  • 90 g hladké mouky
  • 150 g mandlové mouky

Čokoládový krém

  • 200 g mléka
  • 100 ml smetany ke šlehání
  • 30 g medu
  • 420 g kvalitní čokolády
  • 120 g másla

Poleva

  • 250 g kvalitní čokolády
  • 200 g smetany ke šlehání

mandlový marcipán na potahování, mandlový likér Amaretto

  1. Nejdřív si upeču těsto. Ve vodní lázni rozpustím čokoládu, zchladlou ji přimíchám do změklého másla a vyšlehám do pěny. V jiné misce šlehám celé vejce, žloutky a 50 g cukru do husté pěny. V ještě další misce ušlehám z bílků a zbylého cukru (150 g) tuhý sníh.
  2. Odložím elektrický šlehač a vezmu si gumovou stěrku. Nejprve postupně a s citem spojím čokoládové máslo se žloutkovou pěnou. Pak stejným způsobem po částech zapracuji sníh z bílků. Nakonec do hmoty proseji mouku, kakao a mandlovou mouku, a opatrně promíchám, až se vše pěkně spojí. Dám do formy vyložené pečicím papírem a upeču (asi 40 minut při ±175°C). Nechám vychladnout.
  3. Na krém si připravím do misky čokoládu. Do kastrůlku dám mléko, smetanu a med, a přivedu k varu. Jakmile začíná směs vřít, naliji ji na čokoládu. Chvíli počkám, ať čokoláda trochu poleví, a pak vše rozmíchám do hladké hmoty. Vezmu ruční šlehač, na nejnižší rychlost šlehám směs až do jejího vychladnutí a nakonec do ní zašlehám změklé máslo. Krém je poměrně řídký, tak ho nechám ještě chladnout, čímž zhoustne (mohu to urychlit tím, že dám krém do lednice, ale pak ho chce průběžně sledovat a promíchávat, aby se neudělal škraloup a tuhnul rovnoměrně).
  4. Dort 2x prokrojím, pláty pomažu krémem a opět spojím dohromady. Pokud mám zrovna doma Amaretto, trochu si naliji do skleničky a štětečkem jednotlivé pláty trochu navlhčím. Zbylým krémem pomažu dort celý kolem dokola, abych ho pěkně zarovnala a uhladila. Dám do lednice zatuhnout.
  5. Vyválím si mandlový marcipán a celý dort jím potáhnu. Co nejlépe uhladím povrch. Připravím si ganachovou polevu tak, že smetanu přivedu k varu, naliji ji na čokoládu nalámanou na kousky a vymíchám do hladké konzistence – tentokrát nešlehám, neb by tam byly bubliny. Počkám, až poleva trochu vychladne a zhoustne, aby se udržela na bocích dortu, a celý dort jí přeliji. Opět dám do lednice zatuhnout a pak už jen decentně dozdobím.

cokoladovy_dort_marcipan_rez

Tipy: Tento recept ze 7 vajec je určen na dort standardní velikosti. Já často dělám dortíky menší, takže dort o průměru 16 cm jsem připravila z množství propočítaného na 4 vejce, na jedno prokrojení a pomazání mi stačil krém z polovičního množství a poleva připravená taktéž z polovičního množství mi ještě zbyla. Ganachová poleva je chuťově vynikající, zůstane měkká, takže se skvěle krájí, ale díky tomu je na ní vidět jakýkoli otisk prstu, takže to chce opatrnost při manipulaci. Když mám možnost, přidám do polevy nepatrné množství kakaového másla, přijde mi pak lesklejší. V receptu je uvedena „kvalitní“ čokoláda, což neznamená, že musí mít vysoké procento obsahu kakaa, hlavně musí být dobrá – já jsem do krému použila čokoládu na vaření z Lidlu, která má 52% podíl kakaa a chutná výborně. Ostatně právě krém by byl s vysokoprocentní čokoládou zbytečně hořký. Na polevu lze vysokoprocentní čokoládu použít spíš. V žádném případě bych nezkoušela potáhnout dort něčím jiným než mandlovým marcipánem, protože v tomto případě jde právě o chuť marcipánu, ne aby byl dort za každou cenu potažený.

Komentáře: 143

Markét
4.8.2014 21:55

Dobrý den, dělala jsem podle tohoto Vašeho receptu dort bratrovi k narozeninám, byl opravdu výtečný, takže děkuji a určitě vyzkouším i další dorty ! 🙂

Eva
4.8.2014 23:01

To budu jen ráda. 🙂

Anonym
6.8.2014 7:28

Dobrý den, zkoušela jsem tento recept a jsem moc nadšená !!! Budu ho dělat jako svatební třípatrák v září. Neustále jsem bojovala s ganache – bylo to příliš tuhé, už jsem to vzdala. Ale tento krém je naprosto skvělý !Moc Vám děkuji za tyto stránky.Doposud jsem dělala pouze potahované dorty, ale kvalita a delikatesa je úplně někde jinde …těším se na další Vaše recepty, je to cukrařina na vyšší úrovni. Moc a moc děkuji !!! Jindřiška Čalová

Eva
6.8.2014 9:13

Cukrařina na vyšší úrovni… pane jo. Ale kdybyste viděla těch vyhozených nepodarků. 🙂 Jinak souhlasím, že tento krém je výborný, jiný čokoládový v podstatě nedělám. Čistou ganache mám moc ráda jako polevu, ale jako krém je – jak píšete – příliš tuhá a ne moc dobře se s ní pracuje. Tohle je jiné kafe a přitom je to taky samá čokoláda. Recept mám od cukrářky Mirky Slavíkové z knihy Kouzlo dezertů, která je skvělá.

Anonym
20.8.2014 20:38

Dobrý večer, dá se tenhle krém použít pro 2-patrový dort potažený S.Velvetem? Unese to? Děkuji, Monika Selvičková

Anonym
20.8.2014 21:17

Už jsem našla u Vás v komentářích, děkuji 🙂 Mimochodem, tyhle stránky jsou zajímavé, jste ohromně šikovná 🙂 S pozdravem, Monika Selvičková

Eva
21.8.2014 22:06

Takže s křížkem po funuse, ale ano, unese to, je v tomto srovnatelný s klasickým máslovým krémem. Též zdravím a děkuji za poklonu. 🙂

Milena Ješátková
31.8.2014 19:40

Pekla jsem čokoládový dort s marcipánem na oslavu, sešlo se 12 zmlsaných a dobrot znalých lidí a bez výhrady všem „šíleně“ chutnal. Je fakt skvělý, už jsem toho upekla celkem dost, toto je lábuš, lahoda a jak říká paní Bohdalová , nebe v hubě !
Těsto na korpus je trochu pracnější, krém je však jednoduchý a výtečný. Kdo je čokoholik – bezva volba. Snese nejvyšší stupeň uznání – byl by králem i na královské oslavě!
Zdravím autorku receptu, budu zkoušet i další, nemáte prosím recept na dobroučkou Šarlotu?
Milena Ješátková

Milena Ješátková
31.8.2014 22:28

To jsem ještě jednou já… spletla jsem Šarlotu, myslela jsem Pawlovu. Nemáte nějakou dobroučkou v rukávu a i s popisem?
Zdravím a děkuji Milena Ješátková

Eva
31.8.2014 22:43

Takže zaprvé… super zpráva!!! Ale jestli hostům tak chutnalo, je to z větší části Vaše zásluha. Jste prostě šikovná. A zadruhé, Pawlovu jsem ještě nezkoušela. Vždycky mě odrazovala představa, jak se to asi jí, podle mě to inteligentně nejde. Já jak nejde dortík pěkně úhledně ukrojit vidličkou, aniž by se všechno rozmačkalo a rozdrobilo, nemám k tomu důvěru. Navíc si moc nerozumím s pečením sněhového pečiva – vyzkoušela jsem všechno možné, ale v mojí staré troubě vždycky spolehlivě zhnědne a není bílé, z čehož už šílím. Budete se bohužel muset poohlédnout jinde. Ale pak se zase vraťte. 🙂

petra
18.9.2014 10:35

Dobrý den,

prosím Vás klasickou formou u tohoto receptu na 7 vajec je myšlena kolika cm? Děkuji za odpověď 🙂 .

Eva
18.9.2014 14:41

Máte pravdu, „klasická“ je dost nejasný pojem. Měla jsem na mysli formu asi 22-24 cm. 😉

Veronika
25.9.2014 14:13

Úžasné recepty-všechny! Chtěla bych se zeptat jestli tento krém můžu dát pod mléčný marcipan.na jiných stránkách řeší jestli se může dát ganache pod potah a prý s tím není problém a tady je ještě navíc máslo… Potřebovala bych ho dát i do punčoviny a potáhnout ale to myslím že by problém nebyl. Jinak opravdu úžasné stránky plné inspirace!!

Anonym
25.9.2014 16:39

Dobrý den, hodí se tento krém pod potahovku??

Eva
25.9.2014 20:23

Nemusíte se bát, tento krém lze použít bez problémů pod jakoukoli potahovku. 🙂 A děkuji.

jitka
4.10.2014 16:39

Na tenhle dortík se chystám. Jen se zeptám, muzu ho potahnout smrtflex Velvet neboje je lepší nějaký lepší marcipán?

Eva
4.10.2014 22:50

Já bych ho ničím jiným než pravým mandlovým marcipánem nepotahovala. Marcipán tam je kvůli chuti, jiný důvod to nemá, takže těžko ho něčím nahradit. To už ho spíš vynechat. Všechny ostatní potahové hmoty se moc jíst nedají (aspoň podle mě), jejich účelem je, aby se daly obarvit a dobře vymodelovat kvůli zdobení.

Lenka
11.10.2014 10:48

Dobrý den, potřebuji udělat tento dort v rozměrech 30 x 40 asi pro 60 lidí. Jak silná vrstva marcipánu tam musí být? v cukrárně mi řekli, že dost silná, aby dort držel, ale koukám, že Vy máte krásnou slabší. Můžete mi případně dát ještě nějaké rady? Nikdy jsem tak velký dort, navíc s marcipánem nedělala.

Eva
11.10.2014 11:49

Tak takhle velký dort jsem nedělala ani náhodou a doufám, že ani nebudu. Peču vždycky jen menší, max. 20 cm. Ale pokud jde o tloušťku marcipánu, tak s velikostí dortu to vůbec nesouvisí. Vždycky je to asi 1/2 cm, aspoň u mě, ale samozřejmě jen podle oka – jak se to povede vyválet, tak to je. Kdyby byl marcipán, nebo i jiná potahová hmota, moc tenký, mohl by se při přenášení na dort a i při samotném uhlazování na dortu potrhat. Také, když je vrstva příliš tenká, jsou pod ní vidět více nerovnosti na dortu, když se dort nepodaří obmazat krémem hladce, tak případné hrbolky nebo důlky se pod potahovkou vyrýsují, silnější vrstva marcipánu to spíš zakryje. Na druhou stranu hladítkem se dá povrch docela uhladit, jak marcipán tak i krém pod ním, přece jen je krém měkký a poddajný. Kdyby byla vyválená potahová hmota moc tlustá, tak jednak té hmoty spotřebujete zbytečně moc (a že to není zrovna levné), jednak se ta vyválená placka bude obtížně přenášet na dort, protože to bude zatraceně těžké, a také to dort hodně zatíží – čím větší průměr dortu, tím větší plocha a tím také větší plocha těžkého marcipánu. U tak velkého dortu by se korpus mohl pod nadměrnou zátěží splácnout. Záleží ale také na tom, jak bude dort vysoký – když bude hodně vysoký, může být vrstva marcipánu silnější, aby tam byl pak chuťově vůbec cítit.
Tomu, co Vám řekli v cukrárně, moc nerozumím, marcipán totiž dort nijak nedrží, jen ho obalí, potáhne. Ne všechny dorty jsou potahované, takže podle nich se snad máslový dort rozjede? Fakt nevím, co tím mysleli. Spíš bych viděla při objednávání dortu riziko v tom, že cena dortu se počítá podle hmotnosti, a u takto velkého kousku stačí přidat jen trochu na síle marcipánu a kilo je nahoře, ani nevíte jak. A jeden kilogram znamená několik stovek.
Snad jsem trochu poradila, ale vůbec Vám nezávidím. Budete se muset obrnit trpělivostí. Největší problém bude asi v tom, tak velké množství marcipánu zpracovat, rovnoměrně vyválet (to zabere asi dost prostoru, snad máte velký stůl 🙂 ) a pak to přenést na dort bez potrhání. Určitě bych doporučila mít na to dostatek času, protože je možné, že napoprvé se to nepovede a budete muset vyvalovat znova, tak ať nejste v časovém presu. Čím je člověk nervóznější, tím je práce horší. Hodně štěstí.

Eva
11.10.2014 11:51

Lenka: Ještě mě napadlo, jestli by nebylo řešením udělat místo jednoho velkého dortu dva nebo i tři menší. Ono totiž i to pečení tak velkého korpusu nebude žádná legrace. A legrace není ani manipulace s ním a převoz. A vejde se Vám do lednice? Každý dort by přitom mohl být jiný pro větší pestrost, ale i dva stejné by vypadaly dobře. Zvažte to, ve svém vlastním zájmu. 🙂

Blanka
13.10.2014 21:28

Evičko, prosím jaké mléko máte na mysli, polotučné nebo plnotučné? A mléko je na gramy ne na mililitry?
Děkuji, jste můj spásný anděl, Blanka

Eva
13.10.2014 21:33

Když používám mléko, tak vždy polotučné, protože takové prostě doma používáme. Ale plnotučné by určitě nevadilo, a nízkotučné snad také ne.
Ano, mléko je odvážené, i když 1 g je zhruba 1 ml.
Váš anděl. 🙂

jitka
15.10.2014 10:42

A když bych chtěla udělat malinovo čokoládový krem tak třeba mléko nahradím malinovym pyré.bojim se udělat klasickou ganache, když jedna paní psala; ze ji to hrozne stáhlo. Díky jen ještě poprosim o radu chci synovi jsou mu tři udělat dort, ale nevim furt, který krem udělat, poraďte mi dekuji

Eva
15.10.2014 11:24

Nevím, co že to té paní udělalo, ale jestli se jí na krému roztekla potahovka, tak asi nedělala klasickou ganache, protože ta takové problémy nezpůsobuje. Jestli se Vám nezdá smetana, tak malinové pyré to nevyřeší, je tam totiž vlastně voda. Když máte takové pochybnosti, pak navrhuji udělat si malý vzoreček krému, plácnout na něj kousek potahovky a uvidíte, co to za den dva udělá. Hutných čokoládových krémů ganachového typu bych se ale určitě nebála. Potahovky se roztékají na tvarohových a pudinkových krémech, na šlehačce, ale když si představíte uvařený pudink nebo šlehačku, tak je jasné, že je to „mokrý“ krém a voda potahovým hmotám opravdu nedělá dobře. Oproti tomu si představte tuhou (nikoli tvrdou) čokoládovou polevu nebo třeba nugát (dvoubarevné nugátové bonbony) – sama musíte cítit, že to „mokrá“ surovina není.

jitka
15.10.2014 12:19

Pardon tam byl překlep, že ji to dost stvrdlo a nešlo ji to promíchat se smetanou. Já to zkusim třeba se mi to povede . poradíte mi nějaký ten krem do dortu pro syna? Nevim furt, který všechny jsou určite výborný

Eva
15.10.2014 21:05

Když je ganache moc tuhá, pak je tam hodně čokolády. Ale ten recept na základní ganachový krém takový je, jakmile vychladne, tak hodně ztuhne. Proto já základní ganache nepoužívám, ale upravuji si krém podle svého. Např. krém z tohoto receptu si chuťově s ganache nezadá, je vlastně dost totožný, ale vlastnosti má jako máslový krém. Každopádně nechtějte po mně, abych Vám říkala, co máte udělat, každý má jiné chutě. Podle složení si lze představit, jak co asi chutná, a pak už to chce zkoušet, klidně nanečisto z malého množství, a hledat to svoje. Já to tak také dělám.

Blanka
15.10.2014 21:30

Evičko, tak se mě bohužel krém nepovedl, pořád to bylo hodně řídké, tak jsem to dala do té chladničky, škraloup jsem neměla, pořád jsem chodila míchat a když jsem to začala opět šlehat na nejnižších otáčkách, máslo se zdrclo!! Co s tím? Vyšlehat kousek másla a přidat směs k tomu???? Prosím, poraďte!

Eva
15.10.2014 22:38

To je mi líto, krém jsem dělala už mnohokrát a nikdy problém nebyl. On je ze začátku opravdu dost řídký, proto to chce dát jej do lednice. I tam dlouho nic a pak najednou začne tuhnout. Pokud mi zatuhl víc, nechala jsem ho jen povolit při pokojové teplotě a normálně promíchala, nešlehala. Ale stejně nevidím důvod, proč by mělo šlehání vadit. Jinak obecně když se takový krém srazí, pomůže jej nahřát nad párou, máslo a v tomto případě i čokoláda se začne rozpouštět a zase se to všechno spojí do hladka. Ale pak je to zase chvíli řidší. Nedostala se Vám k tomu voda? Třeba i zkondenzovaná. A bylo to opravdu máslo? Ono totiž některé jako máslo vůbec nechutná a v některém je zase voda. Vážně nevím, nic podobného se mi nestalo. S klasickým máslovým krémem ano, ty se mi srazily kolikrát, ale tento nikdy. 🙁

Blanka
16.10.2014 19:16

Evičko, děkuji za rady, no s manželem jsme to probírali a musí to být tím máslem, když jsme trošku nahřáli, začalo se to spojovat, ale jak se nechal stát, začalo se to zase oddělovat, takže Tradiční beskydské máslo – 82% již nekupuji, je pravda že jsem rychle udělala pudinkový krém a dala jsem o hodně méně pudinku k máslu než jsem zvyklá u Madety, protože už se také začal zdrcávat. No příště jedině Madeta nebo Halíř! Děkuji za rady Evičko 🙂

Marci
16.10.2014 21:04

Dnes jsem do dortu zkusila krem podle vašeho receptu a je opravdu vyborny. Jen jsem použila klasickou piškotu s trochu větším množstím kakaa. Myslim, že by množstvi kremu stačilo i na naplněni dortu o pruměru 28cm..ja ho dělala více a hodně zbylo 😀

Eva
16.10.2014 22:24

Blanka: To máte šikovného manžela, že se takhle zapojuje. 😉 Jinak doufám, že pokud ještě někdy najdete odvahu se do tohoto krému pustit, tak že se povede. I když ono se dá taky různě experimentovat, klidně by se mohla dát jen smetana a žádné mléko, gramáž másla taky nemusí být přesně stejná a tak podobně.
Marci: Těší mě, že Vám se krém povedl, asi jste měla lepší máslo. 🙂 I když ta cukrařina je alchymie. Já dělala jahodovou pěnu, stejně jako vždy, a vůbec mi neztuhla, jakoby ta želatina vůbec nefungovala. Všechno to šlo druhý den do koše. A to množství, jestli jste tedy dělala podle receptu, tak vystačí na velký dort, já použila poloviční množství.

Lenka
17.10.2014 7:41

Dobrý den.
Už jsem vyzkoušela Váš recept na hutný čokokefírový korpus na nake cake s ganache. Byl výborný! A dnes přišel na řadu tento! Abych se přiznala i já bojuji dopředu se strachem, že bude marcipán téct. Já zase naopak nemám problém s tím, že by mi marcipán tekl na pudinkovém krému jako píšete výše. Možná jsem si už vychytala teplotu a uskladnění v lednici a s tímto nemám problém. Ganache polevu i krém mám však spojenou s tím, že marcipán poteče…protože beru jako základ tu šlehačku. Uvidíme 🙂

Eva
17.10.2014 14:24

Tak jestli mluvíme obě o mandlovém marcipánu, nemusíte mít obavy. Ta smetana v ganache je zanedbatelná, hlavní prim tam hraje čokoláda. Ale hlavně na rozdíl od jiných potahových hmot snese marcipán snad všechno. Klidně obmažu dort slabě šlehačkou, čistou šlehačkou vyšlehanou dotuha, a marcipán na to nic. Zespod se tedy trošku rozplizne, což zjistíte, až když dort ukrojíte, jinak nahoře drží vše perfektně klidně tři dny (viz princeznin dort). Takže ganachový krém a variace, to je v pohodě. 🙂

Lenka
17.10.2014 16:45

Právě že myslím jen pravý marcipán. Nesnáším mléčný marcipán ani jiné fondány 🙂
S tou šlehačkou mě ale šokujete 🙂 Možná je to i ve složení právě pravého marcipánu. V cukrářských potřebách se jich taky prodává více druhů /podle % mandlí/
Jinak korpus i krém chládnou 🙂 Drobečky z formy i krém jsou luxusní! Teď ještě marcipán a prokapání ořechovým likérem, mňam!

Eva
17.10.2014 17:27

Jo, taky nic než mandlový marcipán nepoužívám. Ale dorty tedy potahuji tím na potahování, poměr 1:3, ostatně s tím co má přes 50% mandlí by ani potahovat nešlo. A jak jsem psala, vespod v místě kontaktu se šlehačkou marcipán sice oslizne, ale ta vlhkost se nerozšíří, nic se na dortu nerozpustí, pohoda.
Nadchlo mě to vylepšení ořechovým likérem. Sice ho neznám, ale zní to famózně. Úplně se mi sbíhají sliny. 🙂

Lenka
17.10.2014 20:20

Tak už se chladí! Zdobení dnes odfláknuto, ale hlavní bude chuť a že to voní! 🙂
Zítra ještě koláčky a můžeme hodovat.
Ten likér je kupovaný – Magister dark Božkovský. Nádherně voní i chutná po vlašácích. Přidávám ho i do Tiramisu. Mandlové Amareto by se sem hodilo sice víc, ale to prostě doma není…

Lenka
20.10.2014 17:12

Tak zkonzumováno 🙂
Opravdu je to luxusní recept! Dortu stačí jen malý kousek, protože je hodně sytý i sladký. My si vykompenzovali tu sladkost kopečkem neslazené šlehačky a to teprve bylo!!! 😉 Určitě to nebylo naposledy, co jsem ho pekla.
A marcipán se opravdu ani nehnul!
Tak si můžu udělat čárečku za další Váš recept… 🙂

Eva
20.10.2014 17:49

Supr. Tak snad těch zářezů bude přibývat. 🙂

Tereza
5.2.2015 20:50

Dobrý den chci se zeptat může se na ten dort dát taky fondán???????????

Eva
5.2.2015 22:25

Jestli Vám chutná, tak proč ne? Fondán se dá dát asi na cokoli, už jsem ho viděla na punčáku, na perníčkách nebo na medovníku… to tenhle dort je v tomto směru určitě vhodnější.

Eva
6.2.2015 23:49

Teda na punčák samozřejmě fondán patří, já myslela ten fondán na potahování, což vlastně není moc fondán, protože je tam spousta dalších přísad včetně aroma. Jestli jste myslela fondánovou polevu jako je na punčáku, tak nevím, moc by se mi to nezdálo, ale nakonec je to jen cukr, takže proč ne.

Hanka
10.2.2015 8:04

chci se zeptat, kde se seženu tu mandlovou moučku? Musí tam být? A jakou tmavou čokoládu ( resp.kolik procent čokol,) mam použit do toho korpusu?

Eva
10.2.2015 12:34

Ano, být tam musí, protože pomáhá dělat objem sypkých přísad. Kdybyste ji vynechala, musela byste dát víc mouky. Ale mandlová mouka jsou obyčejné mleté mandle, takže není problém, mají je skoro v každém obchodě. Představa, že kupovaná tzv. mandlová mouka je nějak výrazně jemnější, jako skutečná mouka, je mylná. Čokoládu používám skoro vždy čokoládu na vaření z Lidlu 52%, která je chuťově výborná. Můžete ale použít jakoukoli, nejlepší je tak do 70%.

Michaela
11.2.2015 21:01

Dobrý den, chtěla bych Vám velice poděkovat za úžasné stránky, poprvé v životě jsem pekla dort a ještě pro někoho, na kom mně velice záleží a komu jsem chtěla udělat velkou radost, měla jsem sice jasnou představu, ale zkušenosti žádné, chtěla jsem čokoládový, potahovaný a elegantní a tak jsem se pustila do vašeho božského čokoládového dortu s marcipánem a výsledek…vymazlený dort, který si kolegové fotili, roznášeli po oddělení, chtěli recept a dokonce i naše vedení jej obdivovalo, jsem nadšená, šla jsem přesně podle receptu krok za krokem a pevně jsem věřila, že to zvládnu a díky Vám jsem to zvládla a teď už mám „objednávku“ na další pro našeho šéfa…děkuji děkuji děkuji

Eva
11.2.2015 21:40

No tak to je úžasná zpráva. Až Vám skoro závidím. 🙂 Doufám, že jste moje stránky kolegům doporučila. 😉

Hanka
12.3.2015 20:50

dobrý den,
chci se ještě zeptat, je možný tento krém použít na zdobení toho dortu? děkuji mnohokrát

Eva
12.3.2015 22:23

Jestli myslíte nastříkat z něj pusinky nebo něco takového, tak asi ano. Jen se chová trochu jinak než klasický máslový krém, protože ze začátku je dost řídký, a když pak začne tuhnout (třeba v chladné místnosti), tak tuhne docela rychle. Asi byste to musela vyzkoušet, jak by se s ním pracovalo, ale nějak by to šlo určitě.
A jestli myslíte, jestli by se to hodilo, jen krém místo marcipánu, tak to určitě, byl by to pak čistě čokoládový dort.

Zuzka
12.4.2015 21:05

Dobrý den, chci udělat synovi dort. Vždy jsem dělala jogurtový krém. Teď bych chtěla udělat kakaový nebo čokoládový korpus a čokoládový krém. Může se do krému dát méně čokolády? Dort chci potáhnout domácím (mléčným) marcipánem. Děkuji. moc.

Eva
12.4.2015 22:02

Asi jsem úplně nepochopila dotaz, proč byste chtěla dávat do čokoládového krému méně čokolády. Asi by to šlo, proč ne, ale musely by se upravit i poměry ostatních surovin, aby se dosáhlo výsledné požadované konzistence. Ale kdyby byl krém spíš smetanový, mléčná hmota by se na něm mohla roztéct.

Zuzka
16.4.2015 9:14

Děkuji za odpověď. Pokud bych teda poměry nechala. Můžu použít mléčný marcipán? Děkuji.

Eva
16.4.2015 16:55

No to záleží na vás. Technicky to samozřejmě jde, ale už to nebude dort s marcipánem, nýbrž dort se sušeným mlékem. Mně by to nechutnalo, ale já jsem já a Vy jste Vy, tak konejte dle Vaší chuti. 🙂

iveta
27.4.2015 12:19

Muzu se zeptat jak dlouho se krem ma chladit nez zhustne??

iveta
27.4.2015 12:33

A jeste jedna otazka kvalitni cokolada muze byt i normalno cokolada na vareni s obchodu??? Jestli ano jakou?

Eva
27.4.2015 12:43

Krém se chladí tak dlouho, dokud nemá potřebnou hustotu. 🙂 To se musí prostě průběžně hlídat.
Jak píšu u mnoha receptů, používám skoro pořád čokoládu na vaření z Lidlu, která je super. Ostatní čokolády na vaření, co jsem zkoušela, mě nenadchly.

Veronika
27.5.2015 10:56

Dobrý den, chtěla jsem se zeptat, zda může být tento krém použit i do klasického piškotového těsta? A pokud bych dělala tento čokoládový korpus bez mandlové mouky, lze použít jako náhradu stejné množství hladké?díky MOC!!!

Eva
27.5.2015 22:07

Krém jde použít kamkoli, je to prostě dobrý univerzální čokoládový krém. No a určitě lze upéct i korpus jen z mouky, ale nevím, jaký by byl a kolik gramů mouky by se mělo dát, protože mleté mandle jsou při stejné gramáži objemově vydatnější než mouka, tak by se asi muselo s moukou postupně, přidávat ji až na takovou nějakou běžnou hustotu syrového těsta. No, víc asi neporadím. Když tak zkuste prostě jiný čokoládový korpus, kde bude výsledek jistější.

Radka M.
24.7.2015 18:29

Dobry den, je možné místo mandlove mouky použit namlete mandle:)?

Eva
24.7.2015 22:25

No ona mandlová mouka jsou vlastně mleté mandle, jen se tomu tak vznešeně říká. Teda – možná existuje opravdu mouka z mandlí, abych nekecala, ale vždy, když jsem ji kupovala v cukrářských e-shopech, tak to byly prostě jen najemno mleté mandle.

Radka M.
25.7.2015 9:07

Už jsem upekla, taky jsem si říkala, že to vlastně nic jiného být nemůže:). Teď čekám,až mi v lednici ztuhne krém, ale zatím nic moc, i když trochu tužší už asi je..Jak dlouho to tak trvá :))?

Eva
27.7.2015 13:37

Pozdě. 🙂

Radka M.
27.7.2015 19:24

V pohodě 🙂 Trvalo to sice dlouho, ale tuhlo. Tak jsem to pak ještě vyšlehala a bylo to:). A sklidil úspěch. Možná nechám příště přes noc?

Eva
27.7.2015 22:42

No to je divné, krém by měl v lednici zatuhnout poměrně rychle, tak za čtvrt hodiny? Jestli neztuhl, pak byl někde problém a to teda netuším kde.

Radka M.
28.7.2015 9:17

Taky jsem nepřišla na to, kde je chyba. Ale zkusím ho znovu a uvidíme.

lucka
19.8.2015 10:57

Dobrý den Evi,chtěla jsem se zeptat.Je tento čokoládový krém vhodný i pod potahovku,drží a nehroutí se?Děkuji za odpověď

Eva
19.8.2015 23:13

Ano, je vhodný.

jitka
1.9.2015 20:20

Dobrý den Evicko, chci se jen zeptat na oslavu chci upéct dort a asi nejspíš tenhle a chci aby to byla pecka:-) Je tenhle dort ten pravej, ja vim, že kazdymu chutna něco jinyho, ale jsem ráda za hvezdu:-) jak chutnal vam a vašemu okolí díky za odpověď

Eva
1.9.2015 22:27

Já myslím, že to pecka je. 🙂 Ale vážně, nám chutnal, známým též a podle některých zdejších příspěvků s ním i jiní sklidili úspěch. Takže jestli se strefuje do vašich chuťových představ (čokoláda, marcipán), klidně ho zkuste.

Daniela
2.9.2015 7:32

Dobrý den, mléka má být 200g nebo 200ml? Děkuji za odpověď 🙂

Eva
3.9.2015 11:42

Jsou to opravdu gramy, ale v podstatě to vyjde nastejno.

jitka
4.9.2015 10:59

Dobrý den Evicko, tak mám upecenej korpus moc mi nevybeh mam ho 4,5cm vysokej a delala jsem ho do formy 24.tak přemýšlím jestli ho mám dvakrát rozkrajovat nebo jednou. Kdyby jednou stačil by mi krem z poloviční davky? Díkyza oodpověď

Eva
4.9.2015 16:59

Tohle těsto kdovíjak nenaběhne a množství je spíš na menší formu, tak 22 cm, ale záleží na tom, kdo jak vysoký dort očekává. Já když mluvím o standardně velkých dortech, mám na mysli průměr 20 cm, ale shledávám, že všichni dělají dorty větší. U nás bychom tak velké dorty nesnědli. 🙂 Kdybyste prokrajovala jednou, měla by stačit poloviční dávka krému, ale když tak není problém krém přidělat, třeba na obmazání, ale věřím, že by to nebylo nutné.

jitkvitnerova@centrum.cz
13.9.2015 10:58

Tak dort podle oslaveců byl super díky za recepty a ještě si ho musim upéct pro sebe,abych ho ochutala:-)))

Eva
13.9.2015 20:18

No to určitě. 🙂

Daniela
25.9.2015 10:37

Dobrý den,
mohla bych poprosit o radu – chtěla bych upéct tento dort standardní velikosti a nevím, kolik objednat mandlového marcipánu na potažení. Děkuji. A musím Vám pochválit stránky – jsou moc pěkně a srozumitelně udělané, takové pohlazení pro oko i pro duši…

Eva
25.9.2015 12:14

Pro mě jsou zas pohlazením takové komentáře. 🙂 Na normálně velký dort vám vystačí 1 kg marcipánu.

Michaela
7.10.2015 11:51

Dobrý den,už jsem tento dort pekla a je vynikající jen prosím můžu místo 150g mandlové mouky dát 150g hladké mouky?Děkuji…Vaše stránky jsou super 🙂

Eva
14.10.2015 11:40

Omlouvám se za pozdní reakci, ale zpráva spadla do spamů, což jsem zjistila až nyní. Já bych to s tou moukou asi nedělala. Ono je těch mandlí docela dost, takže dělají i hodně pro výslednou chuť. Kdybyste chtěla udělat jen čokoládové těsto, můžete využít jiný recept, třeba tento http://kousekdortu.cz/cokoladovy-dort-s-cerstvym-ovocem/ Na druhou stranu jestli chcete experimentovat, tak můžete zkoušet cokoli. Třeba se to povede. 🙂

Zlata
4.11.2015 14:04

Krásný den obracím se na vás s dotazem: mohu ten marcipán vynechat dort obmazat krémem a po ztuhnutí polít rovnou ganaghe v poměru jak píšete v receptu? Snad mi to zatuhne…chci dělat dvoupatrový dort (váš korpus dle receptu) a na tento chci položit ještě jeden menší korpus…udrží mi to? Děkuji za váš čas i skvělé stránky.

Zlata
4.11.2015 14:15

a ještě jedna otázka…pokud dám okolo dortu nutelový krém, mohu po ztuhnutí použít ganache? děkuji moc

Eva
4.11.2015 22:45

Můžete marcipán vynechat. Korpus je docela pevný, držet by měl. Nutelový krém neznám, ale nevidím důvod, proč by se na něj nemohla nalít poleva.

Iveta
2.12.2015 22:27

Dobry den, dlouho jsem hledala cokoladovy dort potazeny marcipanem pro dceru k narozeninam. Nejvice me zaujal ten Vas, vypada nadherne, hlavne rozkrojeny je presne takovy, jaky bych chtela. A jen to vidim, uz se sliny sbihaji, vynikajici prace! Korpus mam upecen, bohuzel jsem si precetla komentare az pote, ziju v zahranici a nemela jsem mandlovou mouku, pouzila jsem normalni a trochu kukuricne, no upeklo se, uvidime, jak to bude chutnat. Ted udelam krem a pak bych rada pokryla marcipanem, psala jste v komentarich, ze „na normálně velký dort vám vystačí 1 kg marcipánu“, ale ja si z Cech privezla pytlicek marcipan Dr.Oetker, gramaz je 150g a pisi na cely dort, tak bude to stacit? A jeste prosim, na ten marcipan uz nemusim davat tu polevu, ze? Dcera chce nahore jen marcipan. Nejsem znalec, tak se omlouvam, ale zeptam se jeste, pod kazdym dortem potazenym marcipanem musi byt krem? A ted koukam, ze na klasicky cokoladovy dort jste doporucovala cokoladovy dort s cerstvym ovocem, tak ten zkusim priste, ja si to na ty narozeniny teprve trenuji 🙂 Ale zas, pod ten marcipan musim dat krem, ano?

Eva
3.12.2015 10:22

Marcipánový potah se samozřejmě už nemusí polévat čokoládou. Krém pod ním je proto, aby se povrch dortu vyrovnal a nevypadal pod marcipánem hrbolatě. Také se marcipán musí na něco přilepit, na suchém korpusu by nedržel. Kdyby vám ale nerovný dort nevadil, můžete na přilepení použít i něco jiného, třeba tenkou vrstvu džemu apod.
Ten marcipán od Oetkera znám, také tak prodávají fondán. Když jsem na obale viděla, že má podle nich vydržet na celý dort, docela jsem se nasmála. Vůbec nevím, jak to mysleli, ale na potažení dortu je to dost málo. Asi špatná zpráva pro Vás. Určitě to chce aspoň tak půl kila, ale záleží na velikosti i výšce dortu.

Iveta
3.12.2015 11:18

Evo, dekuji Vam, tak to budu mit problem. Kde jinak kupujete marcipan? A pokud bych chtela delat cokoladovy dort potazeny marcipanem, co mi doporucujete? Podklad ten z cokolad.dortu s cerstvym ovocem, krem tento, marcipan a event. poleva? Dekuji
A jeste jeden dotaz, jaky je rozdil mezi marcipanem a fondanem? Co se na co pouziva? Dekuji

Eva
4.12.2015 23:59

Jaký dort uděláte a s čím, to je jen na Vaší chuti, jde všechno, nemá smysl něco diktovat. Marcipán se dá koupit v cukrářských e-shopech. Marcipán obsahuje mandle, fondán je jen cukr, jinak se ale používají shodně na potahování. Potahovacích hmot je mnoho druhů.

Pavel
5.2.2016 16:09

Tak jsem teď poprvé dopekl tento korpus, no spíš jakýkoli korpus 🙂 a vypadá velice dobře a podle drobků i velice dobře chutná. Dělal jsem jej do ráfku 30 x 20 cm a z 10 vajec. Je pravda, že moc nenaskočil a asi 2x proříznout nepůjde. Uvidíme až vychladne. Budu pokračovat zítra ráno, tak jsem zvědavý, co s ním udělá do rána lednička. Děkuji za recept i za škol(k)u pečení. Přeji hezký den.

Eva
5.2.2016 21:55

Pavle, mám velkou radost, že Vám chutnají drobky. 🙂

Pavel
6.2.2016 19:30

Tak dort je hotov. A klasifikace? Jediná věta. Je to mazec. 🙂 A nejen drobky. 😀

Eva
7.2.2016 18:43

Supr. 😎

Monika
9.2.2016 16:12

Musím se přidat k všem pochvalám. Dělala jsem ho manželovi k narozeninám a byla doslova unešen. Dokonce ho chválila i moje babička, která jen tak něco nepochválí. Takže velmi děkuji za tenhle recept

Eva
9.2.2016 17:56

No tak to vidíte, jak málo stačí a jste v rodině za hvězdu. 🙂

Eva
16.3.2016 11:14

Dobrý den, chci zkusit Váš čokoládový dort, ale koupila jsem si na něj čokoládu od Lindt 90% . Nebude to pro dort problém?

Markéta
16.3.2016 11:42

Dobrý den,
v pondělí jsem si připravila krém na tento dort. Včera jsem dort chtěla skládat, ale krém který jsem měla přes noc v lednici byl tak tuhý, něco jako lanýže z čokolády. Dělala jsem vše přesně podle receptu, čokoládu jsem měla 63 %, smetanu 33%, mléko plnotučné. Má to tak být? Když bych nechala hodně povolit, dá se pak dobře krájet? Moc děkuji za radu. Také bych Vám chtěla strašně moc poděkovat za tyto stránky, hodně jsem se od Vás naučila :o)

Eva
16.3.2016 17:15

Markéta: To je asi v pořádku, ony lanýže zas tak tuhé nejsou. Tedy větší hmota, kterou chcete umíchat vařečkou, ta se bude tuhou zdát, ale na jídlo je to v pořádku. Krém v teple samozřejmě trochu povolí, protože je v něm máslo, ale ne tolik jako klasické máslové krémy. Problém je hlavně v tom (a to se týká vlastně všech krémů, které v chladu tuhnou), že když se připraví předem a dají do lednice, tak pak se jednak musejí nechat měknout, aby se s nimi dalo pracovat, a jednak se můžou po opětovném promíchání srazit. Já proto vždycky připravuji krém tehdy, když jej chci rovnou použít.
Pokud jde o procento kakaa v čokoládě, tak jak píšu v tipech, já používám 52% čokoládu. Ale těch 63% by neměl být zásadní problém, i když krém bude díky tomu samozřejmě o něco tužší. Rozhodně by se nemělo stát, že by krém nešel krájet. 🙂
A také moc děkuji za pochvalu, je to od Vás milé. 😉

Eva
16.3.2016 17:21

Eva: No 90% čokoláda problém bude. Já sama do krémů a těst používám 52%, ale kolem 60% je to také v pořádku. Vyšší procento (nad 70) dávám když tak do polev, aby byly hezky tmavé, ale nad 80% už bych u dortů vůbec nepoužívala. Ostatně když se podíváte po cukrářských e-shopech, které prodávají speciální větší balení čokolády v peckách určené právě pro pečení, tak je to nejčastěji v rozmezí 50-75%. Tu čokoládu Lindt si raději snězte jen tak. 🙂

Štěpánka
17.5.2016 21:42

Dobrý den,
chtěla bych použít čokoládový krém do narozeninového dortu, ale ráda bych ho navíc ochutila malinami. Poradíte mi prosím, v jaké fázi přípravy krému přidat malinové pyré? Případně, kolik pyré přidat (na výše uvedenou dávku krému), aby byly maliny znát na chuti a nepokazila jsem přitom konzistenci krému.
Děkuji za odpověď i za Vaše stránky, jsou pecka. Díky Vám jsem začala dortovat, takže s chystanou kuchařkou jste mi udělala obrovskou radost, nebudu si muset vyplácat veškerou barvu v tiskárně :-).

Eva
17.5.2016 23:20

Jen aby Vám z toho dortování nenarostlo břicho jako mně. 🙂
Já nemám zkušenost s přidáváním ovocného pyré do tohoto krému, ale byla bych opatrná. Krém sám o sobě není asi tolik tuhý jako máslové krémy. Přidávat pyré by to chtělo před tím, než krém zatuhne, protože u již zatuhlého krému by se opětovným mícháním mohla pokazit konzistence. Osobně bych tam pyré nedávala moc, ale kolik přesně, to neodhadnu. Taky zvažte možnost, že byste do vrstvy krému naskládala čerstvé maliny a pyré použila na korpus – navlhčit korpus pomocí štětečku. 🙂

Markéta
22.5.2016 23:16

Dobrý den, ráda bych udělala tento dort, ale bez té poslední fáze – polevy. Skončila bych marcipánem obarveným na červeno (oslava pro syna s tématem spiderman…). Možná se ptám hloupě, ale může to tím skončit? Takže upeču, spojím krémem, potáhnu marcipánem a hotovo. A ještě k potahování – mám zkušenost s tím, že se mi potahovací hmota na dortu vlhkostí z krému roztéká. Tentokrát by se mi opravdu hodilo mít dort hotový cca den a půl předem. Když použiju marcipán, ten se na tomto dortu nerozteče? A potahovací hmota (fondán) se bude na tomto dortu roztékat? A co kdybych tu ganache polevu dala na dort a pak až potáhla, abych potah od vlhkosti v dortu „odizolovala“? Děkuji předem za odpověď.

Eva
23.5.2016 21:28

Samozřejmě lze polevu vynechat, je tady spíš proto, aby byla nějaká změna. Já ten dort taky jinak dělám bez polevy.
Marcipán se nerozteče na ničem, alespoň taková je moje zkušenost.
Tento krém můžete použít i pod jiné potahovací hmoty, je na to vhodný.

Karolína
2.10.2016 14:01

Dobry den, chtela jsem se zeptat, zda je mozne necim nahradit mandlovou mouku 🙂 Predem dekuji

Eva
2.10.2016 19:05

Nejlépe asi mletými ořechy, ale ty by pak ovlivnily chuť těsta, protože jsou mnohem výraznější než mleté mandle. Což ale samozřejmě nemusí být na škodu, těsto by určitě bylo dobré, jen by prostě chutnalo po oříškách. Určitě by šly mandle nahradit i moukou, tedy že by mouky bylo víc, ale o kolik, to neumím říct. Ona mouka má přece jen jiný charakter než mleté ořechy. 🙂

Jitka
2.12.2016 6:21

Dobry den, nevím kde jsem udělala chybu jela jsem přesně podle návodu, ale těsto bylo strašně tuhé, musela jsem přidat trovhi mleka a rumu jinak byvh ho ani nerozprostrela do formy. A byl strašně nizkej tak max. na jedno prekrojeni. Ale zade vypadá dobře a chuťově bude taky výborný. 🙂

Eva
2.12.2016 18:51

Což o to, těsto je opravdu hustší a moc nenaběhne, ale aby nešlo rozprostřít do formy, to někde skutečně musela být chyba. Ale bohužel neřeknu v čem, jestli jste postupovala podle receptu. Leda snad že byste použila čokoládu s vysokým obsahem kakaa. Tak snad příště…? 🙂

Lucka
15.1.2017 10:35

Moc děkuji za luxusní recept. Upekla jsem manželovi k narozeninam a ohlasy lidi,kteří ho jedli,byly vyjádřeny slovy,které dle jejich názoru nevyjadřovaly to, co by chtěli. Slova jako výborný, vynikající, exkluzivní, orgasmicky nebyly pro hodnocení dortu dostatečné. 😀 Chuťově to byla prostě lahoda pro mlsné jazýčky.
Finální cena za suroviny byla sice dost vysoka,ale ten prožitek z toho dortu za to opravdu stal.

Eva
15.1.2017 17:21

Moc hezky jste to zformulovala. 🙂 Zdá se, že výsledek byl opravdu skvělý. Snad nevychválili jen dort, ale především Vás, protože bez schopné „dortařky“ by byl sebelepší recept k ničemu. Jen počítejte s tím, že teď jim budete muset péct častěji. 😉

Lucka
16.1.2017 9:46

Byl to Můj druhý dort v zivote. První jsem dělala synovi k 1. narozeninám loni v létě. A musím říct, že tento druhy dort už byl jako od zkušeného dortarky 😀 Ale velkou zásluhou byl dokonalý recept se kterým se opravdu dobře pracovalo a spousta přečtenych rad.
Můj první dort byl taky potahovany. Potahuju Montanou je chuťově hodně blízko pravému marcipánu. A u prvního dortu jsem ještě nevěděla, že by se mi potahovka mohla roztect, když pod ni bude krem z mascarpone. A taky se stalo. Naštěstí druhý den marcipan ještě držel,takže jsem si netrhla z ostudy kabát 😅 Ale třetí den byl prostě fuč.
Škoda, že nejdou do diskuze vložit fotky, určitě by stalo za to vidět povedeného výsledky druhých lidi,kterým se tento dort povedl. Já jsem vrchní ganachovou polevu nechala jen tak ledabyle stect po okrajích dortu a horní okraj posypala a lupínky mandli a doprostřed dala na naskrabane lupínky čokolády.

Tereza
24.2.2017 22:40

Poradíte někdo, co přidat do krému, když pořádně neztuhl? Nevím, kde jsem udělala chybu 🙁

Eva
25.2.2017 22:52

Někdo už tu myslím v minulosti také psal, že krém dostatečně neztuhl, a stejně jako tehdy si neumím vysvětlit, proč se to mohlo stát. Čokoláda v tomto poměru se smetanou a mlékem musí v lednici ztuhnout i bez másla. I hmotnostní poměr 1:1, z kterého se dělá poleva, v lednici zatuhne. A tady je ještě docela dost másla, které opět v lednici ztvrdne. Dohromady by proto neměl být vůbec problém, aby krém v lednici zatuhnul. Jedině by zlobilo, kdybyste místo másla použila něco jako Ramu, nebo místo pravé hořké čokolády nějakou náhražku s tukem, ale to jsou úplně jiné suroviny. Třeba se najde někdo s podobným problémem a poradí.
K větší tuhosti pomůže rozpustit v krému další hořkou čokoládu.

hanka
26.7.2017 19:58

Dobrý den,
Už jsem tento dort zkoušela upéct a byl vynikající, všem doporučuji.
Chci se jen zeptat, budu ho dělat ještě jednou mému bratrovi k narozeninám, ale chci nahoru na tu polevu dát fotku z jedlého papíru.Myslíte ze to bude na poleve držet?😊😋

Eva
27.7.2017 22:53

Já nemám s jedlým papírem zkušenost, takže bohužel nemůžu poradit. 🙁

Ivana
16.8.2017 13:13

Dobrý den, chtěla jsem se jen zeptat, zda když použiji tento krém pod bílou potahovku, zda bude prosvítat? Děkuji Ivana

Eva
17.8.2017 18:25

Potahovka sama o sobě není průsvitná. Leda byste ji vyválela hrozně moc do tenka, ale to byste s ní pak ani nic nepotáhla, hned by se potrhala.

šárka
23.8.2017 12:03

Dobrý den, poprosím o radu ohledně tohoto krému. Budu dělat třípatrový, potažený fondánem, a do spodního patra bych ráda použila tento krém. Dort budu vyztužovat, ale v některém z komentářů jsem četla, že tento krém není tak tuhý jako klasický máslový. Unese ještě dvě patra? Nebo vynechat mléko, nebo dát více čokolády, nebo víceprocentní čokoládu?
Děkuji za odpoděď i za super stránky:-)

Eva
23.8.2017 21:49

Mně tento krém vždy ztuhnul bez problémů, srovnatelně jako máslový. Ty zkušenosti zde v diskusi, kdy někomu vyšel řídký, byly asi jen dvě tři z mnoha, a někde se musela stát chyba. Nevím jaká. Tento krém v lednici ztuhne dost, takže je v pohodě použitelný i pro patrový dort. Navíc pokud budete dort vyztužovat, tak tuhost krému nemusíte řešit, to pak lze použít klidně i šlehačku. Od toho vyztužení je, aby se tíha horních pater nepřenášela na ta spodní. 🙂

radka m.
4.10.2017 19:28

Dobrý den, dnes jsem tento krém dělala podruhé – poprvé se mi zdál pořád tekutý, ale teď už vím, že jsem prostě neměla trpělivost a je to přesně tak, jak píšete ..zkrátka dlouho dlouho nic a pak najednou začne tuhnout :). Takže dort už je promazaný, obmazaný a super se s krémem pracuje. Navíc od minule vím, že byl vynikající :). Takže se na něj už teď těším a jsem ráda, že jsem se nevzdala a zkusila znovu :). Všem, kdo stojí u lednice a trpí, jestli krém ztuhne, tak vězte, že ano 🙂 jen to je prostě doba 🙂

Eva
4.10.2017 21:09

Je to tak, chce to trpělivost. Když je tam poctivá hořká čokoláda, tak je v podstatě nemožné, aby to neztuhlo. A pro mě je to bezkonkurenčně nejlepší čokoládový krém, jaký jsem kdy dělala.

Mai B.
15.1.2018 19:07

Vynikající dort, každý den jsem se těšila vzít si z něj kousek. A musím potknout, že čím je starší, tím je lepší (ale platí jen týden :)), přirozeně jen do určité chvíle, ale ten týden mám vyzkoušený a skutečně podle všech, nejlépe chutná právě onen sedmý den 😉 Marcipánů jsem použila dvě balení. Jak je to možné, když na balení marcipánu je vždy napsáno, že vystačí na potažený celého dortu o průměru dvacet cm? Já jsem měla jenom 16 cm a rozhodně jeden nestačil. A tenčí marcipán si těžko dokáži představit.
Jak polévat dort, aby čokoláda dolů nestékala? Potřebovala jsem jí trošku méně, než je v receptu.
Děkuji za recept! 🙂

Eva
21.1.2018 22:18

Dr. Oetker marcipán, že? Taky jsem to viděla a opravdu nevím, kdo ten popisek vymyslel. Tak možná dort o průměru 10cm by se jedním balením potáhl, a to kdoví jestli. Tomu ohledně stékání čokolády nerozumím, čokoládová poleva prostě teče…

Mai B.
23.1.2018 14:49

Ano, Dr Oetker. A s tím stékáním jsem špatně napsala. Už jsem to zjistila, jak se to dělá. Jde o to, že mně vždycky steče poleva všude kolem dortu a přemýšlela jsem, jak se to dělá profesionálně. A pak jsem zjistila, že cukráři mají kovové mřížky, takže čokoláda jim také stéká.
Díky moc 🙂

Hedvika
13.2.2018 12:35

Dobrý den, obdivuji Vaše recepty a určitě je vyzkouším. Hlavně jsem se dozvěděla, že potahovku jste dala i na šlehačku a nic se nestalo, tak to tedy zkusím také, jen ne na šlehačku. Mám recept na ganache s Mascarpone a vždy jsem dělala ještě trochu máslového krému na potření dortu pod potahovku. Ten můj ganache krém všem moc chutná a jiný nechtějí, tak uvidím. Uvařím ganache den předem , po zchladnutí dám do ledničky a druhý den vyšlehám s Mascarpone. Myslíte že to nebude problém? Ganache je tuhé, Mascarpone samo o sobě také. Také jsem vyzkoušela několik potahovek a u mě chutí zvítězila Pasta Dama Stella, je výborná na chuť i na práci.

Eva
13.2.2018 19:49

Pozor, opravdu opakovaně píšu, že potahuji i šlehačkové dorty, ale také vždy zdůrazňuji, že to jde jen s marcipánem. Ostatně nic jiného ani nepoužívám. A Pasta Dama Stella marcipán není.

hana
27.3.2018 10:47

Dobrý den, tento krém jsem vyzkoušela nedávno poprvé a dělalo se mi s ním skvěle, použila jsem čokoládu na vaření Orion. O víkendu mám dělat dort pro přítele, jenže ten na „hořkou“ čokoládu vůbec není. Myslíte, že je možné použít mléčnou čokoládu? Moc děkuji.
PS: Vaši kuchařku už mám celou opatlanou jak ji v kuchyni nedám z ruky:D

Eva
29.3.2018 19:05

Teoreticky ano, i když to by pak zase asi nechutnalo mně, a to mám mléčnou čokoládu raději. U krémů apod. jsem ale přece jen zvyklá na chuť té hořké. Určitě to ale můžete vyzkoušet. Jen je třeba dát mléčné čokolády více, protože v ní je víc tuku a tolik netvrdne.
PS: Opatlaná je lepší varianta než netknutá. Aspoň pro mě. 🙂

Nikol
19.5.2018 23:44

Dobrý den,
zrovna jsem nakupovala potahovky a říkám si, že tahle fotka je mi nějak povědomá… o tom víte?
sladke-potreby.cz/kakaova-potahovaci-hmota-easy-cover-af-1kg/
S pozdravem Nikol

JANA
20.5.2018 17:04

Dobry den Evi,prosim vas,chci delat tenhle krem ale zakaznice do nej chce dat maliny,nikdy jsem to nedelala a nevim zda dat mrazene nebo cerstve.Jde mi o to aby nez se to bude krajet aby ty maliny nezplesniveli a nechytl i dort.Co bude lepsi?A jestli mrazene tak kdy je dat?AZ povoli nebo hned aby zase pri krajeni nebyli zmrazene 🙂 Dekuji za odpoved 🙂 a opet chvalim vase pckovni stranky a hlavne psane postupy.

Eva
20.5.2018 20:51

Nikol: Velmi děkuji za upozornění, o tom samozřejmě nic nevím. Už jsme paní kontaktovali a požádali o odstranění fotografie. Podivné mimochodem je, že fotku použili u jakési kakaové potahovací hmoty, která na dortu vůbec není. 🙂

Eva
20.5.2018 20:54

Jana: Já používám ovoce čerstvé, ale vždycky dort brzo spotřebujeme. S mraženými malinami do krému nemám zkušenost. Kdysi jsem v dortové diskuzi četla, že to paní dělají, do krému dají maliny v mraženém stavu, a je to prý super. Já bych měla obavu, že to bude rozmáčené, protože mražené ovoce vždycky pustí vodu, a já rozblemcané věci nerada. Víc bohužel neporadím, zkuste se zeptat na dorty.artmama.cz, nebo tam pohledat v diskuzním fóru, určitě to tam někde někdo řešil.

Ivana
20.8.2018 15:30

Dobrý den, mám také dotaz. když poléváte dort ganache máte ho na mřížce nebo už na podnosu? Děkuji. Ivana

Eva
24.8.2018 23:24

Určitě na mřížce, na podnosu by se udělala čokoládová louže.

misa
4.10.2018 10:13

Dobrý den.
Tak jsem zase po čase šla dělat dort pro mého syna.
Opět jsem si vybrala váš dortík s malinovou ganache. Je prostě super.!!:-))
Jen jsem si trochu neuvědomila ,že musím přidat na krému,neboť jsem dělala korpus do dortové formy o velikosti 24 cm.
Vzhledem k tomu,že jsem si koupila tu Vaši super knihu,tak jsem našla tento čokoládový krém.
Takže Vám opět musím napsat jak je výborný a také jak to máte nádherně popsané,že opravdu, když se člověk drží přesně postupu tak se to snad ani nemůže nepovést. Moooc děkuji za krásné stránky,knihu a také doufám, že se brzy vrátím a zkusím nějaký jiný dortík.

Eva
4.10.2018 22:14

Tento krém je též můj favorit. Tak je fajn, že se podařil, jak je totiž z některých komentářů patrné, tak se přece jen povést nemusí. 😉


8.11.2018 22:02

Dobry den, muzu na korpus pouzit mlecnou cokoladu misto tmave? Ti moji doma horkou cokoladu neradi… Dekuju za rady.

Eva
11.11.2018 22:19

Obávám se, že ne, to by bylo asi divné. Čokoládová těsta se prostě dělají vždy buď z hořké čokolády, nebo kakaa, nebo obojího najednou.

Vanda
29.11.2018 13:11

Tak já mám bohužel také špatnou zkušenost s krémem. Ale přijde mi, že je to tak vždy, když mám dělat něco nového. Asi jsem ho cely preslehala, protože se mi také srazil. Šlehala jsem v robotu. Na střední rychlost (ruční je asi rychlejší proto střední rychlost), a pak dala po kouskach máslo a slehala ještě par min. Evi asi se to máslo nemá slehat moc dlouho viďte? Chjo. Snad se to spoji. Zkusila jsem vodní lázeň. Už je zpátky v lednici tak uvidím.

Eva
2.12.2018 22:45

Nemusí se to šlehat moc dlouho, protože ono se to nějak zvlášť nenašlehá do objemu. Možná dokonce vůbec. Na druhou stranu nevidím důvod, proč by se to mělo delším šleháním srazit. Leda byste to šlehala tak dlouho, že by krém vychladl a čokoláda už začala tuhnout. Mně se to ale do takového stavu nikdy přivést nepovedlo, tuhnout to začalo až opravdu v chladu, tedy v ledničce.

Šárka
8.2.2019 14:21

Dobrý den, prvně zkouším tento krém a mám opačný problém, krém je i po dlouhém chlazení hodně řídký a netuším proč 🙈jinak stránky skvěle, využívám návod na potahovany dort

Eva
15.2.2019 21:34

Také netuším proč.

Marie
5.3.2019 9:32

Dobrý den,
Je možné dát ganache pod marcipán? Synovec potřebuje zelený čokoládový dort. 😀
Děkuji za odpověď a přeji hezký den. 🙂

Eva
14.3.2019 15:50

Ano.

Monika
15.9.2019 13:13

Dobry den, uvadite, ze byste tento cokoladovy dort nepotahovala nicim jinym nez mandl.marcipanem, myslite ze s fondanem zn. Smartflex s vanilkovou prichuti by se neco pokazilo? Dekuji za odpoved:)

Čokoládový krém
10.6.2020 9:39

Já jsem tam přidávala čokoládový krém od Janka a musím se pochválit , že se to moc povedlo.

Jana
4.6.2021 10:15

Krém je opravdu luxusní.

Žaneta
21.10.2021 8:51

Dobrý den, jde tento krém použít na dort typu Fault Line, kde uprostřed bude fondánový list? Myslela jsem, aby to po fondánovém listu nezačalo sjíždět dolů. Děkuji

Michaela
3.1.2024 10:50

Hezký den, dort vypadá báječně. Chci ho udělat dceru k Narozeninám. Chci se zeptat jakou čokoládu jste použila na korpus? Děkuji ☺️

Jméno, e-mail, ani stránku nemusíte vyplňovat. Vložený e-mail nebude zveřejněn ani nikomu předán, může být použit pro získání obrázku avataru ze služeb třetích stran. Pokud chcete mít u komentáře lepší obrázek, použijte gravatar.com. Odesláním komentáře nám udělujete právo k jeho zveřejnění i k cenzuře.


Kousek dortu
Rybí oko
Eva@KousekDortu.cz
© 2013-16 KousekDortu.cz

Navrženo pro mobily