Je libo kousek dortu?

KousekDortu.cz

Dorty, koláče, bonbóny, sladkosti …

Tipy na nejlepší dárky pro vaše blízké.

Kuchařku „Je libo kousek dortu?“ můžete koupit buď u nás nebo v e-shopech s knihami.

Máslový krém nastavený bílkovým sněhem

maslovy_krem

Potahované dorty dělám nejraději v kombinaci s máslovým krémem, mj. i proto, že s ním pak můžu dort snadno obmazat a zarovnat pod potah. Kromě toho mám máslový krém ráda a díky své neutrální chuti se také dobře dochucuje. Mám ovšem na mysli odlehčenou variantu – ne čistý máslový krém a už vůbec ne máslový krém podle amerického receptu, to je totiž spíš cukr s máslem.

Existuje několik způsobů, čím máslo nastavit, aby se krém odlehčil. Suverénně nejrozšířenější v českých vodách je způsob nastavení máslového krému pudinkem. Uvaří se pudink vanilkový – a je to vanilkový krém. Z pudinku čokoládového vznikne jednoduše krém čokoládový, z malinového zase malinový atd. Pro mě takové krémy chutnají všechny stejně, a to jako pudink. Pudink mám ráda, ale určitě to není to, co bych chtěla cítit ve slavnostním dortu. Ale proti chuti…

Já nastavuji máslový krém bílkovým sněhem, a na lepší způsob jsem zatím nepřišla. Krém se tím krásně odlehčí a zjemní, získá bělostnější barvu. Objemově obsahuje víc sněhu než másla, takže se významně uspoří i na kaloriích. K získání jednotlivých příchutí používám tyto způsoby:

  • pro vanilkovou příchuť přidám trochu vanilkové pasty (vanilka vs. vanilkový pudink je jako nebe a dudy)
  • pro malinovou příchuť rozvařím maliny, propasíruji a zredukuji, a toto pyré pak zašlehám do krému (stejně lze postupovat i u jahod a jiného ovoce)
  • intenzivní citronovou příchuť docílím snadno přidáním citronového krému lemon curd, chce to ale nějaký dobrý, protože z některých levných jsem cítila vajíčka, což nebylo moc příjemné
  • kávovou chuť získám vmícháním několika lžic uvařené silnější kávy, jedno jaké, já používám rozpustnou (jde jen o to, aby kafe bylo dobré, ne každé totiž chutná tak, jak by mělo)
  • čokoládový krém dostanu vmícháním rozpuštěné čokolády, ale takový krém je pro mě pořád málo čokoládový, takže dělám opačný postup: připravím ganachový krém a do něj zašlehám kousek másla (viz zde).

Je pravda, že takové způsoby ochucování vyjdou dráž než pudinkový prášek, ale chuť je pro mě na dortu nejdůležitější, tak nelituji investovat.

Pokud jde o práci s máslovo-bílkovým krémem, má stejné vlastnosti jako základní máslový krém, tzn. že po zatuhnutí je krásně pevný a lze s ním bez problémů zdobit trezírovacími špičkami. Příprava není složitá a až vyzkoušíte, určitě pochopíte, proč tento krém tak vynáším do nebes.

Recept

  • 1 bílek
  • 55 g cukru krupice
  • 80 g změklého másla
  1. Bílky s cukrem dám do kovové misky, tu postavím na hrnec s trochou vody a dám vařit. Nad vodní párou pak drátěnou metlou šlehám tak dlouho, až se cukr rozpustí – to poznám tak, že když bílky promnu mezi palcem a ukazovákem, směs musí být hladká, bez známek zrníček cukru. To by vlastně stačilo, ale je dobré zahřát bílky na vyšší teplotu kvůli většímu pocitu jistoty ze syrových vajec. Pokud máte teploměr, pak je dobré přivést bílky k teplotě asi 70°C, jinak můžete zahřívat tak dlouho, dokud vám to přijde bezpečné. Směs šleháním zmatní, při promnutí mezi prsty je lepkavá a během zahřívání se na ní vytvoří bílá pěna. Pozor však na příliš vysokou teplotu, bílky se nesmí srazit, což lze kontrolovat např. počichem – jakmile začnete cítit vařená vejce, je to moc. V každém případě to chce stále míchat.
  2. Misku sundám z páry a elektrickým šlehačem šlehám na nejvyšší rychlost až do vychladnutí. Získám tak hustý, mírně lepkavý sníh, který visí poddajně z metly dolů, ale ani se nehne.
  3. Měkké (opravdu hodně měkké) máslo zamíchám do bílkového sněhu, až se vše dobře spojí. Někdo máslo do sněhu zašlehává, mně se krém tímto způsobem srazil, tak jen vmíchávám. (U sraženého máslového krému se vše napraví tak, že se krém dá nahřát nad vodní páru, on povolí a spojí se, jen je pak trochu řidší a musí se nechat před použitím znovu trochu ztuhnout v lednici.) Je hotovo a zbývá jen dochutit.
  4. Na jeden obvyklý dort (cca 20 cm průměr) je potřeba připravit krém asi ze tří bílků, s rezervou nebo pokud chcete dort krémem i nazdobit místo potahu raději ze čtyř.

krem_priprava1 krem_priprava2

krem_priprava3 krem_priprava4

Tipy: Dlouho se mi stávalo, že asi v polovině zašlehávání másla do sněhu se krém začal srážet. Podle ohlasů se to stává i jiným. Ale v poslední době jsem si vyzkoušela postup, během kterého vše proběhlo v pořádku. A sice. Ve videu k tomuto receptu používala dotyčná paní cukrářka kuchyňský robot. A když vyšlehala sníh, vyměnila šlehací metly za pádlo (myslím aspoň, že se tomu tak říká). Řekla jsem si, že to asi má význam, takže doporučuji to také udělat – máte-li robot. Já robot nemám, jen klasický elektrický šlehač. Proto v této fázi jednu metlu vyndám a používám jen tu jednu zbývající. Vypadá to divně, ale šlehání pak není tak intenzivní. (Je to zajímavý trik, který mám od jakéhosi kuchaře, jenž toto doporučil při míchání bílkové polevy na perníčky, která se nesmí přešlehat.) A tak začnu s tou jednou metlou zašlehávat měkké máslo, na nejnižší rychlost, postupně tam házím malý kousek po kousku, nečekám, až se každý kousek dokonale rozmíchá, prostě to tam postupně naláduji. A pak šlehám až do hladka. A musím zaklepat, zatím se mi srážení vyhýbá.

Komentáře: 206

lusila
3.4.2014 21:55

O bílkovém krému jsem slyšela poprvé,tak jsem ho vyzkoušela a ochutila kávou.Nejdříve po přidání másla se mi krém srazil a to jsem ho míchala ručně, ale během minuty dalšího míchání se krém opět krásně spojil a byl hladký.Chuťově strašně dobrý.Od teď má místo v mém pečení.Děkuji

Eva
4.4.2014 19:48

To se mi taky často stává, že se srazí, přesně ani nevím proč, ale zaručeně vždy, když jsem používala elektrický šlehač, tak v závěru. Takže teď ze začátku používám šlehač na nízkou rychlost (v robotu by asi byla vhodná pádla, ale já robot nemám) a pak střídavě kouzlím s metlou a gumovou stěrkou, a je to lepší. A když už se stane a srazí se, tak ho dám nad páru, aby v teple povolil, vymíchám dohladka a je to. Jen ho pak musím nechat znovu ztuhnout. Jinak na krém nedám dopustit, protože má všechny skvělé vlastnosti máslového krému, hodí se skvěle do potahovaných dortů, ale je krásně odlehčený a výborně přejímá chutě, protože sám je chuťově dost neutrální. Když si třeba svařím mražené maliny nebo jahody s cukrem na hódně hustý sirup a ten pak v štědré dávce zamíchám do krému, je to jedna báseň. 🙂

Cervenej_cudlik
15.4.2014 21:05

V první řadě chci pochválit tyto úžasné stránky, hned mám chuť vyzkoušet několik receptů. Tento krém chci vyzkoušet od té doby, co jste mi ho poradila na jiných stránkách, potřebuji ale karamelovou příchuť. Chci se tedy zeptat zda je možné tento krém ochutit karamelovým Salkem?

Eva
16.4.2014 16:17

Určitě to možné je, do máslového krému lze zašlehat pro ochucení v podstatě cokoli. Já osobně bych spíš měla problém se Salkem jako takovým, protože mi jeho chuť příliš karamel nepřipomíná, ale mnohým chutná, takže proč ne. Jestli máte náladu, můžete zkusit udělat karamelový základ z krému na tento dort http://kousekdortu.cz/cokoladovo-orechovy-dort-s-karamelovym-kremem/ a pak jej jen místo mascarpone zamíchat do máslového krému. Karamelovost zaručena. 🙂 A jinak Vám moc děkuji a budu se snažit dál, receptů na vyzkoušení mám zatím nasbíraných dost. 🙂

Klára
2.5.2014 21:12

Dobry vecer, pustila jsem se do kremu a i pri opatrnem zaslehavani se zdrcnul. Nahrala jsem jej a spojila, ale pripada mi, ze uz nechce tuhnout zpet. Jak dlouho mam cekat jestli jeste ztuhne? Mate to ozkousene? Diky za info

Eva
3.5.2014 13:48

Už asi s křížkem po funuse, ale ano, chvíli to trvá, než krém ztuhne, pokud je nutné ho nahřát. Ale ztuhnout by měl, pokud byl sníh dobře nahřátý a vyšlehaný, a pokud jste jej opravdu jen nahřála a neprovařila. 🙂 Když se mi něco takového stane v průběhu výroby dortu, tak pak taky netrpělivostí rostu, kdy už to konečně zatuhne, abych mohla pokračovat v práci. 🙂 A určitě tedy dát do lednice (ale v průběhu krém promíchávat, protože netuhne rovnoměrně), já někdy v zoufalství i do mrazáku, při pokojové teplotě by krém nejspíš neztuhnul nikdy.

Adéla
14.5.2014 20:11

Především chválím úžasné stránky na kterých se inspiruji při výrobě dortíků, jak krémy, tak ganache, polevy atd.jsem se všechny naučila od vás. Máte vše krásně vysvětlené a závidím, že máte tak bohaté zkušenosti a fantazii, já co neodkoukám, to neudělám 😀 Ale tak žádný učený z nebe nespadl, jednou třeba také budu tak dobrá jako vy.
K Swiss Meringue buttercream, také se mi srazil,ale po krátkém,opravdu krátkém nahřátí se krásně spojil a po opětovném vyšlehání do tuha jsem ani nemusela dávat chladit.Chuťově u mne zvítězil, protože se hlavně zabývám cupcakeama,hledala jsem nějaký krém který bude dobře držet a bude se s ním dobře zdobit a tento krém mé požadavky splnil na jedničku, a hlavně jé krásně sladký aniž by vám mezi zuby chroupal moučkový cukr jako se to děje u amerických máslových krémů kde dávají 500g na jedno máslo.Jedním slovem to byl HNUS!A to jsem toho cukru dala podstatně méně.Nechápu jak jim to může chutnat.Takže tento krém u mě dostal jedničku s hvězdičkou,mohu jen doporučit.V těsném závěsu jsou pak šlehané ganachové krémy.

Eva
14.5.2014 22:28

Mockrát děkuji, ale rozhodně moje zkušenosti nejsou bohaté, dělám dorty teprve asi rok a pořád se mám co učit. A stejně jak Vy – všechno musím odkoukat, ale na internetu je naštěstí inspirace habaděj.
„Chemii“ srážení tohoto krému jsem ještě úplně nepochopila, podle videa, které jsem zhlédla, by se prostě mělo máslo postupně zašlehat do sněhu a hotovo. Mě se vždycky asi v půli dávkování začne krém srážet. Ale teď jsem dělala máslový krém s vyšlehanými celými vejci, což je vlastně to samé, a tak opět: pomalu jsem zašlehávala, ono se to za chvíli začalo srážet, tak jsem vypnula šlehač, naštvaně tam hodila zbývající měkké máslo všechno najednou a začala to zuřivě míchat drátěnou metlou… a krém byl najednou hladký. Tak třeba to je ten správný postup? 🙂 Ale souhlasím, že je tenhle krém skvělý, pro mě byl taky objev. (Apropos, ty americké máslové krémy – já si nejdřív myslela, že je v receptech chyba, že tolik cukru se do másla ani zašlehat nedá.)

iveta
20.5.2014 21:09

Dobrý den,ráda bych se zeptala,co je přesně myšleno pod pojmem
„standartní velikost dortu“.moc děkuji za odpověd a také moc děkuji za úžasné stránky,Iveta

Eva
21.5.2014 1:16

Pro mě je to dort o průměru cca 20 cm (upečený, bez potahu apod.) – takovou mám rozkládací formu a takový nám jako velký dort vždy bohatě stačí. 🙂

Adéla
22.5.2014 19:00

Tak chyba to nebyla,protože jsem to viděla ve více receptech, zašlehat se dá , krém je krásně nadýchaný, jako sníh ale chřoupe to šíleně. A ani se nedivím, vždyť oni mají sladký i chleba, a proto taky vypadají jak vypadají 😀 No jsem na to zvědavá, v červnu k nám má přijet návštěva z USA tak se chystám na cup cakes, jsem zvědavá co na ně budou říkat, snad si neuříznu ostudu, ale při nejmenším řeknou, že je to málo sladké 😀

Eva
23.5.2014 0:54

Já myslím, že návštěva z USA konečně pozná, co je opravdu dobré. 🙂

lusila
24.6.2014 5:17

Dobrý den.Mám ještě dotaz k tomuhle krému. Musím do něj vmíchat másĺo,nebo ho můžu použít bez másla? Chci dělat pistáciový a nevím jestli by bez másla zůstal stále tak tuhý.Jde o to, že s máslem, když byl v lednici už na dortu, tak byl strašně tuhý.

Eva
24.6.2014 11:02

Tento krém v lednici opravdu zatuhne (což je dobře), ale v teple, při pokojové teplotě, zanedlouho poleví. Chce to jen před konzumací dort včas vyndat z lednice. Kdyby se tam máslo nedalo, zůstal by jen čistý sníh, který bych asi krémem nenazvala, ale dá se na dort použít také, jestli máte sníh rádi. Spíš ale na povrch na obmazání dortu, protože by zevnitř dortu pod tíhou vrstev vytékal. U něj ale naopak nedosáhnete, aby ztuhnul, ani v lednici. Přesto na dortu by držet měl, ovšem kdybyste do něj přimíchala něco řídkého na ochucení, co také netuhne, asi už by pak tekl. Ergo mleté pistácie by šly, ještě by ho zahustily, pistáciovou pastu bych nedoporučovala.

Michaela
21.7.2014 15:48

Dobry den kde seženu vanilkovou pastu ? Je to jako vanilkove aroma?

Eva
21.7.2014 18:01

U příspěvku „vanilková pasta“ najdete v diskusi odkaz na e-shop, kde se dá koupit. Jinak samozřejmě lze místo pasty použít pravý vanilkový lusk, s pastou je to jen jednodušší. A také lze použít vanilkový extrakt, ale zdůrazňuji slovo extrakt. Umělá aromata rozhodně nedoporučuji, nemají s chutí, kterou se snaží napodobit, mnoho společného, škoda peněz (i když je pravda, že stojí jen asi 15Kč, což ale plně vystihuje jejich skutečnou hodnotu).

Michaela
22.7.2014 22:04

Dekuju moc za rady… Ja se omlouvám ze porat otravuju… Nejsem si jista tim zvoleným dortem.. Jaky by jste dělala vy? Aby si opravdu aspon trosku pochutnali.. Nakonec bude čtyř patrový..zitra zkusím ten původní ale porat přemýšlím nad jiným..

Eva
23.7.2014 14:40

Neotravujete, ale spíš Vám nejsem schopná poradit. Troufám si tvrdit, že všechny recepty, které uvádím, jsou dobré, ale každému chutná něco jiného. Nejlepší by bylo poradit se s těmi, pro které je dort určen. Já peču v podstatě jen pro nás, ale když mám upéct třeba dort pro mamku nebo sestru, taky jim řeknu, ať si vyberou samy, jaký chtějí. A samozřejmě pomůže udělat si vzorky z malých množství (těsta i krémy) a ochutnat, já bych určitě neupekla dort pro někoho jiného podle receptu, který jsem ještě nezkoušela.

Blanka
11.8.2014 19:21

Děkuji za Vaše rady, tento recept znám, ale také jsem do teď měla problém se srážením, vyzkouším Váš trik. Vaše stránky jsou úžasné, tolik rad jako od maminky, to se dnes moc nevidí. Děkuji Vám a přeji spoustu voňavého pečení!

Eva
11.8.2014 22:23

To je moc milé, co píšete, děkuju.

Zdena
20.8.2014 16:11

Nejprve bych Vám chtěla poděkovat za zveřejnění receptů na vaše báječné dorty,ne každý to tak ochotně udělá a jestli můžu něco k tomuto krému.Přesně takový jsem ještě nedělala,ale z celých vajec ano.Přišla jsem na to,že když se to dělá opačně-našlehá se máslo a do toho se pomalu zašlehává vychládlá uvařená vaječná směs,krém se nesrazí.Nevím,jestli to funguje i u bílkového sněhu,při první příležitosti zkusím,ale možná ano.Ještě jednou děkuji za recepty,určitě jich několik vyzkouším.

Eva
20.8.2014 20:01

Asi není důvod, proč by to nemělo fungovat, takže díky za zkušenost. A o recepty se podělím ráda; člověk je od přírody ješita a rád se pochlubí, mě nevyjímaje. 🙂

Milena Ješátková
27.8.2014 19:34

Včera jsem objevila Vaše, musím říct ůžasné stranky. Vaření a pečení je můj velký koníček, hodně lpím na kvalitě, ale i estetice finálního produktu. Celkem i dost receptů a různých vychytávek, které uvádíte znám. Ale způsob prezentace, popis postupů k čemukoli, nádherné ztvárnění dortů a jejich foto, to je prostě velká lahoda! Řekla bych, že vyšší ůroveň než-li v různých kuchařkách.
Právě se chystám na čokoládový dort s marcipánem a moc se na to těším. Jako stejně se těším na čtení Vašich dalších receptů a rad.
Děkuji za hezké a užitečné chvíle a zdravím Milena Ješátková

Eva
27.8.2014 21:11

Moc Vám děkuji za milá slova, opravdu hezky se to čte, i když pořád se učím. Vysedávám u internetu, zkoumám nejrůznější recepty, porovnávám, upravuji, zkouším, znovu upravuji, a tak pořád dokola, až jsem konečně spokojená. A když to pak dám k dispozici sem na stránky, snažím se vše popsat co nejpodrobněji, právě proto že vím, jak málo stačí, aby se něco nepovedlo. No a fotka dělá hodně, takže se snažím. 🙂 Vždycky mě potěší, když recepty a rady přijdou vhod někomu dalšímu, a úplně nejlepší je, když někdo napíše, že mu to chutnalo. Budu ráda, když se budete vracet – vynasnažím se, abyste k tomu měla důvod. Mějte se hezky. Eva

Daniela
1.9.2014 14:50

Ja znam krem nastavovany snehem z bilku uz strasne dlouho, babicka delavala kremy jedine se snehem. A po pravde musim rict, ze se mi snad jese nestalo, ze by se mi srazil. Tak jsem si rikala, ze zkusim poradit. Pri cteni toho postupu mi totiz doslo, ze vy vsichni asi slehate/michate snih a do nej pridavate maslo. Tak to otocte jak pise pani Zdena ja nejdriv rozsleham maslo a do nej pridavam snih a vazne se mi jeste nestalo, ze by to nevyslo(ani u babi nepamatuju, ze by se ji srazel krem) ;-).. Proste zkuste a uvidite, treba vam to pomuze.

Eva
1.9.2014 18:08

Děkuji Vám. Babičky jsou prostě nejšikovnější. 🙂

Maubi
1.9.2014 23:42

Dobrý den, budu dělat svůj první potahovaný dort pro svého dědu který slaví 71 let a zvolila jsem tento krém s tím, že do něj přidám čerstvé jahody 🙂 jen nevím jestli jsem správně pochopila ty suroviny.. formu mám taky 20cm v prumeru, mám dát tedy alespon 3-4 bílky a 55 g cukru krupice
80 g změklého másla? nebo to mám také z trojnásobit? protože je u tohoto počtu napsan 1 bílek… raději se ptám…. moc moc děkuji za odpověd a hezké stránky 🙂 Míša

Maubi
2.9.2014 0:07

a ještě dotazek, zkusím ten čoko korpus a chtěla bych do jednoho patra dát jahodovy krém a do druheho tento bílkový…myslíte, že to bude poživatelne? 🙂 děkuji moooc

Eva
10.9.2014 17:35

Průšvih, teprve teď jsem se dostala k Vašemu dotazu, a už je nejspíš pozdě. Byla jsem od začátku září na dovolené a občas jsem sice koukla do mailu, jestli něco nepřišlo, ale Vaše dotazy byly z nějakého podivného důvodu zařazeny mezi spamy a až teď jsem je při kontrole objevila. No ale kdyby ještě pozdě nebylo, tak tedy:
Na 20cm dort by měl stačit krém ze 3 bílků, když jím nechcete i zdobit a budete potahovat. A množství v receptu je takové jaké je, takže když znásobíte počet bílků, musíte stejně znásobit i množství ostatních surovin.
Sice nevím, jaký jahodový krém chcete použít, ale nevidím důvod, proč by to nemělo být poživatelné. 🙂 Tento krém je vlastně stejný jako máslový, jen mnohem lehčí, a je víceméně chuťově neutrální. Kdybyste měla třeba vanilkový extrakt a trošku ho tam kápla, bude to moc dobrý, jemný, základní vanilkový krémík, který se dá nakombinovat s čímkoli.

Cíba
25.9.2014 13:50

zdravím Vás a děkuji za stránky…jsou bezvadný, podle vašich postupů se dá zvládnout všechno! A to i když jsem opravdu začátečnice a ještě ke všemu ne moc zručná 🙂 Dělala jsem krém do dortu pro neteř a přidala jsem do něj karamelový základ, jak jste radila (viz výše) a bylo to naprosto luxusní…takže můžu všem doporučit! A ještě jednou děkuji, budu Vás dál následovat 🙂

Eva
25.9.2014 13:55

Jen následujte, budu ráda. Postupy jsou tak polopatické proto, že sama jsem jelito a každou chvíli něco vlastní hloupostí zkazím, tak se toho samého snažím vyvarovat ostatní. 🙂

Lucie
13.10.2014 22:06

Dobrý den, tak jsem úplnou náhodou na netu narazila na tyto šikovné stránky a v současné chvíli hledám tip na dobrý a přitom jiný krém, než jsem doposud dělala. U receptu na krém z bílků píšete, že na celý dort je potřeba z dávky 3 bílků. Logicky tedy vše ztrojnásobit? 240 g másla a 165 g cukru? Asi hloupý dotaz že 🙂 Děkuji za odpověď a přeji hezký večer.

Eva
13.10.2014 22:15

Dobrý den, žádný dotaz není hloupý, lépe se ujistit, než pokazit. Ale je to, jak píšete. Když se ztrojnásobí bílky, ztrojnásobí se i všechno ostatní. Jen bych možná ještě zdůraznila, že tím dortem myslím dort o průměru asi 20 cm. To je pro mě takový normální dort, ale jak jsem zjistila, jinde jsou zvyklí péct o dost větší kousky, takže tolik pro upřesnění. I Vám přeji hezký večer.

jitka
20.10.2014 6:56

Tak ja jsem tenhle krem pouzila do dortu a nikomu moc nechutnal.Bylo to moc sladký a bylo tam hrozne cítit máslo.Priste bych si ho musela trosku poupravit. Nezlobte se asi máme divný chute

Eva
20.10.2014 13:06

To je zajímavé, na jeden bílek a třetinu másla není 5 dkg cukru moc – aspoň podle mě. Američani by tam dali asi 10x tolik. 🙂 A objemově je bílkového sněhu víc než másla. No co se dá dělat. Já se nezlobím, jen je mi líto, že vám to nechutnalo. Každopádně tento základní krém to chce vždycky dochutit, přinejmenším pravou vanilkou, samotný je tak trochu o ničem.

Michala
23.10.2014 9:41

Dobrý den, prvně bych chtěla poděkovat za stránky, jsou opravdu užitečné a velmi precizně udělané :-)). Chtěla bych zkusit tenhle krém, jednu variantu bych chtěla malinovou a druhou právě nevím, co k tomu 🙁 do vanilkového krému se musí dávat opravdu vanilková pasta a nebo stačí vanilkové aroma (jsem studentka a nechce se mi kupovat vanilková pasta kvůli jedné lžičce ). Nenapadá vás nějaká kombinace? Nerada bych dort pokazila kvůli tomu, že špatně nakombinuji chutě, popřípadě, je možné krém nechat bez příchutě. Nějjednoduší varianta by byla udělat jen malinový krém, ale líbí se mi ty barevné kontrasty, proto se ptám. Moc děkuji jak za odpověď, tak za stránky :-))

Anonymní
23.10.2014 9:57

krásné stránky, moc chválím 🙂

Eva
27.10.2014 21:46

Děkuji. 🙂 Tak tento krém bych určitě doporučila nějak ochutit, protože sám o sobě vlastně žádnou pořádnou chuť nemá. Vanilka stačí, a nemusí to být samozřejmě vanilková pasta, extrakt stačí. K malinovému krému je vanilkový dobrá kombinace, také jsem to tak dělala. Jinak se k malinám skvěle hodí hořká čokoláda, takže třeba tento čokoládový krém by byl také vhodný: http://kousekdortu.cz/cokoladovy-dort-s-marcipanem/. Jiné kombinace, které by se s malinami doplňovaly tak dobře jako tyto dvě, mě nenapadají. A omlouvám se za prodlevu s odpovědí.

Lenka
1.12.2014 22:27

Dobrý den,
je možné krém ochutit víceprocentním alkoholem např. bílým rumem? Nebude to mít vliv na jeho tuhnutí?
díky 🙂

Eva
1.12.2014 22:59

No, předpokládám, že ho tam asi nebudete dávat kdovíkolik. Tento konkrétní krém jsem sice alkoholem neochucovala, ale ochucovala jsem ho kávou. Tak bych řekla, že by neměl být rozdíl, jestli do krému přidávám kafe (v podstatě vodu) nebo alkohol. A s kávou problém nebyl, dala jsem ho tam docela i dost (relativně) a krém zatuhnul bez problémů. Takže já bych se toho nebála. Ale alkohol bych určitě všlehávala po troškách (maximálně malou lžičku najednou, spíš méně, klidně i po kapkách, a teprve až by se to spojilo s krémem, tak bych přidala) – jednak abych právě pozorovala, co se s krémem děje, ale i proto, aby se nesrazil, což máslo ve styku s tekutinou rádo dělá. … Ostatně co se tak může nejhoršího stát? Leda že se to vyhodí. 🙂

Lenka
2.12.2014 15:57

Děkuju. Vyzkouším to po troškách 🙂 Ještě se zeptám, chtěla bych na dort dát obrázek z jedlého papíru a okolo ho odekorovat tímto krémem (mělo by to vypadat jako sníh). V tomto receptu není žádná tekutina, takže podle mých úvah by papír vlhnout neměl, ale bohužel mi to neumí zodpovědět ani výrobce. Nemáte nějakou zkušenost? děkuju 🙂

Eva
2.12.2014 18:38

S jedlým papírem zkušenost nemám, ale v krému opravdu není nic, kvůli čemu by mělo cokoli vlhnout. Vždyť i proto se krém může dávat pod všemožné potahovky. Já bych se toho nebála, ale já ten dort dělat nebudu. 🙂

Zdeňka
13.12.2014 17:08

Dobrý den,
rovněž bych chtěla pochválit Vaše stránky, na kterých se také ráda nechávám inspirovat. Velmi ráda peču a mám také zkušenosti s přípravou různých krémů. Možná mám dobrou radu cukrářky: pokud chceme nějakou hmotu spojovat s máslem a nechceme, aby se nám krém srazil, měli bychom ohlídat, aby hmota měla přibližně stejnou teplotu jako máslo.
Jinak všem přeji hezké Vánoce a jdu připravit kávový krém.

Ivča
25.2.2015 16:40

Dobrý den, chci vyzkoušet tento recept, akorát nevím, kdy a v jaké podobě přidat čokoládu, abych získala čokoládový krém, kterým budu dort zdobit. Děkuji

Eva
25.2.2015 22:08

Dobrý den i Vám. Já takto čokoládový krém nedělám, ten dělám jako ganachový s kouskem másla, aby byl echt čokoládový. Ale pokud chcete přidat čokoládu do tohoto krému, tak asi stejným způsobem jako do čistě máslového, prostě nakonec do vystydlého krému zašlehat rozpuštěnou zchladlou čokoládu. Množství čokolády asi podle chuti. Ale osobní zkušenost s tím nemám.

Blanka
6.3.2015 12:48

Výborný krém, používám přírodní cukr, takže má tokový Ivory odstín, přidala jsem pravý vanilkový prášek a chuť je výborná, už nikdy mléčné pudinky – nikdy jsem je neměla ráda! Děkuji 🙂

Eva
6.3.2015 17:56

Souhlasím všemi deseti, taky si ho nemohu vynachválit. 🙂 Ale někdo má zase ty pudinky rád, to je prostě otázka chuti.

Jitka
8.3.2015 22:33

Krásný den přeji…
Nejdříve musím velmi pochválit vaše úžasné stránky!
Mám dotaz jestli jste nezkoušela přidávat do krémů vinný kamen (creme der tartar).? Viděla jsem na youtube v americkém receptu.. Jinak postup byl v podstatě skoro stejný.Vařili cukr s vodou (hodně cukru)

Eva
8.3.2015 23:30

Děkuji. Vinný kámen mám, ale leží mi tu bez užitku. V Americe ho přidávají do bílkového sněhu, aby byl pevnější. Někteří ale taky píší, že ovlivňuje chuť k horšímu, že ho pak cítí. Protože jsem chtěla vyzkoušet andělský dort, který je v podstatě jen ze sněhu, tak jsem si vinný kámen koupila. Dort mi tedy ani napotřetí nevyšel, on se taky dost blbě dělá bez speciální formy, nicméně když už jsem kámen měla, tak jsem ho párkrát použila do sněhových pusinek, ale nějak jsem žádný efekt nepozorovala. Takže jak jsem psala, leží mi tu bez užitku, možná je i prošlý. Na druhou stranu chci věřit, že ho v cizině nepoužívají jen tak, že to nějaký smysl má. Tak jestli ho máte, můžete vyzkoušet a posoudit sama.

simonq
26.3.2015 13:29

Dobrý den měla bych dotaz na másloví krém lze ho udělat dřív a dat ho do chladu ..děkuji

Eva
26.3.2015 18:50

Ano, můžete to tak udělat.

Bára
8.4.2015 19:23

Dobrý den, musím vám poděkovat za recept na tento skvěle univerzální krém. Povedl se mi napoprvé, chucený kávou chutná skvěle, tak snad bude chutnat na dortu i oslavenci 🙂

Eva
8.4.2015 21:27

Ještě aby nechutnal. 🙂 Ale vážně, tenhle krém je fakt skvělý, mám ho taky moc ráda.

Markéta
11.4.2015 20:29

Musím říct, že tento krém je naprosto “ žrací „. Dnes jsem udělala s jahodovou příchutí a musím říct, že jsem normálně ujídala ne po lžičce, ale po LŽÍCÍCH 😀 dělala jsem muffiny a tento krémík jsem dávala nahoru a všem moc chutnal. Děkuji za super inspiraci. Markéta

Eva
11.4.2015 21:58

No co, víc jak polovina objemu je bílkový sníh a ten snad nemá ani žádné kalorie, takže pohoda. Hlavně že zbylo něco na ty muffiny. 🙂

Iva
20.4.2015 8:05

Dobrý den, zkoušela jsem dělat krém s bílk.sněhem ( do teď jsem máslové krémy zpevňovala pudingem)
Nápad nadstavení sněhem se mi moc líbí a dobře se s ním pracuje. Jen jsem byla překvapená, že se původní sněhový objem po zamíchání másla trochu zmenšil. Zní to logicky, přesto mě to překvapilo – já počítala s tím, že ještě trochu „nabude“ a ne že ho bude objemově méně (pracovala jsem se 3 bílky podle Vašeho návodu) Má otázka zní : “ je to tak vpořádku? Nebo jsem došlehávala s máslem krátkou dobu a časem by krém „nabyl“ ? Dík za odpoveď Iv.

Eva
20.4.2015 10:43

Po pravdě řečeno jsem nikdy nezkoumala, jak se změní objem, ale asi sníh opravdu tím, jak se spojí s máslem a „zhutní se“, tak se objemově zmenší. Každopádně to šlehání slouží jen k tomu, aby se sníh s máslem dobře spojily, takže delší doba šlehání by ničemu nepomohla.

Pavla
15.5.2015 15:19

Dobrý den! lze tento krém barvit také potravinářskými barvami? děkuji!

Eva
15.5.2015 16:47

Samozřejmě.

Petra Burianová
15.5.2015 17:38

Dobrý den,
potřebuji pistáciový krém do dortu. Tento mě zaujal. Proč do něj nedoporučujete pistáciovou pastu jen mleté pistácie?
Děkuji předem za odpověď.

Eva
16.5.2015 21:52

Není pravda, že nedoporučuji pistáciovou pastu, vždyť ji mám sama v tomto receptu http://kousekdortu.cz/pistaciovy-a-malinovy-pusinkovy-dort/ Vy asi narážíte na dotaz od Lusily, která chtěla dělat tento máslový krém bez másla. 🙂 To pak zbude jen tuhý bílkový sníh, do kterého kdybyste vmíchala pistáciovou pastu (zvlášť kupovanou, která je na rozdíl od domácí dost řídká), tak už by to na dortu moc nedrželo.

Petra Burianová
21.5.2015 8:17

Tak Vám musím moc poděkovat. Krém se zadařil a je úžasný. Krásně se s ním pracovalo a o sražení se ani nepokusil 🙂 Zároveň moc chválím vaše sladké tvoření. Pokrokové a vkusné. Budu se určitě vracet!

Eva
21.5.2015 10:28

Skvěle. 🙂 Děkuji a budu ráda, když se vrátíte.

jana
25.5.2015 17:27

Chválim ako každemu poradíte a so svojími skusenostami sa podelíte…
Želám vela úspechov, a budem sa určite vraciat…

Eva
25.5.2015 21:24

Ono toho není mnoho, oč bych se mohla podělit, takže když už se něco najde, tak to udělám s radostí. 🙂

andy
28.5.2015 11:35

Luxusně užasný krém, neskutečně variabilní a hlavně opravdu drží jak beton a nehne se 🙂 Udělala jsem na zkoušku kávový, ananasový, citronový a ořechový a všechny jsou perfektní, nádherně ztuhlé, sice jim to malinko déle trvalo než u klasického máslového krému ale výsledek je pecka… chválím a děkuji za úžasný receptík…

Eva
28.5.2015 21:20

Na zkoušku, a hned čtyři. Vy teda frčíte. 🙂

AnaLisa
4.6.2015 18:17

Skvělý krém. Byl opravdu chutný.

Eva
4.6.2015 20:07

Nedám na něj dopustit. 😉

andy
11.6.2015 23:25

Tak dnes jsem udělala nutelový a jahodový (s kousky jahod), jelikož se 4 předchozí varianty „na zkoušku“osvědčily… opět musí pochválit, variant je bezpočet a mám dojem, že jiné již dělat nebudu. Doporučuji všemi deseti 😀

Marci
25.6.2015 13:25

Zdravím, nezkoušela jste ty bílky míchat s pudingovým krémem?

Eva
25.6.2015 22:30

Ne.

Michaela
5.7.2015 22:15

Dobrý den,dnes jsem vyzkoušela váš recept na krém se šlehanými bílky a povedl se,a kromě toho mi moc chutná 🙂 po pravdě jsem měla strach ,že se mi srazí…jak tady většinou píšou,ale to se nestalo 🙂 děkuji za skvělý recept,určitě budu mým zákazníkům tento krém doporučovat 🙂

Eva
5.7.2015 23:29

Tak výborně. 🙂

Zuzka
11.8.2015 9:46

Dobrý den, včera jsem zkoušela Váš recept na krém se šlehanými bílky a musím říci, že byl luxusní.

Eva
11.8.2015 12:25

Mám radost, že se povedl a chutnal. 🙂

Anonymní
23.8.2015 14:48

Dobrý den, dnes jsem zkoušela tento krém. Moc se povedl, nesrazil – dělala jsem to tak, že jsem do rozšlehaného másla vešlehávala uvařený bílkový krém .Krásně se s ním pak pracovalo, jen se mi zdál dost sladký. Myslíte, že bych mohla příště zkusit ubrat trochu cukru ?Uvádíte 55 g na bílek, co kdybych to stáhla na 35 – 40 g. Bude to mít vliv na kvalitu bílkového sněhu ? Děkuji za odpověď.

Eva
23.8.2015 18:01

Mně přespříliš sladký nepřijde, takže mě ani nenapadlo zkoušet to s míň cukrem. Možná taky záleží na velikosti vajec, resp. bílků. Množství cukru určitě hraje roli v tom, jaká bude konzistence sněhu, ale snad by trochu ubrat šlo. Jediná kloudná rada tedy je: vyzkoušejte to. 🙂

Standa
30.8.2015 17:14

Tak nevím, je-li ten, co hledám.
V cukrárně jsem narazil na výborné piškotové řezy, který měly nahoře silnější vrstvu krému s kousíčky jable. Mám za to, že jsem v krému cítil sníh z bílků, možná, že byl i stabilizovaný želatinou a celý povrch krému (tedy řezu) byl poprášen skořicovým cukrem. Chtěl bych si tyto řezy udělat i doma, ale nejsem schopen najít na netu, prootože neznám jeho název. A v cukrárně se to lahodný kouzlo jmenovalo… no, hádejte jak. Jablečný řez! Našel jsem sice podobný výtvor u italských cukrářů, ale popis složen odpovídal jen tak z 80 %.

Eva
30.8.2015 19:20

No tak nejlepší by asi bylo zajít do té cukrárny a zeptat se jich. Akorát že prodavačky nemusí vůbec vědět, co prodávají. A jestli to není echt poctivá domácí cukrárna, tak musíte počítat s tím, že zákusky vyrábějí z různých polotovarů (práškové směsi, ochucovací prostředky), bílky a vejce vůbec se používají sušená, a tak podobně, takže „recept“ by Vám nakonec možná nebyl moc platný. Určitě ale nepoužívali tento krém, právě kvůli těm „syrovým“ bílkům.

Standa
30.8.2015 20:40

Echt je to tak napůl. Slyšel jsem totiž, že si dělají jen tu českou „klasiku“, čímž myslím ty kousky, co za sklem nezmizely z pultů ani po 50 – 60 letech (až tak daleko sahá moje paměť).
To lepší, snad fajnovější zboží jim vozí nějaká velkovýrobna ze Svitávky. Pravda ovšem je, že kdysi to bývala opravdu domácí cukrárna, co si dělala vše sama. Osobně si myslím, že jste to trefila: ani majitelka za pultem u některých kusů nevěděla, z čeho přesně jsou, a tož jsem se raděj na gramáže a receptury neptal.
V každém případě Vám náleží dík za informaci a jsem s pozdravem.

Eva
31.8.2015 15:30

Trochu mě pobavil ten kontrast „fajnovější zboží“ a „velkovýrobna“. Ale tak zase nechci hanět cukrárny. Sice jsem zažila věci, které mi fakt nechutnaly, ale jiné mám naopak ráda. Většinou mi nejvíc sedí právě ta klasika, typicky třeba věnečky, a mám pocit, že vůbec nejlepší jsou tehdy, když je dělají stejně jako třeba před 30-40 lety (až tak daleko zase sahá moje zákusková paměť). Změny bývají spíš k horšímu. Taky svým způsobem rozumím používání polotovarů, kdy se zákusky spíš kompletují než vyrábějí – je to rychlé, snadné, a je jen na nás, co z toho nám bude chutnat a tudíž to i koupíme.
Jestli Vás ale pečení baví, tak zkoušejte a experimentujte. Určitě to nebude stejné, protože ve výrobnách používají jiné suroviny než my doma, ale může to být hodně podobné, a přitom domácí, takže lepší. 😉

Jindřiška
4.9.2015 7:40

Dobrý den, tak jsem zkusila u tohoto krému ubrat cukru, jak jsem se Vás dotazovala o několik komentářů výše. Dala jsem na jeden bílek namísto 55 g jen 40 g a bylo to pro mně tak akorát. Krém je úžasný, nádherně drží a nesrazil se ani trochu. Postupovala jsem zase tak, že jsem vešlehávala sníh do již vymíchaného másla. Mnohokrát děkuji nejen za tento recept…

Eva
4.9.2015 16:54

A já děkuji, že jste se podělila o zkušenost. 🙂

Denisa
17.9.2015 20:17

Uz jsem dle Vasich receptu upekla tri dorty a ten posledni s timto kremem. Musim Vam rict, ze smekam vse co doma mam od klobouku pres cepice az po prilby, protoze opet neskutecny uspech! Krem jsem delala s citronovou pastou z M&S no a to je proste nadhera! Moc dekuji za skvelou inspiraci, zkusenosti no proste vse co tady tak krasne prezentujete!

Eva
17.9.2015 20:37

Jen nechte na hlavě, ještě se budu červenat.

Aneta
24.9.2015 12:52

krásný den, nedá mi to a musím opět Vaše stránky pochválit a vynést do nebes….dorty úžasné a chuťově božské….už nedělám jiné těsto než Vaše piškotové a po dnešním pokusu s máslovo bílkovým krémem…jsem nadšená o to víc dělala jsem malinévý z malin a prostě bez konkurence už se těším až se dort zítra dceři k narozeninám ve školce nakrojí:)
..děkuji za rady a tipy

Eva
24.9.2015 23:04

Aby mi ta chvála nestoupla do hlavy… 😉

Veronika
25.9.2015 18:32

Hezký večer, již jsem několikrát pekla dort s tímto krémem a byl opravdu úžasný. Dcerkám se opět blíží narozeniny, a tak bych se chtěla zeptat, zda je možné tento krém použít pod jedlý papír, případně i na zdobení dortu okolo jedlého papíru? Bojím se, aby se mi ten jedlý papír neroztekl. Předem děkuji za radu.

Eva
25.9.2015 20:52

S jedlým papírem nemám žádné zkušenosti, takže bohužel neporadím. Neroztečou se na něm žádné potahovky, tak jestli to funguje nějak podobně…?

marie holanová
27.9.2015 9:25

Zdravím,máte o fandu víc.Jsem z vašich stránek nadšená.O tomto krému jsem už slyšela,ale ještě jsem nenašla odvahu ho zkusit.Měla bych dotaz,na internetu jsem viděla výrobu růží a figurek z krému,šel by použít tento?Tam používali Italský sníh,ale ten se mi nepovedl.Natrénováno mám-bramborovou kaší,tak bych to ráda zkusila naostro.Díky za odpověd a za vaše krásné stránky,mohla by jste od hodiny učit.

máša
27.9.2015 9:43

Dobré ráno,k pomůckám mám radu.Vprodejnách pro cukráře jsou drahé.Já je kupuji u vietnamců,ti je dováží z Německa a jsou levnější.Např.žehlička na marcipán přišla na polovinu,vykrajovátka,strukturovací podložky taktéž.
Souhlasím s vámi,když dóóóbrý dort,tak krémový,a ten váš krém vypadá jedle.Vaše stránky doporučuji všem kamarádkám.JEN TAK DÁL

Eva
27.9.2015 14:31

Marie: Zdravím nového fandu. 🙂 Tento krém se určitě hodí. Je jemný, v chladu krásně ztuhne, uvidíte, že budete spokojená. Obdivuji, že umíte všechny ty věci s trezírovacími špičkami. Já se zmůžu leda na pusinky. V tomhle mi pámbu nenadělil.

Eva
27.9.2015 14:37

Máša: Děkuji za radu. Já sama bych tam ale asi takové věci nepořizovala. Tyto výrobky by měly být vyrobeny s ohledem na to, že přicházejí do kontaktu s potravinami a Vietnamci jsou pověstní prodejem padělků. Já bych to asi nepoznala. Ale já už taky žádné pomůcky nekupuji – co jsem potřebovala, to mám. Naštěstí toho nepotřebuji příliš. 🙂 Pro jiné to může být zajímavý tip.

kristýna
9.10.2015 17:02

Dobrý den. Jak poznám, že se mi krém srazil???
Míchám už jak dlouho a stále je řídký. Je krásně bílý a vše je spojené. Jen ne a ne zhoustnout.
Zkoušela jsem i nahřát, ale stále nic…

Amellia
12.10.2015 18:54

Dobrý den Evo,
děkuji za inspiraci na skvělý krém. Já mám třeba celou knížku o dortech, potahování a zdobení a krém tohoto typu mi tam chyběl. Aspoň mám další zdroj dobré inspirace 🙂

Eva
12.10.2015 20:11

Ráda budu Vaší inspirací. 🙂

Dita
10.11.2015 21:58

Dobry den Evo, rada bych vytvorila podobny dort pro dceru k 2.narozeninam, jen budu muset polevit na vyzdobe 😊 figurky asi nezvladnu, proto se chci zeptat cim lze dort potazeny marcipanem zdobit? Rada bych satenovou stuhu v kombinaci s pusinkami a mozna vykrojit par tvaru z marcipanu. Mohu pouzit vas bilkovy krem i pro zdobeni? Dekuji za odpoved

Eva
10.11.2015 23:06

Zdobení je hrozně individuální. Já bych třeba dort potažený marcipánem už krémem nezdobila. Ale to neznamená, že to nemusí být hezké. Dobře na marcipánu vypadají kresby královskou glazurou, popř. bílkovou polevou, ale to chce šikovnou a pevnou ruku, kterou nemám. Můžete na marcipán kreslit pomocí prachových barev – rovnou štětcem nebo přes šablonu. Ale když chcete něco opravdu jednoduchého, tak stuha kolem dortu je skvělá volba. Pak už stačí nahoru malá ozdoba, květina, klidně i živá, a je vymalováno. Když jde o dort pro malou holčičku, tak ho můžete udělat trochu veselejší, aby po sundání stuhy něco zdobného na dortu zůstalo. Nemusíte hned modelovat figurky, stačí z obarveného a vyváleného marcipánu vykrájet nějaké tvary, třeba kytičky, srdíčka nebo různě velké puntíky, často se dělá mašle, a tak podobně. Určitě na něco přijdete. 🙂

Dita
12.11.2015 8:02

Dekuji moc za odpoved Evo, ano kombinace masle a puntiky bude presne to prave! Muzu se jeste zeptat zda mam puntiky z marcipanu necim lepit na potazeny dort? Slava bude v sobotu, mam si korpus upect jiz ve ctvrtek? Dale potahnout v patek a zdobit v pa vecer ci so rano? Dekuji

Eva
12.11.2015 10:56

Nejlepší by bylo upéct korpus také v pátek, třeba ráno, aby byl dort čerstvější, ale když to bude ve čtvrtek večer, tak to vyjde vlastně skoro nastejno. Potahování bych radila dělat určitě v pátek večer, protože kdybyste to nechala na sobotu – den akce, bylo by to o nervy, to mi věřte. Potahování i zdobení uděláte najednou. Ozdoby stačí velmi zlehka navhčit, klidně jen na malém kousku – nemusí to být po celé ploše ozdoby, a pak jen přitisknout na potah. Ale vlhčete opravdu jen neznatelně, aby to pak po sobě neklouzalo. Ještě lepší než voda je alkohol (vodka, rum…), protože ten se na rozdíl od vody vypařuje.

Dita
12.11.2015 11:58

Super dekuji moc za rady, snad se povede 😊

Dita
12.11.2015 12:20

A preci jeste jeden dotaz, ktery recept na cokoladovy dort, viz vas s tucnaky,se bude pro muj nejlepe hodit? Chci pouzit tu kombinaci kremy vanilka, malina.dekuji

Eva
12.11.2015 19:58

To máte jedno, vyberte si, který je Vám nejsympatičtější.

Dana
11.12.2015 13:05

Dobry den, myslite ze by sel krem pouzit i na plneni a promazavani cukrovi, nebo nebude mit takovou trvanlivost kvuli bilkum? Dekuji

Eva
11.12.2015 20:53

No, tak to tedy nevím, to mě ještě nenapadlo řešit. Vážně Vám neumím poradit.

Gabriela
25.12.2015 15:04

Dobry den, váš navod na dort vypadá super …budu poprvé dělat dort pro mého 2leteho syna a mohla bych poprosit i o recept na ten korpus? Nikde jsem nenašla. Děkuji moc

Eva
27.12.2015 22:43

Jestli myslíte ten dort, který je na fotkách u návodu na potahovaný dort, tak to byl myslím korpus z receptu „višňový dort“.

Nikol
29.12.2015 16:45

dobry den,ted jsem dodelala prave ten krem ,ale po pridani masla trosku zezloutl a neni uplne bily 🙁 jinak je chutove vyborny a konzistence je take skvela. Mela jsem Maslo 82% . jake pouzivate vy? a ma to byt tak minimalne nazloutle?delam totiz dort elzu a chci ji nastrikat vlasy,proto jsem shanela recept na bily krem 🙂 dekuji 🙂

Eva
30.12.2015 22:45

Sníh po přidání másla pochopitelně trochu zežloutne, ale není to moc, máslo je prostě žluté. Já používám jakékoli, hlavně aby to bylo máslo, protože jinak bych to ani nemohla jíst. Už se mi ale dvakrát stalo, že ačkoli na výrobku psali máslo, tak stačilo přičichnout a bylo jasné, že do toho něco přimíchali, smrdělo to jak Rama. Ale na to stačí nos. 😉

Denisa
1.1.2016 13:48

Dobry den a zaroven vse nej v novem roce 🙂 Vase stranky jsou opravdovy poklad. Jsem rovnez zacatecnik v dortech a je to velka pomoc. Chtela bych se prosim zeptat na postup pro ten malinovy krem. Budu delat dort s fondanem a rada bych Vasi pomoc. Velice dekuji.

Nikol
1.1.2016 15:17

tak chtela bych rict ze krem byl vyborny,pouzila jsem ho na ozdobeni dortu a pani co jsem ji ho delala byla velmi spokojena 🙂 dekuji za fajn receptik 🙂 ,skoda ze nemuzu poslat foto tady 🙁

Eva
3.1.2016 23:09

Nikol: To mám radost. 🙂
Denisa: Stejně jako jahodový krém u jahodového dortu dělám i malinový. Prostě rozvařím ovoce, propasíruji a pak svařím na hustší kaši. Tu postupně všlehám do máslového krému.

margita
7.1.2016 11:30

prosím poradte,krém hotový,luxus,jen jak ted zapracovat vanilkový lusk.děkuji

Eva
7.1.2016 21:18

Z rozříznutého lusku vyškrábněte semínka a ta všlehejte do krému. Možná se to bude dělat lépe, když je nejdřív dobře rozmícháte jen s trochou krému, tak jednou lžící, aby se v krému snadněji rovnoměrně rozptýlila, a to pak teprve všleháte do zbývajícího krému.

Nela
15.1.2016 22:29

Dnes jsem delala maslovy krem udelala jsem ho hned na poprve ale co se mi stalo.vybrala jsem krem s lednice a nechala ho roztat ze uz byl tuhej a ted ze jdu zdobit dort na zitrejsi narozeniny a ono se to nejak zhrudkovatelo nebo co.Tak se ptam na radu mam ho znovu zahrat nad parou nebo to uz nepujde? dekuji za rychlou odpúoved.

Eva
17.1.2016 19:33

No tak pozdě. Ale stejně bych Vám nic lepšího neporadila. Já sama dělám vždycky krémy tak, abych je hned použila, protože když se dají do lednice a ztvrdnou, tak často dělají neplechu.

Naďa
24.1.2016 18:50

Dobrý večer. Velice mě zaujaly vaše stránky, díky za ně, jste velmi šikovná. Ráda bych zkusila i tento krém. Nicméně jste se zmínila, že jde použít i celá vejce. Můžete mi prosím napsat přesnou gramáž a postup? A jaký je rozdíl mezi krémem z bílků a celých vajec?/chuť, tuhost/.
Děkuji

Eva
24.1.2016 21:18

Hlavní rozdíl je asi v tom, že krém s bílkovým sněhem je jednodušší na přípravu, a taky má samozřejmě bělejší barvu. Použila jsem ho v těchto dvou receptech: http://kousekdortu.cz/lopera/ a http://kousekdortu.cz/pistaciovy-dort/. Tuhost je podle mě nastejno a chuť asi taky, oba jsou to prostě máslové krémy, které se musí něčím dochutit.

Martina
12.2.2016 13:26

Dobrý den,náhodou jsem našla vaše krásné stránky a zaujal mne tento krém.Nemám moc zkušeností s pečením,proto bych se chtěla zeptat,v jakém poměru k základnímu receptu by se mělo přidat ovoce(teď v únoru asi připadá v úvahu mražené-maliny,jahody) ?A jak moc se má zredukovat? Moc děkuji za Vaši odpověď ,těším se až ho vyzkouším 🙂 pěkný den,Martina

Eva
12.2.2016 21:06

Čím víc ovocného pyré, tím intenzivnější bude chuť krému, jinak je to jedno. Když je protlak dost hustý, tak se ho vejde do krému docela hodně, právě proto je ale třeba ovoce hodně zredukovat, do takové až kaše. Pro inspiraci se podívejte do těchto receptů: http://kousekdortu.cz/jahodovy-dort/ a http://kousekdortu.cz/pistaciovy-a-malinovy-pusinkovy-dort/. Jinak podle mé zkušenosti je pro tento účel mražené ovoce lepší, takže ho používám celoročně.

KMilena
16.2.2016 12:21

Krásné stránky,jedny z těch nej.Peču už nejmíň 25 let a pořád se mám co učit a překvapena jsem neustále co se dá vše zkombinovat.Jen k tomu krému,já vždy šlehané bílky nebo i celé vejce a tak přišlehávám do másla a nikdy se to nezačalo srážet pokuď tedy to nemělo stejnou teplotu.Když se to šlehá naopak tak to někdy nevyjde,ale neříkám že je to špatně,jen jsem chtěla přispět.

Martina
17.2.2016 21:37

Krém jsem vyzkoušela na valentýna ,je opravdu výborný 🙂 … přidala jsem rozpuštěnou čokoládu.Za týden ho zkusím s tím ovocným pyré na dort pro dcerku.Moc děkuji za inspiraci 🙂

Eva
17.2.2016 21:42

Není zač. 🙂

Nela
19.2.2016 18:34

Dobrý den, dekuji za odpoved a mam dalsi dotaz.delala jsem bilka na vodni lazni a kdyz sem je vyslehala tak mi nedrzel pevne jak tady pisete ze se ani nepohne.co jsem udelala spatne?dekuji

Eva
19.2.2016 23:31

Ale no tak to je nadsázka, že se ani nepohne, kámen to není, že. Ale drží tvar, když ho metlou vytáhnu do špičky, tak je ta špička pevná. Na fotce je ostatně vidět, jak sníh vypadá. Obecně platí, že aby se bílek vyšlehal dobře, nesmí v něm být ani ždibec žloutku, a taky nesmí být v mastné nádobě (to se týká hlavně umělohmotných misek, ty mastnotu drží i po umytí). Jinak opravdu nevím, proč by se to nemělo povést.

Anonymní
28.2.2016 9:01

Dobrý den.Prosím miska s bílky musí být ponořená nebo nad vodou? děkuji

Eva
28.2.2016 22:24

Raději nad vodou, v páře, protože voda je moc horká a spíš by se mohlo přihodit, že by se bílky vespod uvařily.

Anonymní
2.3.2016 15:19

Děkuji moc.

A
6.3.2016 20:13

Dobrý den… Mohu dát místo cukru krupice moučkový cukr?? Mám dojem, že by to mohlo být trochu jemnější

Eva
7.3.2016 21:25

Nebude to jemnější, protože bílky se stejně začnou šlehat až ve chvíli, kdy se cukr dokonale rozpustí. Jemnější už to tedy být nemůže. Spíš bych možná paradoxně čekala, že se bude moučkový cukr rozpouštět hůř, protože se v bílkách seskupí do velkého „cucku“. Krupice se lépe rozptýlí. Ale můžete to vyzkoušet.

Martina
16.3.2016 9:39

Dobrý den, super stránky, chci upéct dort s Elzou z Ledového království a ta má docela bílé vlasy. Chci se zeptat jak moc je tento krém bílý. Je bělejší než normální máslový s pudinkem nebo má barvu po másle žlutvou. Na obrázcích vypadá docela bíle. Děkuji za odpověď.

Eva
16.3.2016 10:28

Určitě je víc bílý, ale dokonale zářivá bílá to samozřejmě není. Ale když si vezmete základní máslový krém, který má nažloutlou barvu, tak s pudinkem k němu přidáte další nažloutlou hmotu a výsledek je opravdu do žluta. Zatímco tady ho smícháte s bílkovým sněhem, který opravdu bílý je, takže máslo se díky tomu zesvětlí. Na fotce to vypadá bělejší díky černému pozadí. Kdybyste chtěla čistě bílou, tak leda samotný bílkový sníh nebo bílkovou polevu.

Radka M.
24.3.2016 8:39

Dobrý den, po všech možných variantách se chystám také na ochucení slaným karamelem..Když mám slaný karamel připravený ve sklenici v lednici, stačí ho nějak nechat „roztát“ venku při pokojové teplotě nebo znovu do hrnce zahřát:)? Nemám s ním takto zkušenosti. Vždy jsem ho použila přímo, ale teď jsem si ho dala pro všechny případy do zásoby do lednice (užírám apod:)), tak mě napadlo, že by šel na ochucení krému použít také..

Radka M.
24.3.2016 8:39

A P.S.: zapomněla jsem napsat, že už se těším na Vaši kuchařku :)).

Eva
24.3.2016 17:04

Sice nevím, co přesně máte na mysli, ale určitě stačí jen nechat ho nějakou dobu v místnosti, aby získal pokojovou teplotu. Zahřátým karamelem by se máslový krém začal rozpouštět.
A P.S.: děkuji za mentální podporu. 😉

Nikola
2.4.2016 8:28

Dobry den,
kdyz bych precejen chtela prichut udelat z pudingu, protoze mi chutna, jaky zpusobem a z jakeho mnozstvi byste krem udelala? Dekuji vam za radu

Nikola Sucha

Kamila
2.4.2016 11:37

Dobrý den, možná se ptám blbe, ale zeptám se. Když budu dělat krèm ze 3 bílků mam zvýšit i dávku cukru a másla, nebo ta zustava stejná? Moc děkuji:-)

Eva
2.4.2016 14:46

Nikola: Recept na máslový krém nastavený pudinkem najdete u mandlovníku. 🙂

Eva
2.4.2016 14:48

Kamila: Když znásobíte počet bílků, musíte stejně znásobit i všechny ostatní suroviny. 😉

Nikola
2.4.2016 16:51

Dobry den, dekuji za odpoved. A dal by se take nastavit temi bilky?

Kamila
2.4.2016 19:01

Dobre, moc dekuju, na fotce vypada nadherne, snad se mi taky tak povede. 🙂

Eva
2.4.2016 21:20

Nikola: Už ne. Čistě máslový krém se nastavuje kvůli odlehčení, a to buď třeba právě pudinkem nebo bílkovým sněhem nebo škrobovou kaší nebo moučnou kaší apod. Vždycky by to přitom mělo být vyladěno tak, aby máslo bylo nastaveno co nejvíc (protože chroupat máslo není nic extra), ale aby zároveň krém dobře ztuhnul v lednici a držel tvar. Kdybyste do krému s pudinkem přidala ještě sníh z bílků, byl už by nastaven příliš a zůstal by řídký. Což ovšem platí pro případ, kdy děláte máslovo-pudinkový krém podle receptu. Samozřejmě je možné dát na dané množství másla dejme tomu jen polovinu množství pudinku a tu druhou polovinu nahradit sněhem, ale nemá to žádný smysl – jen je to složitější. Pokud Vám chutná pudinková příchuť, tak je určitě lepší, když tam bude samotný pudink, protože sníh žádnou příchuť nedává.

jana
8.4.2016 15:53

Dobrý den, viděla jsem tento recept na amerických stránkách a tam napřed sníh šlehali a potom do něj lili horký cukerný rozvar , je to obdobný recept nebo se jedná o něco jiného než děláte vy. Já jsem to dělala podle nich a nijak mě to neoslovilo, ale ten váš krém vipadá delikatesně .

Eva
8.4.2016 23:03

Máte pravdu, je to v podstatě to samé. Je to je jiný způsob, jak do sněhu dostat cukr a jak díky vyšší teplotě docílit hustého krémového sněhu. Možná takový sníh bude ještě o něco pevnější. Ale určitě je to mnohem složitější způsob, protože cukerný sirup musí mít přesně danou teplotu, což nejde bez kuchyňského teploměru a i tak je to ošidné. Práce s cukerným sirupem je o přesnosti a rychlosti, a já to nedělám, když nemusím. 🙂

Klára
23.4.2016 0:15

Prave jsem vyrobila čokoládový a malinovy, každy ze dvou bílků, čokoládový 150g lindt 70% a malinovy z 375g čerstvých malin zredukovanych na 80g sirupu….jsem v nebi, ta chuť je bozska! Nemám rada příliš sladké krémy, ale díky přidání hořké čokolády a chutove nakyslejsich malin se z krému stala záležitost bez přehánění NEBESKÁ! Zitra je použiji do korpusu Madelines! Ten se zda vyšel take dobre, zatím chladne. Dekuji Evo, vše díky vašemu přesnému postupu vyšlo bez chybičky! Pocit uspokojení je zatím velký 🙂 věřím, ze zklamaní pri sestavování samotného dortu nepřijde, ostatně nesmí 😉

Eva
23.4.2016 17:48

Mně se normálně během čtení Vašeho příspěvku úplně seběhly sliny. To už mi nedělejte! (A nebo jo, mně to vždycky udělá hroznou radost. 🙂 )

Daniela
27.4.2016 13:44

Zdravím, tento receptík mě velmi zaujal, do teď jsem plnila pouze máslákama s pudinkem, a už se těším na odzkoušení. Ale mám dotaz-hodí se pod potahovky? Neudělá bílek s potahem nějakou neplechu? Děkuji moc za odpověď 🙂

Eva
27.4.2016 16:09

Žádnou neplechu ten bílek neudělá. 🙂 Pod potahovku lze krém v pohodě použít.

Alice
10.5.2016 19:30

Ahoj! Shodou okolností jsem dnes krém dělala poprvé. Vše by šlo, ale když jsem vmíchala máslo, krém příšerně zřídnul. Ale asi to bude tím, že máslo nebylo fakt hodně, hodně změklé. Tak uvidím příště. Ale nicméně jsem ráda, že jsem ho zkusila, protože je krásně lehoučký. Vrazila jsem ho pod marcipánový potah na dort, tak uvidíme zítra, jestli se bude dát jíst. Vloni jsem dala krém pudingový, ale za 3 dny byl marcipán takový divný.

Eva
10.5.2016 22:57

Mě tak ještě napadá, jestli ten sníh byl už vychladlý. Protože kdyby přišlo máslo do teplého sněhu, tak by se rozpustilo a krém by tudíž zřídnul.

Daniela
11.5.2016 1:54

Opět děkuji za luxusní recepty, knížka je objednaná a teď prosím jeden dotaz. Budu dělat svatební dort mohu s tímto krémem zvenku obmazat a zdobit ovocem? Zchladim ho, ale bude velké teplo( okolo 30st), nestane se s nim nic nepatricneho, nebude tát na stole? Díky

Eva
11.5.2016 9:47

S takovými situacemi nemám zkušenost, i když myslím, že nechávat jakýkoli dort delší dobu na horku není dobrý nápad. Ale svatba je asi výjimečná událost. No přesto bych zvážila dát dort na stůl až krátce před krájením, po obědě. Když už je pak dort nakrojený a jí se, tak přestane tak moc záležet na vzhledu. Nicméně tenhle krém je asi tak stejně odolný jako klasický máslový krém. Takže v horku začne samozřejmě povolovat, ale aby se začal vyloženě roztékat… No, těch 30 stupňů je fakt dost, takže nevím, jak dlouho může dort vydržet bez úhony. Určitě bych ho teda vyvarovala přímého slunce. Jen ještě kdybyste do krému všlehávala větší množství např. ovocného pyré, tak pak bude měknout o poznání rychleji.
(To je tedy odpověď, když to tak po sobě čtu, učesaná-neučesaná… 🙂 Ale já opravdu praktickou zkušenost nemám, lituji.)

Daniela
12.5.2016 2:12

Děkuji moc,vyzkouším a dam vědět. 😉👍

Katka
17.5.2016 10:46

Dobrý den, dívala jsem se, že v komentářích se hodně řeší zdrcnutí/zřídnutí krému, mám pro vás tedy jeden tip. Když vyšlehám bílky (než má kovová mísa na dotek okojovou teplotu), vyměním šlehací metlu za K- metlu (to je to „pádlo“, jak píšete) a po kostičkách zašlehávám studené máslo, vychlazené přímo z lednice. Krém vždy nejdřív zřídne, poté se začne zdrcávat, ale je potřeba vytrvat a neztrácet nervy, nakonec se spojí v hladký a hutný krém. Používám ho velmi často a nikdy jsem ho nemusela nějak zahřívat či jinak napravovat. Myslím, že to zdrcnutí/zřídnutí je prostě normální součást toho procesu 🙂 Díky tomu, že je máslo vychlazené, je krém pevný a dají se s ním na dortech/cupcakes vytvářet různé růžičky, špičky apod. Takové cupcakes jsem pekla i na svatby, kdy bylo venku 30 stupňů a místnost bez klimatizace a krém vydržel celé odpoledne. Hezký den

Katka
17.5.2016 10:50

Ještě dodatek: Myslím, že když se vešlehává změklé máslo, logicky pak krém bude řidší, konzistence prostě bude odpovídat. Vychlazené máslo naopak krém zpevní 🙂

Eva
17.5.2016 23:08

Děkuji, Katko, za cenné rady, určitě někomu přijdou vhod. Mně samotné nikdy krém nezřídnul a po pravdě moc nechápu, jak by mohl. Máslo je sice změklé, ale nijak neteče, takže když ho zašlehám do studeného sněhu, získám přesně tu vhodnou konzistenci pro mazání. Naopak bych čekala, že když tam budu házet kousky tvrdého másla, tak je nikdy nerozšlehám dohladka. Nicméně když to tak děláte, tak to určitě funguje, a o to je to pro mě zajímavější. Že by to bylo tím pádlem? Třeba je zázračné, na rozdíl od toho mého třicet let starého šlehače. 🙂 To „zdrcávání“ jsem si pro sebe vyřešila jednoduše: prostě stačí šlehat dál a ono se to nakonec smísí, jak má – aspoň tedy mně to tak funguje. Ale opakuji: děkuji každému za jakoukoli radu a zkušenost, od toho tenhle blog je, abychom si vzájemně předávali poznatky. 😉

Katka
18.5.2016 11:12

Ano, funguje 🙂 Asi jde o to, že bílky se šlehají, až zchladnou na zhruba pokojovou teplotu, a tím, že se do nich to studené máslo vmíchává postupně a po kostičkách, tak ochladí ty bílky a zároveň změkne a pěkně se do toho krému zapracuje. Ta K-metla se normálně používá na zamíchání nekynutých těst, takže tady se asi vymění za tu metlu, aby se do bílků už dále nevešlehával vzduch. Ale to jen hádám. Každopádně, ať je postup jakýkoli, krém je to naprosto skvělý! 🙂

Zdeňka
24.5.2016 18:23

Dobrý den chtěla jsem se i zeptat máte zkušenost s tím že by jste jej barvila potravinářským barvivem. Já používám ty sypké a vždy se mi to srazí už jsem z toho zoufalá. Nebo jestli máte nějaký recept jak to obarvit ale bez ovoce a hlavně čokolády. Děkuji

Eva
24.5.2016 18:32

Já jsem krém asi zatím nebarvila, resp. byl to jiný máslový krém, ale jsem si jistá, že to zvládnete s gelovými barvami http://kousekdortu.cz/potravinarske-barvy/ Stačí trochu, jen nabrat párátkem, a zašlehat. Barví krásně a bez problémů.

Daniela
25.5.2016 23:03

Dobrý den Evicko, jen chci odepsat jak dopadl svatební dort. Byl úžasný, krém držel krasně i ve vedru👍 Zaslehavala jsem vyslehané bílky do zmekleho másla a nic se nesrazilo. Ještě jednou děkuji za recept i za rady a těším se na kuchařku. 🍰

Eva
27.5.2016 11:37

Mockrát děkuji za zkušenost. Jsem ráda, že vše dopadlo k plné spokojenosti. 🙂

Renáta
29.5.2016 15:53

Prosim o radu, budu dělat maslovy krem nastavený bilkovim sněhem podle vás. A chtěla bych se zeptat zda mohu na čokoládovou příchuť použít rozpustenou čokoládu, a jestli jo tak jestli se přidá až na konec?? Děkuji za radu Renáta

Eva
29.5.2016 16:48

Takto jsem krém ještě nedělala, ale nevidím důvod, proč by to nemělo jít. Čokoládu bych použila určitě až do hotového krému, pomalu bych ji do něj přilévala a zároveň šlehala na nízkou rychlost. Čokoláda by ale neměla být horká, aby nezačala rozpouštět máslo, které v krému je. Přeji hodně zdaru. 😉

Renáta
29.5.2016 18:58

Děkuji za radu, určitě to vyzkouším,

Helena
11.6.2016 22:31

Úžasný krém, a nádherně vše vysvětleno. Povedl se mi na první pokus dnes na zkušebním vzorku pro svatební dort. Ochucovala jsem ho svařeným a propasýrovaným jahodovým pyré. Jen do dortu uberu trochu cukru. V kombinaci s jahodami byl víc sladký, než bych chtěla. Jako korpus použiji mandlové třené těsto. Díky za nádherné a inspirativní stránky!!!

Eva
12.6.2016 22:16

Přesně tak, je úžasný. A ta kombinace dortu, co popisujete, zní také úžasně. 😉

Iva
14.6.2016 15:52

Dobrý den, chtěla bych se zepat jestli když tímto krémem nazdobím dort z venku, tak trošku ztvrdne? Jde mi o to jestli udělá takovou jakoby krustičku, která případně trošku dort podrží jako fondám. Nebo to bude mít stále konzistenci krému? Děkuju 🙂

Eva
14.6.2016 21:38

Že by krém vyloženě udělal „futrál“, který by dort držel uvnitř jako potahovka, to ne. Ale v lednici krém zatvrdne, ne trošku, hodně – na omak bude opravdu tuhý, neuděláte do něj prstem důlek (leda až po chvíli, když při pokojové teplotě povolí). Ono asi mate to, že sněhu je v krému objemově dost a másla zdánlivě málo, takže krém snad nemůže ani zatvrdnout, ale není to tak. Krém opravdu funguje jako jakýkoli jiný máslový krém (nastavený pudinkem, samotné máslo s cukrem…). 🙂

Lenka
20.6.2016 14:47

Dobrý den, budu dělat třípatrový dort na svatbu s ganache, pařížskou šlehačkou a tímto máslovým krémem s příchutí malinová, pomerančová a mátová. Myslíte, že bych krém mohla ochutit kvalitní marmeládou (s tím, že bych odebrala cukr)? A nevíte jak tam dodat tu mátovou příchuť?
Děkuju

Eva
20.6.2016 22:17

Já jsem ochucovat marmeládou nezkoušela, protože svařené ovoce má přece jen mnohem lepší chuť. Ale nevidím důvod, proč by to nešlo. Technicky to jde určitě, jaká bude chuť, to musíte odhadnout sama.
Mátová chuť se dá dodat peprmintovým extraktem, jen nevím, kde se dá sehnat. Já ho před asi dvěma roky kupovala v obchodě s britskými potravinami Candy Store, byl od Dr. Oetker. Jinak mě nic nenapadá. Čerstvá máta voní sice nádherně, ale pro tento účel se nehodí. Kdysi jsem v nějakém receptu viděla, že vzali ty malé placaté čokolády After Eight, nakrájeli je na kousky a zamíchali do krému, ale je to takové… no nevím. Ten extrakt by byl určitě nejlepší. Dávám odkaz. Jen teda na obrázku to vypadá tmavě a já ho měla průhledný, tak nevím, možná je to jen barva lahvičky, protože by to mělo být to samé. http://www.candy-store.cz/subdom/eshop/dr-oetker-prirodni-pepermintovy-extrakt-38ml-1372/

Hanka
24.6.2016 19:26

Dobrý den, předem moc a moc děkuji za vaše stránky, jsou mi velkou inspirací. Ráda bych se zeptala, zda mohu na tento krém dát potahovku? Moc děkuji 🙂

Eva
24.6.2016 23:54

Ano, můžete. 🙂

Eva Hr
7.7.2016 15:36

Děkuji za recept, dělám potahované dorty většinou s lehkým krémem (zakysaná smetana, šlehačka,…), který se ovšem pod potahovku nehodí, tak jsem vždy šlehala máslo s cukrem. Tohle je super, je to krásně odlehčené a přitom to úžasně ztvrdne.
Jen se chci zeptat, zkoušela jsem základní recept (jen s jedním bílkem pro ochutnání) a bylo to extrémně sladké, opravdu na můj vkus hodně – udělala jsem někde chybu a nebo to tak má být a když použiju jen polovinu cukru, bude to pořád v pořádku? Děkuji

Eva
9.7.2016 14:14

On má každý tu hranici, co je už moc sladké, jinde. Ale je pravda, že základní krém je sladký docela dost. Já ho takto vlastně ani nepoužívám, protože do něj vždy přidávám třeba ovocné pyré nebo něco jiného, čímž se ta sladkost sníží. Také může být rozdíl v tom, že já často používám domácí vajíčka a ta oproti kupovaným bývají větší. Někdo tu myslím v diskusi psal, že zkusil dát méně cukru a šlo to, takže to můžete určitě vyzkoušet, zvláště jestli používáte menší vejce. Ale je třeba myslet na to, že cukr tam není proto, aby krém osladil – to by se mohl dát klidně k máslu a ne k bílkům. Díky cukru získá sníh svou hladkou a stabilní konzistenci. Určitě to znáte: když šleháte sníh s cukrem na pusinky, je krásně hladký a hustý. Když šleháte samotné bílky do těsta, je to úplně něco jiného a po chvíli začnou vodnatět. Takže experimentujte. 🙂

Eliška
11.8.2016 20:38

Dobrý den,
Váš recept na tento bílkový krém mě velice zaujal, chci se jen zeptat, zda je správně uvedeno množství bílků ve Vašem receptu – zdá se mi to poměrně málo. Předem děkuji za odpověď. 🙂

Eva
11.8.2016 21:33

Ano, je to správně. 🙂

Eva
11.8.2016 21:34

Ano, je to správně. 🙂

Ludka
17.8.2016 15:45

Dobry den. Mame v rodine alergiu na mlieko, skusali ste tento krem aj napr.s palmarinom, pripadne herou? Bude to tiez tak vynikajuce ako pisete? Dakujem za odpoved. 🙂

Eva
17.8.2016 23:21

Já obecně ztužené tuky neznám a nemám s nimi zkušenost, protože – abych byla upřímná – mi vůbec nechutnají ani nevoní. Chápu, že s alergií Vám asi nic jiného nezbývá, jen nejsem schopná poradit. Nejlepší by asi bylo to vyzkoušet. I když trochu se obávám, aby krém netekl, protože máslo v lednici ztvrdne, zatímco tuky si myslím že ne, že jsou i v chladu stále měkké. Ale jak říkám, nemám s tím zkušenost. 🙂

Mirek
21.8.2016 16:07

Perfektní stránky! Moc děkuji za rady které tu sdílíte. Díky Vám jsem upekl pro svého nejmladšího synka první dort 🙂 A tenhle krém opravdu nemá chybu. Zvolil sem jahodovou a borůvkovou příchuť i s kousky ovoce. Kupodivu se mi nesrazil. Přidával jsem bilek do našlehaneho

Mirek
21.8.2016 16:08

másla a pak ovoce s vlastním sirupem a hned na korpusy a pak do ledničky.

Eva
22.8.2016 22:07

Váš synek má supr tatínka. A šikovného. 😉

Anonymní
27.8.2016 18:30

Dobrý deň, z koľkých bielok budem potrebovat krem len na obtretie torty priemer 28c. Ďakujem krásne

Eva
28.8.2016 21:35

Joj, s tak velkými dorty nemám vůbec zkušenost. Ale odhadem, kdybyste chtěla dort 2x proříznout a promazat a pak ještě dort krémem obmazat dokola, no tipla bych to možná i na 6 bílků a odpovídající množství cukru a másla. Ale je to opravdu jen odhad.

Anonymní
31.8.2016 15:00

Ďakujem za rychlu odpoved, tiež som typovala takých 6 bielok. Ešte otázočka, dalo by sa do krému pridať biela čokoláda, nerozriedi mi to krém, kedže biela je riedšia ako tmava?

Eva
1.9.2016 13:50

Bílá čokoláda, resp. krémy a pěny s ní, jsou sice řidší než z hořké čokolády, ale pořád je to čokoláda, takže vždycky v chladu ztuhne. Takže i ta bílá. 🙂

radka m.
4.9.2016 9:38

Jak už jsem psala někde výše, nedám na tenhle krém dopustit a sladký mi teda nepřipadá:) když zbyde, naplním s ním třeba makronky a je to výborné. Chystám se teď ochutit pistáciovou pastou, tak jsem zvědavá, jak to dopadne. Pod potahovku se dá dát i ochucený (malinové pyré, pistáciová pasta,..), nevíte?:) Zatím jsem pod potahovku použila jen neochucený nebo čokoládový. A stále používám na ty obmazávané dorty a všem tenhle krém chutná :).

Eva
4.9.2016 22:18

Tak to jsme dvě. Ale s tou sladkostí to může být, že na někoho je to moc, každý má míru jinde. A taky může hrát roli velikost bílků. Pod potahovku bych se ochuceného krému nebála – pistáciová pasta by měla být úplně v pohodě, a to malinové pyré podle mě taky – to by ho v krému muselo být opravdu hodně a ještě řídkého. 🙂

Petra
3.10.2016 15:35

Dobrý den, skvělý recept, určitě ho tento týden vyzkouším. Chtěla bych ho ale ananasový. Stačí tam dát kousky ananasu nebo i trochu šťávy. Děkuji mockrát za odpověď 🙂

Eva
3.10.2016 21:31

Kousky ananasu ano, ale raději dobře okapaného, nebo i osušeného. Šťávu můžete taky, ale s ní opatrně a zašlehávat opravdu po malých troškách. Tak si jednak ohlídáte hustotu (přece jen je to voda, tak aby Vám krém potom netekl) a jednak se bude zašlehávat lépe (voda se s máslem spojuje špatně, proto se musí přidávat pomaličku).

Petra
4.10.2016 8:59

Děkuji za rychlou odpověď. Moc jste mi pomohla 🙂 Na hodně webech se setkávám s tím, že většinou nepodepíšou vůbec 🙁 Šťávu asi raději ne. Jen se bojím, aby to bylo chutné, když tam budou jen ty kousky…

Eva
4.10.2016 10:17

No bude to asi jako jakýkoli jiný krém s kousky ovoce. Ale té šťávy se nebojte, ona by chuti určitě pomohla. Jestli jste koukala trochu po mých stránkách, tak jste možná narazila na kávový krém, tam zašlehávám uvařenou kávu, což je v podstatě taky voda, a krém je tuhý krásně. Z hlavy přesně nevím, ale na množství tohoto máslového krému z jednoho bílku by neměl být problém dát jednu lžíci šťávy. Navíc při postupném zašlehávání tekutiny po malých dávkách máte vizuální kontrolu, jak krém vypadá, tak by se nemělo stát, že by Vám zničehonic začal téct. Jen byste měla krém použít na dort hned. Kdybyste ho nechala v lednici ztvrdnout a pak znovu promíchala, šťáva by se z másla vysrážela a krém by bylo nutné nahřívat a znovu vymíchávat dohladka. 🙂

Petra
4.10.2016 10:43

Děkuji ještě jednou 🙂 Budu ho potahovat, tak tam dám raději jen trošku 🙂 Na krém dám stejně větší kousky nahoru 🙂

Nikol
13.10.2016 12:42

Dobrý den, chystám se teď poprvé připravit dort pro přítele k narozeninám a zaujal mě Váš recept na krém. Zajímalo by mě, jak připravit ty maliny do toho krému – moc nechápu co znamená zredukovat. Ještě jsem se chtěla zeptat, zdali je možné krém udělat předem a uchovat třeba den, dva v lednici ?

Děkuji 🙂

Eva
13.10.2016 22:25

Maliny chvilku povařím, pak propasíruji přes cedník a získám tak malinovou šťávu bez zrníček (daly by se i rozmixovat, ale protlačit je přes cedník je určitě lepší). Taková šťáva je ale řídká, proto ji dám ještě vařit a na mírném ohni a za častého míchání vařím tak dlouho, dokud nezhoustne – tomu se říká zredukovat (zredukovat = zmenšit objem, v tomto případě vyvařit). 🙂 Pokud jde o uložení v lednici, tak ne že by to nešlo, krém se nezkazí nebo tak něco, ale když ztuhne a Vy ho pak začnete míchat, tak se může srazit. Řešením je pak krém nahřát a znovu vymíchat dohladka. Nebo ho po vyndání z lednice nechat opravdu hodně změknout, než ho začnete míchat, pak by riziko sražení mělo být malé. Ale nejlepší je prostě udělat krém a použít ho rovnou začerstva.

Renáta
16.10.2016 13:12

Dobrý deň, prišla som si opäť po radu. Budem piecť svadobnú tortu, kde je spodné poschodie zdobené ružami z krému a na ňom sú dve s poťahovou hmotou. Takže tvarohový, mascarpone s pod. krémy použiť nemôžem. Potrebujem navyše krém čo najviac biely, lebo má byť jemne ružový, aby mi výslednú farbu neskresľoval. Tento váš krém je takmer biely, myslím že na „creme rose“ maximálne vhodný, len som ho ešte nikdy nerobila. Bojím sa len toho, aby boli bielky dostatočne tepelne upravené, aby sa niekomu niečo z neho nestalo. Je nutné merať teplotu teplomerom? A aká teplota je dostačujúca? Ďakujem za odpoveď.

Eva
16.10.2016 22:09

Já sama teplotu teploměrem neměřím, protože ze syrových bílků strach nemám. Ale chápu, že když je to pro cizí, že strach máte. Obecně najdete, že by se syrové vejce mělo zahřát na 70 stupňů, a to nejlépe několik minut. Jestli pak ale nebude bílek už tak trochu vařený, to nevím – jak jsem psala, já tohle neřeším a zatím vše bez problémů. 🙂

Renáta
17.10.2016 8:59

Ďakuje,m za odpoveď, ja som predsa len ten teplomer objednala, budem kľudnejšia, je to na svadbu mojej kolegyne, na ktorú aj pôjdem, tam si tam nechcem urobiť ostudu. A myslím, že tento krém je na tie ruže vhodný. Majte sa pekne, nech sa Vám darí vyrábať tie umelecké diela, ktoré tu chodím obdivovať.

Eva
17.10.2016 21:47

Na ty růže a vůbec zdobení trezírovacími špičkami je tento krém opravdu výborný. Jinak bych ještě doporučila samozřejmě co nejčerstvější vejce, s neporušenou skořápkou a tak. Však to znáte. 😉

Renáta
19.10.2016 21:36

Ďakujem Vám za Vaše rady, mám špičku M1, už som to s ňou robila, ale z krému nadstavovaného múčnou kašou, ale chuť :(, preto som zvolila tento, dúfam, že to bude držať.

Bára
24.10.2016 9:47

Dobrý den,
prosím, ráda bych se zeptala, zda lze použít krém i na 3 patrový dort. Zda má někdo tyto zkušenosti. Předem moc děkuji Bára

Eva
24.10.2016 21:55

Sice nevím, jaká obava Vás jímá, ale nenapadá mě nic, proč by nešel krém použít na třípatrový dort. Je to prostě máslový krém, byť odlehčený sněhem, takže krásně zatuhne, dobře se s ním zdobí atd. 🙂

Bára
27.10.2016 10:35

Velice děkuji za radu. 🙂

Jana
25.11.2016 22:23

Dekuju moc za cenne rady, jedna metlicka a jednoduchy prevod, tak to je super napad. Nadherne mi krem vysel, jsem nadsena. Nejlepsi stranka s dorty a kremy😀😁

Eva
26.11.2016 23:04

Moc děkuji. Jsem ráda, že krém vyšel. Snad vyjde i vše ostatní. 🙂

Jméno, e-mail, ani stránku nemusíte vyplňovat. Vložený e-mail nebude zveřejněn ani nikomu předán, může být použit pro získání obrázku avataru ze služeb třetích stran. Pokud chcete mít u komentáře lepší obrázek, použijte gravatar.com. Odesláním komentáře nám udělujete právo k jeho zveřejnění i k cenzuře.


Kousek dortu
Rybí oko
Eva@KousekDortu.cz
© 2013-16 KousekDortu.cz

Navrženo pro mobily