Je libo kousek dortu?

KousekDortu.cz

Dorty, koláče, bonbóny, sladkosti …

Tipy na nejlepší dárky pro vaše blízké.

Božský čokoládovo-malinový dort

čokoládovo-malinový dort

Korpus

  • 4 vejce
  • 150 g třtinového cukru
  • 200 g másla
  • 180 g dobré hořké čokolády nebo čokolády na vaření
  • 75 ml kefírového mléka nebo podmáslí
  • 1 dcl kávy
  • 170 g hladké mouky
  • 30 g kakaa
  • 2 lžičky prášku do pečiva
  • 1/4 lžičky jedlé sody
  • 1/4 lžičky soli

Šlehaná ganache s malinami

  • 250 g mražených malin
  • 80 g cukru krupice
  • 200 g dobré hořké čokolády (cca 60%)
  • 260 g smetany ke šlehání

Ganachová poleva

  • 150 g dobré hořké čokolády
  • 150 g smetany ke šlehání
  1. Den předem si udělám základ na šlehaný ganachový krém. Maliny s cukrem dám do kastrůlku a nechám chvíli vařit. Když jsou už trochu rozvařené (a zároveň tepelně upravené), propasíruji je přes cedník. Propasíruji je důkladně, čímž mám na mysli nejen, že se zbavím nepříjemných zrníček, ale taky že získám co nejvíce šťávy. Šťávy by mělo být asi 200 ml, což je dobře. Odměřím si 1/8 l a zbyteček, který by měl zůstat, si odložím stranou do lednice, bude se ještě hodit. (Když nezbude, nic se neděje.)
  2. Čokoládu nalámu na kousky a dám do misky, mohu ji i nechat trochu povolit (změknout). Onu 1/8 l malinového protlaku znova přivedu k varu a horké naliji na čokoládu. Když je čokoláda změklá, míchám, dokud se vše nespojí. Teď je dobré vzít ponorný mixér a čokoládovou hmotu vymixovat do hladka – ten rozdíl je opravdu vidět. Mixér by měl být přitom stále ponořen, když totiž vyjede z mixované hmoty ven, nažene tím do ní vzduchové bublinky, což není žádoucí. Sametově hladkou malinovou ganache dám v uzavřené misce přes noc do lednice odležet.
  3. Dortový korpus je taky dobré dělat den předem, ale není to nutné, máte-li na dort celý den. Dortovou formu si trošku vymažu máslem a vyložím papírem na pečení (kruh na dno, pruhy po obvodu).
  4. Čokoládu a máslo dám do kastrůlku, ten dám do vodní lázně na plotnu a nechám rozpouštět, občas promíchám. Uvařím si instantní kafe a odměřím jednu decku. Když jsou čokoláda a máslo rozpuštěné a spojené v hladkou hmotu, sundám z plotny a pomalu za stálého míchání přilévám kávu, může být i vychladlá. Dobře promíchanou směs nechám chladnout.
  5. Do misky dám žloutky, cukr a kefír, a trochu prošlehám (drátěnou metlou nebo šlehačem na nejnižší rychlost, asi minutu).
  6. Do větší mísy proseji mouku, kakao, prášek do pečiva, sodu a sůl, a všechno dobře promísím.
  7. Z bílků ušlehám pevný sníh, ale nepřešlehám, aby se mi snadno zamíchával do těsta.
  8. Teď vezmu žloutkovou a zchladlou čokoládovou směs a obojí spojím: jedno pomalu přilévám do druhého, je jedno, co do čeho, přitom pořád míchám metlou. Výsledkem by měla být hladká (jak jinak) hmota. Tu vmíchám drátěnou metlou do mouky s kakaem. Když je vše dobře propojeno, vmíchám gumovou stěrkou s citem, po částech, sníh z bílků.
  9. Hotové těsto naliji do formy vyložené papírem na pečení a peču při cca 170°C asi 40 minut, dokud není zapíchnutá a vytažená špejle suchá. Když se dort seshora příliš připaluje, přikryji ho alobalem nebo do trouby nad dort vsunu čistý plech, ale jinak se nic neděje, stejně bych dort kvůli zarovnání seřízla. Po vytažení z trouby nechám chvíli chladnout ve formě, pak formu odstraním a nechám vychladnout zcela.
  10. Další na řadě je krém. Vyndám malinovou ganache z lednice a taky smetanu. Ganache bude určitě hodně tuhá, a pokud nechci mít smetanu rozcákanou všude kolem a k tomu možná ještě stržený šlehač, tak ji nejdřív trochu promíchám se smetanou ručně, lžící nebo vařečkou (chce to trochu síly, ale obojí musí mít stejnou teplotu, a to z lednice, proto nemohu nechat ganache v teple povolit). Když se obě složky zhruba promíchají, vezmu elektrický šlehač a na nejnižší rychlost vyšlehám ganache do krému, v průběhu stěrkou důkladně promíchám ode dna a stěn, aby tam nezůstaly usazeniny. Krém se vyšlehá poměrně rychle. Pokud bych šlehala moc dlouho, mohla by se ganache srazit.
  11. Čas složit dort. Nejdřív seříznu vršek do roviny, stejně je určitě připálený. Odříznu případný připálený spodek. (Že se dort připálí není žádná ostuda, tato řidší hutná těsta se při větší výšce pomalu propékají, takže okraje to většinou odnesou. Navíc u čokoládových dortů hrozí, že když budou i jen trochu připečené, budou chutnat hořce, což nikdo nechce.)
  12. Korpus rozkrojím na tři pláty a připravím si pod něj tenkou dortovou podložku, která nebude mít průměr větší než samotný dort (to kvůli polévání dortu). A teď mi přijde vhod ten zbytek malinového protlaku. Každý plát jím seshora trochu potřu, ale opravdu trochu. Jednak tolik protlaku zase nemám, ale taky nechci pláty navlhčit, to tento dort vážně nepotřebuje, spíš by to bylo na škodu. Maliny mají v tomto případě jen podtrhnout chuť ganachového krému. Dort promažu krémem a spojím dohromady, trochu krému si ale nechám stranou. Tím nakonec celý dort obmažu, stačí tenkou vrstvičkou, jen aby byl pod polevu hezky zarovnaný, hladký a čistý. Dám do lednice ztuhnout.
  13. Čokoládu nalámu na kousky do misky. Smetanu přivedu k varu, naliji na čokoládu a nechám chvíli stát. Pak vymíchám do hladké polevy. Dort umístěný na podložce postavím na drátěný rošt, pod který jsem dala pečicí papír na přebytečnou steklou čokoládu, a přeliji ho polevou. Nešetřím a polévám vydatně i po okrajích dortu, aby poleva mohla sama stéct po bocích a nemusela jsem moc zasahovat nožem. Politý dort nechám jak je, aby poleva mohla trochu ztuhnout (ganachová poleva ale samozřejmě zůstane pořád měkká), pak jej opatrně přemístím na podnos.

čokoládovo-malinový dort čokoládovo-malinový dort

Tipy: Recept na tento dort určitě stojí za vyzkoušení, ale jen pokud milujete hořkou čokoládu – to si pak přijdete na své. Dort jsem pekla ve formě o průměru 18 cm, ale mohla by být klidně i 20 cm, já jsem však chtěla, aby byl dort vyšší (taky trochu vylezl z formy ven). Těsto je velmi vláčné, což s sebou nese jistou nevýhodu: musíte být opatrnější při manipulaci s upečeným dortem. Je totiž drobivý a snadno byste si mohli kousek ulomit, ale zase tak hrozné to není, rozkrojené tenké pláty jsem v pohodě přenesla ručně bez poškození. Určitě ale doporučuji umístit sestavený dort na kartonovou podložku, jinak by se svojí vahou do drátěného roštu asi zabořil a nejspíš byste ho ani nepřenesli bez poškození, přece jen je dort dost těžký a korpus hodně měkký. Čokoládu použijte určitě nějakou dobrou, ale přiliš vysokoprocetní neradím, dort by byl zbytečně hořký. Maliny na ganache jsou lepší mražené: jsou levnější, chuťově výraznější a dají více šťávy. Můžete dát celé čerstvé maliny i přímo do krému v dortu, ale já jsem spíš pro variantu bez malin a bez zrníček zalezlých v zubech. Recept vychází z oblíbených čokoládových dortů s podmáslím, tzv. mud cake, ale je tam poměrně více vajec a syrové těsto není tak řídké, takže na vyšší dorty je vhodnější. Můžete porovnat s tímto receptem, který už právě spadá do kategorie pravověrných mud caků.

Komentáře: 131

Zdenka Bouzkova
10.6.2014 2:53

Diky moc za tento receptik, nevedomky jsem ho dva dny hledala. Precetla jsem desitky predpisu na cokoladovy dort, v nemz by byla vice nez jen dve vejce na 200 g mouky, s pikantni parizskou slehackou, visnemi nebo malinami a s prijemnou hebkou polevou. Uz jsem to vzdavala s tim, ze si tedy nejaky predpis trochu poupravim, kdyz tu mne zaujalo jeste ganache – a byla jsem tu! Krasne, logicky, ba primo profesionalne napsany postup krok za krokem s upozornenim na vychytavky, casova posloupnost, krasne nazorne fotky … nepochybuji vubec o bozske chuti tohoto dortu, diky moc jeste jednou!

Eva
10.6.2014 10:15

Nezávidím vám dva dny strávené na internetu hledáním jednoho receptu, ale mám radost, že jste nakonec našla moje stránky. Snad Vám bude i chutnat, co podle nich upečete. 🙂

iveta
11.6.2014 22:07

dobrý den,Evičko,mám opět dotaz…myslíte,že mohu tento dort potáhnout marcipánem?

Eva
12.6.2014 10:22

Já bych to sice asi spíš nedělala, ale myslím, že by to mohlo jít. Dort je hodně vláčný a měkký, ale když ten marcipán nebude vyválen moc tlustě, že by ho svou vahou přimáčkl k podložce, tak snad ano. Ale asi se s ním bude hůř pracovat než s pevnějším těstem.

iveta
12.6.2014 20:05

děkuji za radu,a mohu se zeptat,které těsto používáte pod marcipán nejraději?

iveta
12.6.2014 22:10

Aještě,moc prosím,tu malinovou ganache smíchat s neušlehanou smetanou…pochopila jsem to tak dobře?moc děkuji Iveta Č.

Eva
12.6.2014 22:59

Když už potahuji marcipánem, pak ho mám nejraději v kombinaci s čokoládovým těstem, a nejradějši mám toto: http://kousekdortu.cz/dort-s-marcipanem-a-cokoladou/
Ano, základ malinové ganache se smíchá s tekutou smetanou a obojí společně se vyšlehá do krému.

Zdenka Bouzkova
24.6.2014 3:29

Tak tento bozsky dort sklidil ovace i od rozmarilych cokoholiku. Ten muj nevypadal tak perfektne jako tvuj na fotce, ale ganache se podarila, byla hladka a leskla. Ozdobila jsem take peti malinami a dvema ruzemi. Dort s potesenim pojedlo deset lidi a maly kousek si s sebou odnasela jedna pani domu, ktera si ale puvodne myslela, ze dort je z krabicove smesi – odpustila jsem ten inzult :>) Testo ani napln nebyly preslazene, takze prevazovala chut cokolady. Korpus se pekl celych 60 min. v horkovzdusne troube ve forme o prumeru 20 cm – na paratku vzdy zustavalo trochu testa. V sobotu se chystam na Kraluv dort. Evo diky moc za tve skvele napsane predpisy a nadherne vytvarne pojate dorty.

Eva
24.6.2014 11:12

Ty ovace bych si s chutí poslechla. 🙂 Jinak pečení těst je hrozně individuální, už jen ty trouby jsou každá jiná, proto často píšu „peču, až je hotovo“, je to ve výsledku přesnější. A tohle těsto chce trpělivost a nehrozit se povrchového připálení.
Z paní jsi asi musela mít radost, co? Člověk se s tím celý den piplá, a pak že je to z krabice… Tak budu držet palce i u Králova dortu, chce to hlavně vysokoprocentní smetanu a mělo by to klapnout.

Anonym
15.8.2014 10:15

Dobrý den , myslela jsem že ganache se dělá s tepelně upravené šlehačky . Chci zkusit dneska tento dort . Doufám že se povede a bude chutnat.
Díky Eva

Eva
15.8.2014 18:24

Máte pravdu, ta základní ganache ano. Tady je horká smetana nahrazena horkými malinami, a pak se ještě vše vyšlehá se smetanou, aby krém byl nadýchaný. Tak ať se to podaří. 🙂

Soňa
9.9.2014 21:52

Evi prosím vás, obj.dortu zněla čokoládový dort s banánem,něco jako Havana…zaujal mě tento váš čoko korpus,pustila jsem se do něj, a až po vytažení z trouby čtu, že není ideální pod potahovku 🙁 no,zkusím ji vyválet na tenko, snad to půjde. Ale poradíte mi, jaký krém by byl nejvhodnější do tohoto korpusu, a hodily se k němu banány? myslela jsem tvaroh se smetanou? nebo mám dát jen pařížskou šlehačku? Jinak těsto bylo výborné, dost jsem ujídala,než šlo do trouby 🙂 Nevíte prosím, co mohlo způsobit poměrně velkou prasklinu v korpusu? Moc děkuji za rady 🙂 Soňa

Eva
9.9.2014 22:14

S tou potahovkou to snad půjde, on je ten korpus jen hodně vláčný, takže mám pocit, že větší váha shora by ho zmáčkla dolů. Uvidíte. Jako kombinace by se mi k němu líbila víc ta pařížská šlehačka, nebo třeba ganache (ta šlehaná, kde je 2x víc smetany než čokolády), která je jí hodně podobná. Ostatně vhledem k tomu, že těsto je opravdu čokoládové, stačila by už smetana samotná, bez kakaa či čokolády, šlehačka si s banány rozumí skvěle. Ale to je na preferencích každého. Jinak já rozpraskané korpusy neřeším, beru to tak, že něco nepraská (třeba piškot) a něco zase ano (hlavně řidší hutnější těsta, která se dlouho propékají). Možná by to šlo nějak ovlivnit, ale já nedbám. 🙂

Pavla
15.11.2014 23:15

Tak tento dort je opravdu božský. Určitě bych nevynechávala potření dortu zbytkem malinového pyré, protože to dortu dodalo právě tu božskou chuť nakyslých malin a sladké čokolády. Opravu božské. Díky za recept Pavla

Eva
16.11.2014 20:38

Jé, tak to jste mi udělala radost. Já vždycky trnu, že se ozve někdo nespokojený, že ten recept je úplně na prd a hnusný a nepovedl se, takže takové zprávy vřele vítám. Děkuji. 🙂

Iva
6.3.2015 10:27

Dobrý den Evi (dík za skvělé stránky – krásná práce ! 🙂 )
Zasekla jsem se s krémem z tohoto receptu a jdu k vám pro radu 🙂 . Přestože jsem dodržela postup (i % šlehačky, jen čokoládu jsem měla 70% – což ale předpokládám má vliv na chuť a ne na konzist ? ) – krém se mi srazil. Zkoušela jsem to povolit nad teplem, ale i po té, co dost změkl, se to spojit moc nechtělo. Tak jsem dál zkoušela šlehat naopak nad studenou vodou s ledem, a znovu- přesto, že začal zpětně houstnout opět zůstal s očkama a ne hladký… Můžete mi prosím znovu poradit – co jsem pravděpod. neuhlídala a jak zachránit tenhle druh krému, když už se srazí? Není třeba háklivější než ostatní krémy díky tomu malinovému přídavku? A jak dlouho se má šlehat, aby se nepřešlehal? Nějak asi nedokážu dohladka rozmíchat tuhé ganache se smetanou, udržet při tom studenou teplotu a přitom to nepřešlehat 🙁
Předem dík za odpověď.

Eva
6.3.2015 18:13

No nevím, jestli úplně poradím, ještě jsem takový problém neřešila, takže budu jen odhadovat. Tak jednak ta procenta v čokoládě na konzistenci vliv mají, čím vyšší procento, tím je výsledný krém tužší, proto je lepší spíš těch 60%. Maliny by srážlivost ovlivňovat neměly, spíš smetana při přešlehání, popř. i čokoláda může způsobovat jakousi zrnitost. Když ručně smícháte nahrubo tuhý ganachový základ se smetanou, tak pak se to šlehá už jen chvíli. Proto je dobré šlehat na nízkou rychlost, abyste měla čas to kontrolovat. Já trochu prošlehám, pak vypnu šlehač a promíchám stěrkou, hlavně dno a stěny mísy, a pak ještě chvíli prošlehám, aby se to propojilo, a to většinou stačí. To promíchání stěrkou je důležité, protože ganache se ušlehá hodně rychle, tak musím krém stěrkou promíchat, jinak uprostřed to bude ušlehané a na stěnách ne. Šlehat se to nesmí dlouho, jinak se krém srazí, což znamená, že se šlehá vážně krátce – jakmile je krém hustý, jak by měl asi tak být, je to hotové, déle netřeba. On navíc pak v lednici ještě dotuhne. Pokud by se Vám zdálo, že hustota už je v pořádku, ale není to dokonale sjednocené, tak už vymíchejte jen stěrkou. No a pokud se srazil, tak těžko říct. Jestli se nějak přešlehala smetana, tak už asi nic. Jestli se nějak vysrážela čokoláda, pak nahřátí nepomůže – on krém zřídne, protože poleví ta šlehačka, ale aby se rozpustila čokoláda, to by se to muselo nechat skoro vařit, jinak čokoláda nepoleví, zvlášť ta vysokoprocentní. Ale jestli by to pak šlo znovu použít, to netuším.

Majka
15.3.2015 19:34

Milá paní Evo.Mnohokrát děkuji za Vaše recepty,jsou velice podrobné a výsledek vždy vynikající.Právě včera jsem upekla tento dort a přání bylo takové,aby byl posypán kokosem.Tak jsem boky obsypala kokosem,vršek jen trošičku a dozdobila jsem kuličkami rafaela.Ty pochvaly bych vám přála slyšet!Děkuji Vám a hezký den.

Eva
15.3.2015 19:42

Ano, to bych si přála slyšet. 🙂 Děkuji.

Jitka
18.6.2015 16:41

Dobrý den,dneska si jdu připravit základ na krém jen se zeptám 1/8 je 25ml,zdálo se mi to dost málo,nevadí,že jsem přidala víc ty štávy?děkuji

Eva
18.6.2015 19:47

No, mohlo by to pak být řidší, ale to by té šťávy muselo být opravdu víc. Jestli ten zatuhlý základ po vytažení z lednice poteče, bude to asi problém, jinak ne. (Předpokládám, že těch 25ml je překlep, protože 1/8l je 125ml.)

jitka
19.6.2015 19:46

Tak ted jsem ochutnala korpus musím říct, že je skvelej az bude promazanej to bude bomba.diky za super recept

Eva
21.6.2015 23:50

Souhlasím, je skvělej. 🙂

Ivana
30.7.2015 9:30

Naprosto geniální a luxusní dort! A skvěle napsaný postup. Nechala jsem se inspirovat a výsledek je opravdu božský! Díky. 🙂

Eva
30.7.2015 23:59

Rádo se stalo. 🙂

Zouí
14.9.2015 23:14

Pěkný den, mám otázku. Musí být ty maliny mražené nebo se dají použít i čerstvé? Děkuji 🙂

Eva
14.9.2015 23:18

Určitě se dají použít i čerstvé, ale nevím, jak to bude s vydatností ohledně šťávy, tedy kolik jich bude potřeba. Navíc mražené maliny mají tak nějak výraznější chuť. Ale vyzkoušejte to.

Monika
23.9.2015 7:10

Dobrý den Evo. Tak tento dort je naprosto unikátní!!! Dělala jsem ho mamince k narozeninám a musím říct, že se snědl hned v den oslavy.😋 A to nás bylo pouze 5 osob, z toho 2 děti. Je sice náročný na přípravu, ale výsledek stojí za to!!!😘 Díky

Eva
23.9.2015 10:52

To jsem ráda, že vás uctil. Je fakt dobrý, a já už ho přitom tak dlouho nedělala! … Chyba, měla bych to napravit. 😉

eva
23.11.2015 14:47

Dobrý den, paní Evo. Dlouho jsem se odhodlávala upéci tento dort, snad mě odrazovalo velké množství čokolády, ale byl vynikající. Teď se těším, až vyzkouším Vaši novinku čokoládový dort s ořechy v karamelu.

Eva
23.11.2015 18:41

Doufám, že Vás taky nezklame. 😉

jarmila
5.1.2016 20:13

Taky se musím přidat- zkusila jsem ho udělat a výsledek byl skvělý na chut´,ale na vzhled se mi moc nepovedl.Přesně jak jste napsala v postupu -těsto je křehké a lámavé.Příště budu mnohem opatrnější a nebudu dělat chytrou:)) Už se na něj těším,udělám si ho narozeninám(snad na mě taky zbyde) Díky

Eva
6.1.2016 18:27

Také pevně věřím, že na Vás kousek zbude. 😉

Lucka
21.1.2016 21:08

Dobrý den paní Evo,
musím říct, že ty vaše dorty vypadají opravdu nádherně. Je to tu pro mě jako nebe vzhledem k tomu jaký jsem dortomil 😀 Ale měla bych na Vás dotaz. Mamince se chystám upéct dort a tento mě velmi zaujal. Doma mám snad dva pytlíčky malin 🙂 Jen bych místo čokoládového krému chtěla zvolit nějaký světlejší a lehčí krém s těmi malinami. Máte nějaký tip, jaký krém by se k tomudle piškotu hodil?
Moc Vám děkuji za brzkou odpověď 🙂

Eva
22.1.2016 23:53

Když on tohle piškot není, je to sice nadýchané těsto, ale takové vlhčí. Tenhle krém se k němu myslím hodí dobře. Nějak mě teď nenapadá, co Vám poradit. Z diskusí vím, že „ženské“ často používají smetanový krém (např. šlehačka + mascarpone) a zmrazené maliny rozloží do něj, resp. na korpus. Podle mě to pak musí být rozmočené, ale ony si to pochvalují. Určitě byste o tom něco našla třeba na dorty.artmama.cz. Já bych malinový krém dělala jako máslový s bílkovým sněhem a do něj zašlehala husté pyré z rozvařených malin. Ale byť odlehčený, tak je to pořád máslový krém. Krém z tohoto receptu by šel udělat i s bílou čokoládou, jen by se jí muselo dát trochu víc než hořké. Ale malinovou ganache jsem zkoušela a mě osobně neuchvátila, protože bílá čokoláda chuť malin tak nějak deformuje. To je asi tak vše, co mě k tomu napadá, snad se s tím nějak popasujete. A samozřejmě mockrát děkuji za pochvalná slova. 😉

Anonym
26.1.2016 10:56

Tak jsem zkoušela a je opravdu super. Krásně vše popsané a vyšlo to nádherně.Máte úžasné stránky a perfektně vše popsané. Opravdu jsem moc ráda, že jsem tyto Vaše stránky našla. Mám je uložené a určitě budu zkoušet ještě jiné Vaše recepty. Takže díky moc.

Eva
26.1.2016 23:20

To moc ráda čtu. Snažím se vše popsat co nejlépe, když už nedělám fotopostupy, tak snad to k něčemu je. 🙂

Anonym
7.3.2016 9:09

Dobry den, i ja se pridavam s velikou pochvalou vasich stranek – pripadaji mi jako jedny z nejlepe zpracovanych webovek vubec, recepty jsou chutne, krasne napohled, prehledne napsane. A mela bych taky jeden dotaz. Chystám se na cokoladovy dort s malinami, tento celkem splňuje mou představu, jen si nejsem jista kremem – trochu se ganache bojim, prý se s nim těžko pracuje, byva hutný a tuhý (to mam nacteno z diskusi, sama jsem s nim nepracovala:-), dal by se v tomto receptu nahradit cokoladovym kremem z receptu na cokoladovy dort s marcipánem? Malinovým pyré bych pak třeba potřeba korpus. Nebo raději zvolit úplne jiný recept? Děkuji.

Martina
7.3.2016 21:16

Dobrý večer, i já jsem se po dlouhém okukování rozhodla pustit do svého prvního dortu a ráda bych se zeptala, zda si myslíte, že by tento dort snesl nahoře ozdobit malinami a zalít želé, zhruba tak jak vypadá dort čokomalina z Ollies? Děkuji za radu a držte mi palce, dám vědět, jak se povedlo.

Eva
7.3.2016 21:32

Sice nevím, co to je čokomalina z Ollies, ale snad každý čokoládový korpus snese kombinaci s malinami, takže i tento. Je vláčný až vlhký a určitě to bude dobré. Jen by to možná chtělo potřít ho tenounkou vrstvou džemu, aby se do něj nevsákla vlhkost a želé, protože tenhle korpus rozhodně vlhčit nepotřebuje.

Eva
14.3.2016 23:29

Anonymní: Mockrát děkuji. 🙂 Tento krém není tak hutný a pracuje se s ním dobře, když už je hotov, ovšem při přípravě to může být trošku boj. Ganache je hutná, když je tam velké procento čokolády, což se dá právě odlehčit větším množstvím smetany nebo třeba přidáním másla. Nicméně ten druhý krém, co zmiňujete, klidně můžete použít (nerada bych Vás vyděsila, ale je to vlastně také ganache, s přidaným máslem 🙂 ).

Pavla
15.4.2016 15:31

Kolik je z dortu porci a jak je cca vysoky prosim? 🙂 diky

Eva
15.4.2016 19:18

Rozměr je uveden u receptu. Průměr je 18 cm, výška adekvátní k němu.

Karin 437
13.5.2016 16:47

Musím sa vám poďakovať za skvelý recept,tortičku som robila,bola vynikajúca,ešte som takú výbornú 🙂 :-)neupiekla.Mám už objednanu aj vašu knihu,veľmi sa na ňu tesim.Určite vyskúšam ešte ďalšie recepty,čo som zatial piekla tak nemali konkurenciu.

Eva
13.5.2016 23:06

Moc Vám děkuji za objednání knihy a velmi mě těší, že jste s recepty a dorty spokojená. Snad to tak vydrží i nadále. 🙂

Tereza
10.8.2016 21:15

Ja Vas miluju. Maly chce k narozkam cokoladovy dort s malinami. Tak to napisu do vyhledavace a hle, ma nejoblibenejsi dortarka hned v prvnim odkaze! Ze ja sem nesla rovnou :-)) Zitra pecem. Nahor teda musim umistit jedly papir, protoze dort musi byt s Patem a Matem, ale zbytek doufaaaaam bude podobny vasemu 🙂

Eva
10.8.2016 21:37

Vy mi tedy dáváte kapky. 🙂 Mockrát děkuji.

Tereza
11.8.2016 19:12

Je v troube. Cekam, kdy se pripali 😀 Mimochodem, ty maliny v tom kremu asi citit v podstate nebudou, ze?

Eva
11.8.2016 21:26

V podstatě ne, přesně tak. Je to jen takový lehký akcent, mám-li to popsat vznešeně. Takže hlavně kvůli synovi bych určitě doporučila přidat do dortu čerstvé maliny, jinak by Vám asi nevěřil, že tam nějaké jsou. 🙂

Tereza
11.8.2016 23:54

No prave. Cerstve nemam, musi stacit mrazene. Ale zase jsou sbirane u prababi na zahradce :-)) Maly ale dort asi ani nebufe jist, on neji nic 😀 Jemu jde spis o ten vnejsi efekt. To my ostatni horkocokolado milci si pochutname. Korpus se nespalil. Ale je nizky. To bude majstrstyk to nakrajet :-))

Tereza
12.8.2016 0:02

A ta cokolada bude teda mekka, takze pod jedly papir nevhodna?

Eva
14.8.2016 23:59

Omlouvám se za opožděnou reakci, ale stejně bych Vám neporadila, protože s jedlým papírem zkušenost nemám. 😉

Hanka
22.8.2016 19:30

Dobrý den paní Evo, podle Vašeho receptu jsem udělala horní patro svatebního dortu (spodní bylo piškotové s mascarponovým krémem a malinami). Dort byl sice na přání potažený, ale sklidila jsem ohromnou chválu, ze které ale velká část patří Vám 🙂 Dort jsem dělala z 1,5dávky a měla jsem strach, že se dobře nepropeče. Všechno ale bylo v pohodě. A díky tomu, že nahoře jsem ho zarovnávala, jsem i já ochutnala a je opravdu vynikající! PS: Vaši kuchařku jsem objednala nejen sobě, ale i dceři – dostane ji na vánoce – taky peče ráda 🙂

Eva
22.8.2016 22:14

Mám radost, že se Vám dort povedl a že chutnal svatebčanům. A mnohokrát děkuji za objednání knihy, snad nebudete s dcerou zklamané. Krásný zbytek léta. 🙂

Jana
2.9.2016 13:41

Dobrý den paní Evo,musím nejdříve pochválit Vaše krásné stránky a spousty vynikajících receptů. Měla bych takový dotaz. Chtěla bych polít dort stejnou ganachovou polevou, nahoru na dort bych chtěla položit ozdoby ze smartflexu, ale nevím zda by se neroztekly,když ganache obsahuje tolik smetany, máte s tím prosím zkušenost?

Eva
2.9.2016 22:19

Zkušenost nemám, ale jak jsem dříve četla v diskusích, tak se Smartflex na ganache nerozteče. Ona je přece jen založena na té čokoládě, takže smetana v ní nevadí. Leda byste udělala hodně řídkou polevu, že by v ní bylo smetany vážně moc, ale to by Vám na ní zase ty ozdoby nedržely, a ani by poleva nedržela na dortu. Takže já bych se toho určitě nebála. 😉 A abych nezapomněla, moc děkuji za kompliment. 🙂

Deny
7.10.2016 10:04

Dělala jsem tento dort loni babičce a tento víkend ho udělám v třešňové variantě pro dědu. Je opravdu božský a recept naprosto skvěle napsaný. Jenom mám zvyk do všeho přidat trochu amaretta 😀

Eva
7.10.2016 14:17

Proč ne, já mám amaretto taky moc ráda. 😉

Lucka
8.11.2016 23:19

Dobrý den,
strašně ráda bych vyzkoušela tenhle recept,ale nevím,jetli je vhodný k pátým narozeninám pro dceru,aby nebyl moc hořký 🙁
a chtěla bych nahoru dát místo polevy jedlý papír na marcipán,myslíte,že by to šlo??
Děkuji za odpověd.

Eva
9.11.2016 12:44

Neznám chutě Vaší dcery. Jestli má ráda hořkou čokoládu, resp. čokoládové dorty, mohlo by to jít, ale určitě bych pak doporučila, aby čokoláda neměla vysoký obsah kakaa, tím by se hořkost zvýraznila. Jestli Vám jde hlavně o těsto, můžete místo čokoládového krému použít třeba malinový, to by už určitě žádnému dítěti nevadilo. A marcipán použít lze, i když to není úplně typický dort pro potažení, poleva se k němu asi přece jen hodí víc. Jen by to chtělo nedělat marcipánový potah moc silný, protože dort je měkký a mohl by se pod tíhou marcipánu splácnout. 🙂

Jana
9.11.2016 20:20

Dobry den, chtela bych se vas zeptat, jestli je v korpusu dulezita ta kava? Vidim, ze je ji tam sice malo, ale i tak bych to radeji bez ni. Hraje tam nejakou specialni roli? Dekuji za odpoved

Eva
9.11.2016 22:01

No bez ní Vám bude hlavně chybět tekutina. A taky káva trochu vylepšuje chuť a napomáhá tmavé barvě těsta. Proto se u čokoládových dortů často používá právě káva a nikoli mléko jako u světlých těst. Jestli Vám vadí kafe jako takové, tak můžete použít kávovou náhražku. Nebo dát jen vodu, no, já nevím. Další tekutina je tam pak už jen podmáslí, ale kdybyste to objemově nahradila jím, tak by ho tam bylo víc než dvakrát tolik, a to by určitě nějak ovlivnilo charakter těsta. Víc asi neporadím.

Jana
10.11.2016 10:01

Moc děkuji za odpoveď. Upekla jsem uz večer i s kávou a je vyborný.

Eva
10.11.2016 11:58

Tak hlavně že chutná. 🙂

Hanka
12.12.2016 15:02

Dobrý den paní Evo. Není tohle náhodou kopie Vašeho dortu: hobbymanie.tv/clanek/orientalni-dobroty-libanonsky-dort-cerna-princezna/ ?

Eva
13.12.2016 22:53

Já nevím, proč myslíte? Když projíždím recept, žádnou shodu nevidím. Těsto je podobné, přesto poměry surovin se dost liší, a krém už je úplně jiný. Takže kopie rozhodně ne. 🙂

Verča
17.12.2016 21:51

Dobrý den paní Evo, dort bude určitě skvělý jen se mi dost trhal když jsem ho krájela na patra. Poupravila jsem si recept aby byl na 6 vajec a na formu 26 cm tak jestli to může být tím?? Moc díky za odpověď. Jinak se děsně těším až ho zítra ochutnám

Eva
18.12.2016 16:14

Nevím, jakým způsobem krájíte dort na patra, já to dělám pomocí nitě a to je naprosto bez problému. Ale s klasickým nožem by to mohlo být složitější, protože dort je opravdu hodně křehký a drobivý, jak ostatně upozorňuji. Spíš bych v tomto případě čekala problémy při přenášení jednotlivých plátů, v tak velkém rozměru jste asi mohla mít co dělat, aby se nerozlomily. Tak snad vše dobře dopadlo a chutnal Vám. 🙂

Veronika
28.2.2017 18:46

Tak spácháno 🙂 Zcela vyjímečně jsem se nedopustila žádné improvizace a držela se receptu, pouze místo kávy byla použita melta. A zapomněla jsem teda do malin přidat cukr, takže jsem to vyřešila vmícháním moučkového do přidávané smetany. Dort byl moc dobrý, zejména druhý den po rozležení, i když teda fakt hutný. Ale jednou do roka příjemná změna, i když se jinak asi budu držet lehčích kousků. Co nás ovšem všechny naprosto nadchlo, byla malinová ganache, podle reakcí dětí bych příště mohla udělat akorát krém s polevou :-), takže tu si určitě někdy zopakujeme coby dezert. A to jsem nepoužila žádnou extra čokoládu, ale mix osvědčené z Lidlu a 70% Coop. Jinak se mi konečně podařilo slušné dvojí proříznutí, a to i navzdory tomu, že korpus mi popraskal. Pekla jsem ho na snížené příčce skoro hodinu a půl, ale vyšel nepřipálený. Patra jsem v pohodě přenesla za pomoci papíru. O víkendu mě čeká další, dítě si vyžádalo něco kyselejšího s citronem, ať je změna 🙂

Eva
1.3.2017 22:38

To je zajímavé, že Vašim dětem tak chutná hořká čokoláda. Já se ji naučila jíst až v dospělosti, dřív to musela být leda mléčná. Inu, asi mají vytříbenou chuť. Po mamince. 🙂 Určitě je ale lepší použít do krému čokoládu s nižším obsahem kakaa, aby nebyl moc hořký a moc tuhý. Taky by to pak mohlo přebít chuť malin. Taky nedám dopustit na čokoládu na vaření z Lidlu. Jestli ji přestanou někdy prodávat, budu v koncích. 😉

Hanka
30.3.2017 21:06

Dobrý večer, chystám se upéct tento čokoládový dort a chtéla jsem se zeptat.. budu ho prevážet cca 1.5hod cesty. Je lepší dort sestavit až na místé, vydrží malinová ganache cestu a vymíchání se slehačkou až na místé nebo je lepší dort dokončit večer předem doma a pak riskovat odvoz? A zjistila jsem, že formu mám nejmenší prumer 24cm. Nevadilo by to, ķdyž by se dort prokrojil jen 1x? Dékuji za odpoveď, už se mi sbíhají sliny…

Eva
30.3.2017 21:22

Nevadí prokrojit jen jednou. Já bych asi raději riskovala převoz hotového dortu a udělala ho v klidu doma. Krém by měl něco vydržet. Ale jestli počítáte, že budete mít v autě jak v peci, pak samozřejmě asi bude lepší dokončit na místě.

Hanka
31.3.2017 7:25

Moc dekuji za radu. Tak snad se povede…

Hanka
2.4.2017 7:40

Dobrý den, dort se povedl, všem chutnal. Postup byl napsaný výborne. I při šířce korpusu se mi podařilo ho prokrojit 2x a převoz vydržel. Dékuji za rady a určite vyzķouším i nejaký další recept…

Eva
2.4.2017 21:25

Tak to jsem moc ráda. 🙂

Anonym
15.4.2017 20:26

Dobrý den,

z dortu jsem nadšená, zkoušela jsem ho, a rozhodla jsem se ho dělat i na závěrečné zkoušky ve škole, ale mám problém. Zde je náplň uzpůsobena pro dort o průměru 18 cm, nemáte nějaký fígl, jak to přepočítat, aby mi suroviny vyšly na průměr 23 cm?? Děkuji

Eva
15.4.2017 22:42

Ano, moje oblíbená dortová matematika. Když původní průměr dortu uvedený v receptu vydělíte číslem 0,7, vyjde Vám průměr dortu odpovídající dvojnásobku množství surovin, než jaké je uvedené v receptu. V tomto případě tedy když množství surovin vynásobím dvěma, mělo by to vyjít na dort o průměru asi 25cm. Takže na Vašem místě bych to asi zdvojnásobila, mírný přebytek je vždy lepší než nedostatek. Pokud byste to chtěla risknout, nebo třeba udělat nižší dort, třeba jen jednou proříznutý, tak by myslím stačilo zvednout množství surovin jen o polovinu.

Anonym
17.4.2017 11:58

Moc děkuju za radu 🙂

Anonym
21.4.2017 20:18

Dort je bomba….ten krém je prostě božský. Dělala jsem ho manželovi do práce a i ti, kteří nejí čoko dorty, zbaštili vše!!!!

Eva
21.4.2017 22:46

Teda v té práci to musí být zajímavé. Takovou náplň bych také brala. 😉

Anonym
2.5.2017 11:05

Udělala jsem dort na slet čarodějnic. Příště už budu mít vychytané drobné chyby. Polevu jsem si udělala v jedenáct v noci a už to nedotáhla. Druhý den jsem ji znovu rozpustila nad párou, polila dort, ale vystoupl mi tuk ze šlehačky. Nikdo si toho nevšiml a některé čarodějnice si daly i tři kousky! Všechny chtějí odkaz. Byl vynikající.

Eva
3.5.2017 11:09

A to je nakonec to nejdůležitější – jestli chutná. Můžete mít dort sebehezčí, ale když ho nechce nikdo jíst, je to k ničemu. Váš případ je určitě radostnější. 🙂

Kateřina
14.5.2017 11:31

Dobry den, tento dort uz jsem nekolikrat delala, akorat s tim receptem na „mud cake“, u ktereho uz mam vychytane mnozstvi testa na formu. Chci se ale zeptat na tento korpus – pisete, ze jste delala ve forme 18cm, tedy mnozstvi v receptu je na tech 18cm, nebo jste ho udelala mene? 🙂 Predem dekuji za odpoved.

Kateřina
14.5.2017 11:33

Jejda, tak se moc omlouvam, nedocetla jsem vsechny komentare a ted vidim, ze uz se to tu resilo 🙂

Alča
31.5.2017 7:23

Dobry den,chystám se na pečení Vašeho úžasného dortu a mám dotaz-po obvodu dortu bych chtěla dát čokoládu s transfrerfolií-udrží mi to ta poleva?Moc děkuji za odpověď😊

Tereza
31.5.2017 8:53

Dobrý den,chtěla jsem se zeptat zda se na tento dort pokud bude potažený marcipanem může dát ještě jedno menší patro, děkuji za odpověď

Eva
31.5.2017 16:22

Alča: Pruh čokolády, který se obtočí kolem dortu a konce se spojí, na ničem vlastně ani držet nemusí. Když ztuhne, je to takový dortový korzet. Ale jinak poleva v chladu zatuhne v pohodě, nic po ní nesjíždí. Takže pokud jste myslela ne pruh, nýbrž ozdoby (třeba destičky), tak můžete být v klidu. 😉

Eva
31.5.2017 16:24

Tereza: Už jsem to tu v diskusi myslím někomu psala, že tento korpus není moc vhodný pro potahování. Těsto je takové nadýchané, takže by se velkou vahou shora mohlo zbytečně splácnout. Proto další patro nedoporučuji.

Renáta
1.10.2017 13:08

Děkuji za tento recept, dort je naprosto dokonalý, tedy hlavně pro čokoholiky. Pro info, protože se na to někdo ptal, bych chtěla sdělit své zkušenosti a sice, že jsem ho udělala potažený a použila ho, jako spodní patro dvoupatrového dortu. Horní patro bylo malé, asi 13 cm průměr a vysoké asi 9 cm, byl to malý dortík z piškotového těsta a plněný smetanovou náplní, také potažený. Pro jistotu jsem i u spodního patra před potažením udělala mantinely s čokoládového máslového krému a vyztužila jsem ho pomocí brček a špejlí (5 brček). Pod horním dortíkem byla kartonová podložka obalená folií. Pak se dort ještě musel kousek vézt autem, asi 4 hodiny vydržel na stole a vše bez problémů. Dort sklidil velký úspěch a ještě jednou velký dík za recept.

Eva
4.10.2017 21:04

Tak to vidíte, mě by nenapadlo tenhle korpus potahovat – a taky to jde. Jsem ráda, že jste měla s dortem úspěch. 🙂

Irena
10.1.2018 16:02

Dobrý den, myslíte, že je možné obarvit horní ganache polevu na černo? Třeba gelovou barvou?

Eva
10.1.2018 20:49

Barvit hořkou čokoládu by mě nenapadlo, vždycky se barví bílá. Zkusit to můžete. Jen nevím, jestli by to šlo gelovou barvou, protože na barvení čokolády se prodávají speciální barvy na čokoládu. Ale vzhledem k přítomnosti smetany by možná gelovka nevadila. Jako u většiny podobných dotazů mi nezbývá než odpovědět: vyzkoušejte a uvidíte. 😉

Misa
2.2.2018 15:48

Dobrý den, mohu vynechat kávu a zbytek surovin nechat dle poměru? Děkuji 🙂

Eva
2.2.2018 23:09

Ne, jedna deci tekutiny by v těstě dost chyběla. 🙂 Jestli se Vám příčí kafe, možná by stačila voda.

Eva
12.2.2018 19:07

Prosím o radu… chtěla bych dělat jako řezy, ale jak velký použít plech? 🤔

Eva
13.2.2018 15:54

Ahaaa, už se to tu samože řešilo, jen s dítětem jsem neměla čas pročítat komentáře. Mám formu cca 21×31 cm, udělám tedy 1,5 násobné množství a uvidím 😉

Petra
23.2.2018 7:47

Dobrý den, dostala jsem zadání na dort čokomalina. Korpus jsem udělala podle jednoho z Vašich receptů a vyšel perfektně. Zvažuji použít krém z tohoto dortu, jen bych se chtěla zeptat, zda nebude po čokoládě hořký? Dort je pro 8 letou slečnu a mám obavu jestli je vhodný a nebo zvolit raději jinou variantu. Děkuji 🙂

Eva
26.2.2018 19:29

Ano, je tam hořká čokoláda, takže to po ní samozřejmě chutná. Záleží na tom, jak je na tom Vaše dcera s poměrem k čokoládovým dortům a krémům. Jestli hořkou nerada, asi ji to moc neuctí.

Micheala Svobodová
29.3.2018 13:53

Dobrý den, nešla by malinová ganache udělat tak, že smíchám štávu z malin s čokoládou a ostatními surovinami a po vychladnutí rovnou smíchám se smetanou, dám vychladit do lednice a druhý den vše vyšlehám. Jen si říkám, že kdyby bylo vše namíchané dohromady, tak bych se zbavila problému smíchání zatuhlé směsi s tekutou smetanou? Třeba říkám nesmysly a je potřeba dodržet postup, jaký popisujete. Nerada bych vše pokazila. Děkuji

Eva
29.3.2018 19:02

Teoreticky by to šlo, prakticky nevím, nedělala jsem to tak. Takže jako většinou můžu poradit jediné: vyzkoušejte to. 😉

Michaela
3.4.2018 17:45

Děkuji za odpověď. Tak já to tedy zkusím a dám vědět, jak to dopadlo. Držte mi palce

Míša
9.4.2018 10:37

Dobrý den, už dlouhou dobu jsem hledala dort, který by chutnal i taťkovi, který vždycky říká, že nejlepší sladké je bůček. Tento recept mě zaujal, ale protože u nás v rodině moc maliny nejsou v kurzu, nahradila jsem je pomeranči. Něco tak výborného jsem snad ještě nejedla. Po dortu se zaprášilo, dokonce i taťka si přidal, a mamka si ho rovnou objednala na své narozeniny. Děkuju za recepty, zatím všechny, které jsem vyzkoušela byly úžasné, ale tenhle je zatím nejlepší.

Eva
10.4.2018 17:15

To jste měla výborný nápad, živě si umím představit, jak dort chutnal. Asi to budu muset taky někdy vyzkoušet. 🙂

Jan
15.4.2018 18:44

Dobrý den, prosím o radu. Tento korpus jsme již dříve zkoušeli a povedl se nám, byl výborný, tak jsme jej chtěli udělat znovu, ale po upečení a odkrojení vrchní připálené části jsem v korpusu objevil „díru“, zkrátka prostředek korpusu se jakoby vypařil, přitom dort vypadal zvenku naprosto normálně, ani se neobjevily žádné známky sražení – že by se propadal atd., nevíte čím by se mi to mohlo povést? Děkuji za odpověď. Honza

Eva
17.4.2018 19:48

To nevím, leda by už v syrovém těstě zůstala vzduchová kapsa…

Marcela
17.6.2018 18:29

Dobrý den, chci se zeptat, jestli je možné na tuto čokoládovomalinovou ganache položit marcipánový potah. Také se chci zeptat, pokud by to nešlo, jestli byste neměla nějaký typ na jinou čokoládový krém.
Děkuji Marcela

Eva
18.6.2018 15:44

Je to možné.

Marcela
24.6.2018 12:12

Dobrý den, děkuji za odpověď. Přišla včas. Pekla jsem tento dortík jako horní patro dvoupatrového dortu a byla samá chvála. Poctivě jsem dodržela malinový postup, ale přišlo mi, že to na chuti není moc poznat. Proto mě překvapilo, že spokojení konzumenti se mě ptali, kde jsou v tom dortu schované ty nepřítomné maliny, které cítí. :-). Asi jsem byla už přechucená, když jsem to ochutnávala během pečení. Díky moc, určitě ho budu ještě péct. Marcela

Eva
15.7.2018 23:56

Konzumenti asi mají vytříbené jazýčky. 🙂

Adéla
2.9.2018 11:43

Dobrý den, dortík je opravdu božský. Maliny jsou moje nejoblíbenější ovoce a šlehaná ganache s malinami je prostě geniální. Jen příště ji před sestavováním dortu nechám znovu pořádně vychladit, po vyšlehání byla trochu řidší než by se mi líbilo. Ale poradila jsem si a dortík krásně ztuhl a byl vynikající. Jen strejda je přesvědčený, že jsem dort promazala marmeládou. Odpustila jsem mu to, je zvyklý na piškotové dorty s pudinkovým krémem, tak jsem ráda, že se odhodlal ochutnat takovouhle „exotiku“. 🙂 Děkuju za vaše skvělé recepty. 🙂

Eva
8.9.2018 23:07

To ráda slyším (čtu). Já už ho nedělala několik let – hrozně to letí, a jak se snažím dělat pořád něco nového kvůli blogu, tak zrealizované dorty už není čas zopakovat. Ale tenhle asi budu muset. Jenže teď není čas ani na ty nové, tak nevím nevím.

Míša
27.11.2018 14:30

Dobrý den Evi, velmi mě zaujal váš recept. Chystám se péct na oslavu narozenin pro cca 17 lidi. Myslíte, že můžu dort upéct z 1,5 dávky a bude stačit? Jedná se mi o to, že korpus je hodně vlacny a aby udrzel tvar, kdyz bude vyšší. Moc děkuji za odpověď:-)

Eva
2.12.2018 22:53

Nevím, to takhle neumím posoudit. Ale někdo psal, že tento korpus potahuje potahovací hmotou, takže něco to těsto přece jen vydrží, potahovky jsou docela těžké.

MMM
11.2.2019 9:30

Dobry den,
myslite, ze se do ganache da pouzit místo stavy z propasirovanych malin stava z malinového kompotu? Dekuji.

Eva
15.2.2019 21:36

Asi ano, ale bude se to chovat jinak. Propasírované maliny jsou vlastně ovocné pyré, zatímco šťáva z kompotu spíše obarvená voda.

Hanka Blažková
11.3.2019 15:33

Dobrý den,
syn si přeje ke 4. narozeninám čokoládový dort, ale musí být červený. Zkrátka výzva 🙂 Zaujal mě tento Váš čokoládový dort a zároveň jsem na internetu objevila tzv. zrcadlovou polevu, kterou bych obarvila na červeno (do klasického potahovaného dortu se mi moc nechce). Akorát že tato poleva se musí nalévat na zmrazený dort. Chci se proto zeptat, jestli nevíte, zda je možné šlehaný ganachový krém na dortu zmrazit. Nerada bych, aby se mi pak po rozmrazení dort roztekl.

Eva
14.3.2019 15:47

Nevím, s tímto bohužel nemám zkušenost.

Eva
1.4.2019 8:33

Dobrý den, chci vám pochválit super dortové stránky! Dorty peču na každé rodinné narozeniny, i když víceméně opakuji svoje osvědčené recepty. Tentokrát jsem se nechala inspirovat malinovou ganache od vás (dcera miluje maliny). I když jsem použila bílou čokoládu, bylo to famózní! Díky moc, někdy se vyplatí vyzkoušet něco nového.

Eva
1.4.2019 8:43

A to není apríl, myslím to vážně 😉

Dana
10.4.2019 7:05

Dobry den, mela bych 2 otazky. 1. Byla by tato malinova ganache dobra i na jinem cokoladovem korpusu. Tez vas recept ( cokoladovy dort s cerstvym ovocem).
2. daly by se maliny nahradit jahodami? Bylo by to chutove tez dobre? Dekuji a preji hezky den.

Eva
21.4.2019 15:38

1. Proč by nebyla?
2. Asi ano, ale maliny jsou myslím lepší.

Martina
22.11.2019 16:41

dobrý den, chtěla bych se zeptat.. chtěla bych dort dělat do větší formy pr. 24 nebo 26.. Jak mám upravit recept pro větší průměr.. děkuji

Jana
6.1.2020 12:07

Dobrý deň,aj ja by som chcela vedieť na akú formu je rozpis korpusu. Ďakujem

Triniti
2.2.2020 15:38

Dobrý den, lze v receptu vynechat kávu? Nemáme ji rádi. Díky. Jinak mě recept nadchl, ráda bych ho zkusila.

rob
6.3.2020 21:08

za prve samozrejme chvala a vyzdvizeni..bohuzel jsem si precetl pozde o velikosti formy a ten snih v teste zkratka zkresluje..tzn v nejvyšším bodě mel dort asi 5 cm.. ale improvizace me opet zachranila a tak ksem prostredni vrstvu udelal z nadrobeneho nepripaleneho odkrojeni,byl pro malou dcerku k 3. narozkam a tak jsem nemel az takove starosti o esteticky ohlas, a vrchni jsem pomazal ze spodu a rychle otocil a priplacl..nakonec to bylo male zpestreni pro oko a vse dopodlo vic nez skvele..opravdu moc dekuji.. a pro taty,nebojte se ono se to určitě nějak zvladne..dekuji

Iva
13.3.2020 7:44

Dobrý den, prosím, měla bych dotaz. V přípravě na malinovou ganache se mi přes noc uvolnil tuk z čokolády, jde to nějak spravit, nebo raději začít od znovu? Děkuji

Zuzana
22.3.2020 14:50

Milá paní Evo, díky Vám jsme měli v současné neutěšené situaci naprosto báječný víkend 🙂 Dnes slavíme synovy narozeniny a každý rok mu objednávám čokoládový dort (pokaždé jinde, porotože je vždycky sice dobrý, ale ne úplně dokonalý). No a protože letos to jaksi není s objednáváním čehokoliv zrovna jednoduché, řekla jsem si, že zkusím dort upéct – podotýkám, že poprvé v životě (normálně zvládám jen hrnkovou buchu na plech). Recept jsem pečlivě vybírala a ten Váš vyhrál na celé čáře. Podle popisu to bylo přesně to, co jsme od narozeninového dortu očekávali. Prostudovala jsem všechny komentáře, aby mě při pečení už nic nemohlo překvapit, a vyhradila jsem si na to celou sobotu. Díky Vašemu dokonalému popisu jsem to fakt zvládla a postupně jsme oceňovali jednotlivé „polotovary“ – chutnaly báječně už samy o sobě. Formu jsem měla 21 cm. Díky komentářům zjišťuji, že to asi není úplně standartní rozměr, ale pro tento recept se ukázala jako ideální – a hlavně jinou nemám 🙂 Podařilo se mi dort dvakrát prokrojit a dostat ho do celkem slušné finální podoby (cukrářka fakt nejsem, takže perfektně politý nebyl, ale to vůbec nevadilo). Přes noc se krásně zaležel a dnes jsme ho slavnostně nakrojili. Jéééjda – i na řezu vypadal moc hezky a chuť byla…. no opravdu božská :))) Manžel to vyjádřil poněkud zemitěji: „Je to koncert na držku.“ 🙂 Opravdu moc děkuji za Vaše stránky. Musí za nimi být spousta práce, včetně poctivých odpovědí na tu hromadu komentářů. Nevím, jestli ještě nekdy budu mít na pečení tolik času, jako teď. Ale jsem odhodlaná si ho udělat i v našem běžném režimu, který je dost hektický – tenhle dort za to prostě stojí 🙂

Eva
26.3.2020 16:57

Dobrý den, paní Zuzano. To mě opravdu moc potěšilo, že jste si díky dortu ode mě zpříjemnili ne zrovna šťastné časy. Ten dort není vůbec jednoduchý, takže klobouk dolů, že jste ho zvládla. Vzhled je až na druhém místě – když je to pro rodinu a ne na kšeft, tak o nic nejde. Tak snad Vás tahle zkušenost přiměje vyzkoušet i jiné recepty, některé za to určitě stojí. 😉 Já už stránky před několika měsíci přestala doplňovat. Jednak mě asi přešlo to pravé nadšení, jednak jsem měla méně času a hlavně už jsem nevěděla, co dalšího vymýšlet, abych se neopakovala. Aspoň mám teď čas konečně si nějaký povedený dort jen tak pro radost zopakovat a nemusím honit vzhled a fotky a kdo ví co. Přesto je receptů k dispozici celkem dost a určitě nebudou stárnout.

Míla
25.4.2020 11:25

Dobrý den, děkuji, děkuji. Sklidila jsem velkou pochvalu, která patří Vám 😃 za váš recept.
Dortík je skutečně božský.

Andrea
21.7.2020 11:38

Dobrý den.
Je možné dort udělat i bez polevy….tzv.nahý?
Předem děkuji a přeji pěkný den, Andrea.

Martina
30.12.2021 11:21

Dobrý den,

syn si přeje k narozeninám čokoládový dort. Tento mě zaujal,ale potřebovala bych na něj dát jedlý papír.
Tzn vynechat čoko ganache na finální polevu? Myslíte,že bude papír držet na obmazanem krému?

Děkuji a přeji mnoho dalších povedených receptu.

Jméno, e-mail, ani stránku nemusíte vyplňovat. Vložený e-mail nebude zveřejněn ani nikomu předán, může být použit pro získání obrázku avataru ze služeb třetích stran. Pokud chcete mít u komentáře lepší obrázek, použijte gravatar.com. Odesláním komentáře nám udělujete právo k jeho zveřejnění i k cenzuře.


Kousek dortu
Rybí oko
Eva@KousekDortu.cz
© 2013-16 KousekDortu.cz

Navrženo pro mobily